Kuinka hyvä englannin taito että voisi asua Englannissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
ei nyt keskitytä lässyttämään koko ketjua breksitistä.
Mutta miten hyvä englannin kielen taito pitäisi olla, että voisi asua Englannissa? Olen haaveillut siitä. Omasta kielitaidostani en osaa arvioida mitään, mutta lukion kävin just loppuun eli ihan ok kielitaito kaiketi. Silti epäilyttää vähän.
Opiskelemaan en sinne olisi menossa kuitenkaan, eli joskus vähän myöhemmässä elämänvaiheessa voisin sinne mennä

Menin 90-luvulla Englantiin töihin sairaanhoitajaksi. Itse puhuin varsin hyvää englantia jo mennessä (olin käyttänyt kieltä psljon seurustellessa saksslaisen poikaystävön kanssa), mutta samaan aikaan samoihin töihin tuli suomalaisia kollegoita hyvinkin vajavaisella kielitaidolla ja pärjäsivät suurin osa ihan hyvin. Äkkiä sitä oppii ja kielitaito karttuu.

no miten se kielitaito noin vain karttuu? Entäs ne nolot tilanteet kun ei osaa esittää asiaa niinku on tarkotus? Etenkin alussa kun pitäisi asuinpaikka ja työpaikka yms. saada kuntoon

no miten se kielitaito noin vain karttuu? Entäs ne nolot tilanteet kun ei osaa esittää asiaa niinku on tarkotus? Etenkin alussa kun pitäisi asuinpaikka ja työpaikka yms. saada kuntoon

:ROFLMAO: no et voi välttyä oppimasta kun kuulet kieltä koko ajan ja sitä on pakko käyttää. Minulle vaikeinta alussa oli ymmärtää skottiaksenttisten työkaverien puhetta vaikka muuten ymmärsinkin hyvin.

Entä miten brittiläinen työnantaja uskaltaa luottaa siihen että suomalainen osaa englantia riittävästi tms?

Kyllä siellä on ihan samalla lailla työhaastattelut kuin Suomessakin. Siinä saa jo aika hyvää kuvaa työnhakijan kielitaidosta. Tämä on suomalaisten itsetunto-ongelma lähinnä, suomalaisten englannin osaaminen on keskimäärin hyvää verrattuna moniin muihin kansallisuuksien joita Britanniassa asuu PALJON ja silti työskentelevät siellä. Ovat kyllä tottuneet siihen toisin kuin suomalaiset...

Jos et puhu englantia toisena äidinkielenä, et voi asua Britanniassa. Suomalainen ei nimittäin sano sanaakaan, jottei vahingossa sano jotain väärin tai lausu väärällä tavalla. On sitten aika kurjaa olla täysin tuppisuuna hiljaa koko se aika minkä Britanniassa asuisit.

Miten työpaikan hommaaminen toisesta maasta onnistuu? Jos työhaastettaleun jälkeen ei työaikaa saa niin sittenkö pitää jäädä Lontoon kaduille asumaan?

No jos sulla on näin hakusessa homma niin ehkä ei kannata lähteäkään.... kai nyt aikuinen ihminen järjestät asiasi niin että katsot että työ- ja asuinpaikka on järjestetty ennen kuin sinne kamasi lopullisesti kärräät? Alasta riippuen järjestyy asiat, jossain joudut järjestämään kaiken itse, jossain työnantaja hommaa ekan asunnon ja maksaa lennotkin... monista työpaikkailmoituksista tämä jo ilmenee.