Kuinka hienoksi pitää tällätä

• Viestiketjun aloittaja what shall I wear
  • Ensimmäinen viesti
what shall I wear
Olisi loppukesästä serkun tytön häät. Suuret sukujuhlat ja pitäisi tietty näyttää hyvältä. En ole aikoihin ollut häissä ja en tiedä miten nykyään häihin pukeudutaan. Välillä tuntuu, että toiset ihmiset ns. alipukeutuu ja toiset taas ylipukeutuu juhliin. Esim. toiset tulevat ylioppilasjuhliinkin vain melko tavallisissa suorissa housuissa ja ei niin kovin juhlavassa paidassa ja toiset tulevat sitten viimeisen päälle jakkupuvussa ja tukka laitettuna.

Että laitetaanko sinne häihin sellaisen oikein kiiltäväkankainen tai pitsinen mekolla/pitkä hame vai voiko mennä esim. vähemmän hienolla ns. puuvillasella mekolla.

Laittakaas vähän esimerkkejä millaisilla hepeneillä kantsis mennä ettei sitten koko kirkko naura, jos menen jossain pitkässä satiinipuvussa ja muut on arkisessa vaatetuksessa tai toisin päin

juhliin pitää aina pukeutua niin kuin itse kunnioittaa juhlaa ja juhlan järjestäjää."ylipukeutuminen" kertoo mielestäni siitä että vieras kunnioittaa juhlaa, ymmärtää mikä vaiva on ollut niitä järjestää ja tajuaa päivän ainutkertaisuuden. Mitä sitten on ylipukeutuminen??? Tai mikä on alipukeutumista? Kaikilla ei ole varaa kalliisiin juhlavaatteisiin. Eli kun itse tuntee pukeutuvansa hienosti on se mielestäni riittävää, mutta ajatella ei saa ettei tahdo hienosti pukeutua. Itse suosin juhlavaateostoissani monipuolisia ja ajattomia vaatteita joista saa muuttelemalla uusia kokonaisuuksia eri juhliin.

Alkuperäinen kirjoittaja maternel:
juhliin pitää aina pukeutua niin kuin itse kunnioittaa juhlaa ja juhlan järjestäjää."ylipukeutuminen" kertoo mielestäni siitä että vieras kunnioittaa juhlaa, ymmärtää mikä vaiva on ollut niitä järjestää ja tajuaa päivän ainutkertaisuuden. Mitä sitten on ylipukeutuminen??? Tai mikä on alipukeutumista? Kaikilla ei ole varaa kalliisiin juhlavaatteisiin. Eli kun itse tuntee pukeutuvansa hienosti on se mielestäni riittävää, mutta ajatella ei saa ettei tahdo hienosti pukeutua. Itse suosin juhlavaateostoissani monipuolisia ja ajattomia vaatteita joista saa muuttelemalla uusia kokonaisuuksia eri juhliin.

Kirjoitat asiaa! Minusta silti jos "ylipukeutuu", varsinkin häissä, niin se on tavallaan vähän itsekästä. Että yrittää olla juhlan näyttävin vaikka se pitäis jättää morsiammelle. Plaah, en osaa selittää mitä tarkoitan, mutta vähän sama kun että ei mene täysin valkoisissa, ettei kilpaile morsiamen kanssa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Riippuu siitä missä häät pidetään ja mihin aikaan ja millanen juhla on ?
häät pidetään järven rannalla olevalla tanssilavalla iltapäivästä etiäpäin.

Haluaisin pukeutua nimenomaan niin, että kunnioitan heidän juhlaansa eli hommaan kyllä riittävän hienot tamineet, mutta kysymys nyt minkä pituista hametta/mekkoa, väri (onko esim. musta mahdoton, valkoinenhan ei saa olla), jakkupuku housu/hame+jakku

vieras
Sanoisin että häihin ei voi olla ylipukeutunut, mikäli nyt kutsussa ei erikseen mainita tyyliin että istutaan nuotiolla koko ilta; rönttävaatteet päälle.
Häät on mun mielestä hienoimmat juhlat joissa nyt tavis-väki käy, joten sen mukaan vaatetta ja asustetta.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Haluaisin pukeutua nimenomaan niin, että kunnioitan heidän juhlaansa eli hommaan kyllä riittävän hienot tamineet, mutta kysymys nyt minkä pituista hametta/mekkoa, väri (onko esim. musta mahdoton, valkoinenhan ei saa olla), jakkupuku housu/hame+jakku

No tuohon lavatunnelmaan sopisi parhaiten joku kesäinen kukkamekko...
Mieluiten kesähäihin vaaleita värejä, vaikka sitten jakkupuku. Musta on Suomessa surun väri. Ja jos haluat olla tyylikäs, niin hattu ilman muuta.

Toi tanssilava meininki kuulostaa kyllä siltä et iltapukutyyppinen ratkaisu ampuu yli... Joku kotelomekko kera korujen tai sit vaikka leveähelmainen hame ja vaikka halternec toppi ( sellanen vähän juhlavampi ) vois olla kans kiva .

ap
että joku jakkupuku hameella tahi housuilla voisi olla parempi. Siis sellaisesta vähän ns. paremmasta kankaasta tehty ettei nyt ihan mikään HalpaHallin kude ole.

Tanssilava on yksi Suomen suurimpia ja hieno paikka sinänsä, kylläkin. Vieraita tulee yli pari sataa. Teemaa ei ole kerrottu.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
No mitä sulla on vaatekaapissa? Vai ajattelitko uuden ostaa? Minkälaisessa sulla olis luonteva olo?
laihtusin ennen odotusta mutta vauvan syntymän jälkeen lihosin niin, että ei ole mitään päälle pantavaa. Olen nyt tooooosi isokokoinen ja vaikeata löytää mitä kaunista hyvin leikattua mekkoa mistään Lindexilta tai HenkkaMaukasta. En tahtoisi mennä sellaisessa teltassa, on rumia. Pitääkö vuokrata puku jostain pukuvuokraamosta?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Tai yritä ostaa kuitenkin, on sit seuraaviinkin juhliin puku valmiina. Onko siellä mitään isokokoisille olevaa kauppaa? Tai tavallisissakin vaatekaupoissa on isokokoisille osastoja =)
mutta kun ne sitten niin tätimäisiä mekkoja sellaisia isoja telttoja. Vaikka minulla onkin painoa se ylimääräinen on persuuksissa ja reisissä, minulle sopii kyllä mekko, jos se on vaan oikein leikattu. Harmittaa miksi kaikki kauniit mekot tehdään kokoon 44 ja sitten siitä ei voi enää ottaa lisää kangasta ja siirtää saumaa.

Se tässä harmittaa, että jos ne löydä mitään, niin kivan nola mennä, jos joutuu tyytymään johonkin "alipukeutumis"vaatteeseen

mutta kun ne sitten niin tätimäisiä mekkoja sellaisia isoja telttoja. Vaikka minulla onkin painoa se ylimääräinen on persuuksissa ja reisissä, minulle sopii kyllä mekko, jos se on vaan oikein leikattu. Harmittaa miksi kaikki kauniit mekot tehdään kokoon 44 ja sitten siitä ei voi enää ottaa lisää kangasta ja siirtää saumaa.

Se tässä harmittaa, että jos ne löydä mitään, niin kivan nola mennä, jos joutuu tyytymään johonkin "alipukeutumis"vaatteeseen
Niin joo.. Tietty jos jonkin verran rahaa löytyy, niin mites teettäminen?
Tai jos osaat, itse tekeminen?

Yhteistyössä