Kuinka hidastaa synnytyksen alkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rosaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rosaleena

Vieras
Vaihteeksi kysymys näinkin päin :D

Eli ens keskiviikkona tulee rv42+0 täyteen ja maanantaina on yliaikaisultra. Mietin, jos saisi kikkailtua synnytyksen uuden vuoden puolelle kun on enää parista päivästä kysymys... Minulla on vointi tosi hyvä, vauva liikkuu mahassa spontaanisti ja on todella aktiivinen. Kipeitä supistuksia ei ole ollut eikä harjoitussupistuksiakaan kuin nimeksi. Eilis illasta lähtien on ollut sellainen olo mahassa, että ei ole pitkä aika kun synnytys ja supistukset alkaa starttailemaan(tämä on toinen lapsi). Esikoisen kohdallakaan supistuksia ei tullut kuin vasta sitten kun synnytys alkoi, mutta oli tällainen jännä tunne mahassa, josta tiesin odotella alkua (syntyi rv 41+1). Se synnytys kesti tosin 48 tuntia ekoista kivuliaista supistuksista.

Tietenkin jos synnytys alkaa niin silloin se sitten alkaa ja tiedän, ettei sillä päivällä loppujen lopuksi niin suuri merkitys ole... mutta ihan mielenkiinnosta kyselen vinkkejä. Lepoa tietysti.. Mitäs muuta?

Eipähän sitä kyllä oikein millään pysty estämään, jos se käynnistyäkseen spontaanisti on. Yliaikaiskontrollissa voit toki kertoa voivasi hyvin ja jos vauvallakin todetaan kaiken olevan ok, eivät he väkisin lähde käynnistämään vielä. Hyvin voidaan odotella rv42+2kin, jos kaikki tosiaan on vauvalla hyvin. Mutta valloittavia lapsia tulee loppuvuoden pampuloistakin l. jos hän päättää syntyä raketteja katsomaan, on hän varmasti täydellisen ihana siitä huolimatta :)

Eipähän sitä kyllä oikein millään pysty estämään, jos se käynnistyäkseen spontaanisti on. Yliaikaiskontrollissa voit toki kertoa voivasi hyvin ja jos vauvallakin todetaan kaiken olevan ok, eivät he väkisin lähde käynnistämään vielä. Hyvin voidaan odotella rv42+2kin, jos kaikki tosiaan on vauvalla hyvin. Mutta valloittavia lapsia tulee loppuvuoden pampuloistakin l. jos hän päättää syntyä raketteja katsomaan, on hän varmasti täydellisen ihana siitä huolimatta :)

Täysin samaa mieltä olen kanssasi ja omaa ja vauvan terveyttä ja turvallisuutta en lähde missään nimessä vaarantamaan. Eli jos nyt synnytys alkaa niin sittenpähän alkaa.. tällä hetkellä oma fiilis on tosiaan hyvä ja vauvallakin tuntuu touhukkuudesta päätellen olevan vielä varsin mukavat olot (nyt on liikkua jumputellut mahassa tunnin verran). Tietysti, jos liikkeet oudosti muuttuvat/hiipuvat niin lähdetään tarkastuskäynnille välittömästi ennen maanantaita. Onneksi ei ole kuin vartin matka tuonne yliopistolliseen keskussairaalaan.

Esikoinen on syntynyt vappupäivänä ja olishan se hauska sattuma, jos kuopus olisi sitten uuden vuoden päivän lapsi. :D

No joo ethän sinä vauvaa vaaranna jos yrität synnytystä pitkittää :) Tulee jos on tullakseen...Itselle saman ajatukset,tosin rv 34 vasta.
Isyyslomaanhan se radikaalisti vaikuttaa jos saa ketkuteltua tuonne ensi vuoteen asti.

Se kuule tulee jos on tullakseen, ei sitä silloin mikään estä.

Näinhän se on.. Eikä se synnytys niin herkkua ole, että kukaan sitä edes yrittäisi viivytellä tieten tahtoen sitten kun se ihan oikeasti alkaa :D

Mut onhan asialla hauska spekuloida kun yleensä nämä keskustelut ovat juuri toisin päin eli kuinka saada synnytys alkamaan. Esikoisen kohdalla tuli tehtyä kaikkia aakkosia ja temppuja synnytyksen jouduttamiseksi.. Ja lopulta se starttasi vasta sitten kun oli sen aika.. ja oikeaan aikaan syntyikin (kuten myös tämä kuopuskin kunhan se hetki koittaa)

[QUOTE="mei";27776028]No joo ethän sinä vauvaa vaaranna jos yrität synnytystä pitkittää :) Tulee jos on tullakseen...Itselle saman ajatukset,tosin rv 34 vasta.
Isyyslomaanhan se radikaalisti vaikuttaa jos saa ketkuteltua tuonne ensi vuoteen asti.[/QUOTE]

ei vaikuta isyyslomaan mitenkään, sillä minun äitiyslomaraha kausi on alkanut jo marraskuussa. Tuon isyyslomaetuuden saa vain ne vanhemmat kenellä äitiysloma alkaa ensi vuoden puolella.. Toisin sanoen kenen vauvojen la on helmikuun puolella pääsevät tämän uuden isyysloma järjestelmän piiriin.

No tee niinkuin sairaalassa tehdään jos meinaa syntyä liian aikaisin. Eli lepäile. Mulla oli vähän sellainen outo olo, supisteli yöllä tiheämpään kuin aiemmin ja vauva täysin laskeutunut. Ja mies monen tunnin päässä yön yli (työhommia, olisi soittaessa tullut). En tiedä oliko vaikutusta, mutta vietin päivän sohvalla. Supistuksia oli sitten päivän aikana paljon vähemmän kuin aiempina päivinä (tarkoitan siis niitä normeja loppuraskauden harjoitussupistuksia). Kun mies tuli kotia seuraavana päivänä niin eikun kävelylle ja siitähän se synnytys käynnistyi muutaman tunnin kuluttua :D

Taitaa tuo lepo tosiaan olla ainut keino hiukkasen viivyttää... tosin sekään ei loputtomiin auta. Hirveästi ei pysty köllöttelemään sohvalla kun tuo 1 v 8 kk:n ikäinen esikoinen järjestää toimintaa ja koiran kanssa käyn lenkillä (pakko päästä välillä happea haukkaamaan kunnolla..).

Minulla vauva ei ole siis laskeutunut ollenkaan vaan pää liikkuu vapaasti edelleenkin. Paikat ovat olleet parille sormelle auki, kanavaa ei nimeksikään ja pehmeät viikolta 36 lähtien. Nyt on ekaa kertaa vasta sellainen tunne tuolla mahassa, että kohta starttaa.. :D

Paras (ja toimivin) keino taitaa olla peukkujen pitäminen pystyssä :D

Uudelleen synnyttäjillä ei edes vauva laskeudu ja pää ns.kiinnity ( useimmiten) vaan vasta synnytyksen kuluessa näin alkaa tapahtua..joten sitä ei kannata odotella että pää kiinnityy mikäli on aiemmin synnyttänyt :). Onnea jo etukäteen tulevasta lapsestanne.

[QUOTE="vieras";27776470]Uudelleen synnyttäjillä ei edes vauva laskeudu ja pää ns.kiinnity ( useimmiten) vaan vasta synnytyksen kuluessa näin alkaa tapahtua..joten sitä ei kannata odotella että pää kiinnityy mikäli on aiemmin synnyttänyt :). Onnea jo etukäteen tulevasta lapsestanne.[/QUOTE]

Näin on sanottu neuvolassa minulle, että se pää sieltä kyllä "tipahtaa" alas kun synnytys alkaa etenemään.. Joten sitä en ole odottanutkaan. Kiitoksia onnitteluista :) Tärkeintä on, että kaikki menee hyvin sitten kun on sen synnytyksen aika.. Muullahan ei ole merkitystä loppujen lopuksi.

Hämmästelen tässä omaa rauhallisuuttani tulevan koitoksen suhteen sillä esikoisen synnytys oli tosi pitkä ja kivulias... En revennyt kuin yhden asteen verran, mutta verta menetin kiitettävästi. Toipuminen oli onneksi nopeaa. En ole stressannut tulevan synnytyksen suhteen oikeastaan ollenkaan.. Olen tainnut alistua siihen ajatukseen, että homma tulee olemaan ihan p*rseestä, mutta se on vaan pakko käydä läpi. :D

[QUOTE="vieras";27776576]Otat rauhallisesti, lepäilet ja ET harrasta seksiä :)[/QUOTE]

Arvaappa alkoiko miehellä silmät kiiltämään "sillä tavalla" kun ehdotin seksin välttämistä. :D Silloin kun on seksiä tarjolla, niin ei paljoa kiinnosta, mutta heti kun on tilanne, ettei sitä niin helpolla saakkaan niin tulee "saalistusmoodi" päälle.. :D :D

Mut joo.. tuostakin on tehty äskettäin tutkimus, ettei sillä seksillä niin suurta merkitystä ole synnytyksen alkamiselle:

Tutkimus: Seksi ei nopeutakaan synnytyksen alkamista - Raskaus - Tiede - Helsingin Sanomat

Tiedä sitten mitä pitää uskoa..

Mulla on kaikki kolme synnytystä alkaneet niin, että edellisenä iltana on harrastettu seksiä. Sitten aamuyöstä on alkaneet supistukset ja lapset on syntyneet iltapäivällä :)

Raskausviikkoja on ollut silloin 40+2, 39+5 ja 40+0. Kyllä mä uskon seksin tehoon varsinkin kun paikat alkaa olla kypsät.

Arvaappa alkoiko miehellä silmät kiiltämään "sillä tavalla" kun ehdotin seksin välttämistä. :D Silloin kun on seksiä tarjolla, niin ei paljoa kiinnosta, mutta heti kun on tilanne, ettei sitä niin helpolla saakkaan niin tulee "saalistusmoodi" päälle.. :D :D

Mut joo.. tuostakin on tehty äskettäin tutkimus, ettei sillä seksillä niin suurta merkitystä ole synnytyksen alkamiselle:

Tutkimus: Seksi ei nopeutakaan synnytyksen alkamista - Raskaus - Tiede - Helsingin Sanomat

Tiedä sitten mitä pitää uskoa..

No...en tiedä oliko aina sattumaa, mutta supistukset alkoi heti seksin jälkeen ja niitä yritin sitten kestää. Lähettiin siitä siilti sairaalaan asti tarkistamaan ja olin avautunut aika mukavasti. (enkä ollut lähelläkään laskettua aikaa). Ei normaalisti pitäis, mutta en kyllä suosittele kenenkään kokeilevan jos ei halua synnyttää. Voi olla, että mulla on vähän viallinen ja yliherkkä kohtu O:

Viimeksi muokattu:
Kyllä mekin ollaan seksiä harrasteltu vähintään joka toinen päivä ja rv 41+3 on nyt menossa. Joulun aikaan harrastettiin ekstra ahkerasti kun kokeiltiin saada jouluvauva :D Juu.. ei tapahtunut mitään..

Mut onpahan sekstailtu nyt varastoon kun ei tiedä milloin sitä sitten synnytyksen jälkeen uskaltaa palata satulaan ;)

Yhteistyössä