Kuinka helposti saitte sairaslomaa loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimosa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimosa"

Vieras
Teen istumatyötä ja äitiysloma alkaisi vasta 2kk:n kuluttua. Nyt alkaa alaselkä olla sellaisessa kunnossa, etten pysty istumaan enää kuin max puoli tuntia kerrallaan. Jalkoja turvottaa ja selkää pakottaa, ei tässä enää töihin pysty keskittymään. On ollut myös joitakin supistuksia. Ajattelin hakea työterveydestä sairaslomaa.

Kuinka helposti olette saaneet saikkua? Meidän työehtosopparissa on määritelty että 3kk saa palkallista sairaslomaa samasta vaivasta eli voisin olla vaikka loppuun saakka nyt sitten sairaslomalla ja silti nauttia palkkaa.

Mutta kirjoittaakohan lääkäri loman ihan loppuun saakka vai vähän kerrallaan, miten on?

Niin, riippuu varmaan ihan siitä mitä haittaa työ raskaudelle aiheuttaa. Mä menisin neuvolalääkärin juttusille ja siellä sitten arvioivat tilanteen. Tokihan ne varmasti sitä saikkua kirjottaa, tuskin ne sua pakottaa töihin menemään jos et siihen enää kykene. Mä en tiedä voiko tätä kovin kauniisti sanoa, että elä nyt sitten loukkaannu mutta vähän haiskahtaa siltä että sua ei enää taida vaan kiinnostaa mennä töihin??? Tuli vaan tuosta "nauttia palkkaa" lauseesta mieleen...

[QUOTE="mamma";25506190]Niin, riippuu varmaan ihan siitä mitä haittaa työ raskaudelle aiheuttaa. Mä menisin neuvolalääkärin juttusille ja siellä sitten arvioivat tilanteen. Tokihan ne varmasti sitä saikkua kirjottaa, tuskin ne sua pakottaa töihin menemään jos et siihen enää kykene. Mä en tiedä voiko tätä kovin kauniisti sanoa, että elä nyt sitten loukkaannu mutta vähän haiskahtaa siltä että sua ei enää taida vaan kiinnostaa mennä töihin??? Tuli vaan tuosta "nauttia palkkaa" lauseesta mieleen...[/QUOTE]

On täysin totta, ettei työt enää kauheasti kiinnosta, kun istuma-asento on tukala. En voi sanoa olevani motivoitunut ja "kiinnostunut" voimaan huonosti, kun kotona voisin lepäillä suurimman osan ajasta tai kävellä rauhallisia lenkkejä.

En minä mitään loukkaannu, mutta olen sentään kuusi vuotta palvellut tässä firmassa, joten eiköhän tuo palkka minulle kuulu - myös siltä sairasloman ajalta.

Emmä mitään saikkua saanut,vaikka tein kiireistä raskasta fyysistä työtä ja supisteli kaiken päivää. Supistelu vaikeutti kyllä työntekoa,vaikkei paikkoja availlutkaan.

[QUOTE="mimosa";25506211]On täysin totta, ettei työt enää kauheasti kiinnosta, kun istuma-asento on tukala. En voi sanoa olevani motivoitunut ja "kiinnostunut" voimaan huonosti, kun kotona voisin lepäillä suurimman osan ajasta tai kävellä rauhallisia lenkkejä.

En minä mitään loukkaannu, mutta olen sentään kuusi vuotta palvellut tässä firmassa, joten eiköhän tuo palkka minulle kuulu - myös siltä sairasloman ajalta.[/QUOTE]

:) Ok. Sinuna menisin ehdottomasti nlalääkärin juttusille. Ovat paljon myötämielisempiä näissä jutuissa :) Itsekkin kyllä loppuraskaudesta sain viimeiset 2 viikkoa saikkua fyysisesti raskaan työn takia, selkä ja lonkat jumitti ja pahasti. Sillon neuvolassa lääkäri kyllä tuumasi että miksen ollut tullut aikaisemmin hakemaan saikkua?? :O Eli kyllä ne varmasti kirjottaa jos yksinkertaisesti töissä ei pysty olemaan. Ja uskon että voisit saada ihan tuon koko 2 kuukauttakin.

Olin aivan ällikällä, en edes pyytänyt lomaa. Runsaan kuukauden ennen synnytystä jäin saikulle. Loppuraskaus kuluikin sitten sairaalassa, koska sokerit nous liikaa.

Yhteistyössä