Kuinka helposti saa lapselle hoitopaikan? oletteko joutuneet joustamaan

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
esim. viemään toiseen pk kuin lähinnä olevaan?
miten ajoissa olette hakeneet paikka ja kauanko meni?
juu, tiedän että laki on laki mutta haluaisin lapset tohon samaan tarhaan jossa yksi aloittaa eskarin.
siis jos ja kun päädyn jatkamaan lähihoitaja opintoja tai jos pääsisin oppisopimuksella töihin.

Aikanaan hain kaks viikkoa ennen hoidontarvetta paikkaa, ja sain molemmat pojat tohon naapuritarhaan. Nyt kun muutetaan, niin meni alle kuukaus kun sain junnulle paikan tarhasta mistä hainkin..

On tosiaan aina saatu se paikka mikä on haettu, tosin ihan peruspaikkoihin on haettu, ei mihinkään erityispk tms. Varmaan aika harvoin lapset joutuu eri paikkoihin hoitoon, en ainakaan itse tiedä tapauksia.

Sillä tavalla olen joutunut joustamaan, että tyttäremme siirrettiin perhepäivähoitajalta päiväkotiin vastoin tahtoamme. Tuolloin päiväkodissa ei ollut pienten puolta, ja tyttäreni joutui kasvettuaan antamaan tilaa pienemmilleen.

me haettiin joulu-tammikuun vaihteesssa paikkaa alkaen huhtikuusta. Ei saatu sitä, vaan lupaus vasta elokuun alkuun alkavaan tarhapaikkaan. Kävi once in a lifetime tilaisuus, kun mies oli sitten lomautettuna pari kuukautta ja mä sain sovittua lomat siihen perään niin saatiin hoidettua homma omin voimin. Muuten ei olis koko kaupungista kuulemma paikkaa saatu.

Haimme hoitopaikkoja kahdelle lapselle puoli vuotta ennen hoidon tarvetta (haimme siis kesäkuussa paikkoja seuraavaksi tammikuuksi). Lapset pääsivät onneksi samaan päiväkotiin, mutta kymmenen kilometrin päähän kotoa ja vielä vastakkaiseen suuntaan työpaikoistamme. Lähempänä olisi ollut ainakin viisi päiväkotia.

Siirto lähipäiväkotiin toteutui seuraavassa elokuussa eli puoli vuotta ajelimme edestakaisin. Jouduimme hankkimaan lasten kuljetusta varten myös toisen auton, koska muuten lasten hoitopäivistä olisi tullut turhan pitkiä.

Yhteistyössä