Kuinka herkästi lääkäriin raskausaikana sairastaessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Onko raskausaikana syytä noudattaa suurempaa varoivaisuutta flunssa- ja kuumetautien vuoksi, ja mentävä herkemmin lääkäriin?

Nyt menossa rv 24 ja toista vuorokautta sairastan flunssaa, alkoi kamalalla lihaskivulla ja vetämättömällä ololla, yöllä nousi kuume. Kuumeen olen saanut pysymään alhalla syömällä särkylääkkeitä kokopäivän, mutta joka paikkaa särkee silti ja veton täysin pois. Yskä on lievää, ja nenä nyt vuotaa,kuten flunssassa kuuluukin.

Ei oo mitään syytä mennä flunssassa lääkäriin, ellei sua ala supistamaan tms. Ei ne voi sun flunssalle mitään tehdä siellä lääkärissä. Paranee ku paranee.

Ei tarvia mennä, ellet menisi 'normitilassakin'.
Tietenkin heti sitten, jos liikkeet lakkaa tuntumasta, supistelee, tulee veristä vuotoa, yms.
Muista vaan tsekata flunssalääkkeiden tuoteseloste, että saako raskaana ollessa vedellä huiviinsa.
Paranemisia! :)

Mä olen mennyt ehkä herkemmin kuin tavallisesti, heti jos on epäilystä, että on poskiontelontulehdusta tai keuhoputkentulehdusta. En ihan normiflunssan takia sinne odotushuoneeseen mitään muita tauteja hankkimaan viitsi mennä. Ei-raskaana käyn kyllä aika harvoin lääkärissä, saa olla aika pää kainalossa- tilanne, että sinne viitsin raahautua.

Ekassa raskaudessa annoin flunssan mennä vähän liian pitkälle, tulehtui keuhkot aika pahasti. Kolmisen kuukautta meni sairastaessa, kun kunnon lääkkeet eivät olleet sopivia raskaanaoleville. Mutta mulla onkin taustalla astmaa.

Muista juoda paljon, eiköhän se siitä parin päivän päästä helpota.

Tämän kuun alussa oli kunnon flunssa ja yskä, enkä mennyt lekuriin. Vielä on hieman yskää ja flunssaa jäljellä, mutta tuntuu, että kyllä tämä on paranemaan päin.

Yhteistyössä