kuinka helposti olette jäännyt yli neljän kympin raskaaksi?

kuinka helposti olette jäänneet nyt yli nelikymppisenä raskaaksi?olemme yrittäneet nyt vuoden,vuosi sitten sain keskenmenon.ja nyt ei meinaa onnistua millään eikä jaksaisi odottaa.minulla on kolme lasta,15-vuotiaat kaksoset ja 9-vuotias.mutta kovasti vielä haluaisin neljännen.olen 42v.
 
neljäyksi
Eka yrityskuukausi, täsmäajoitus kalenterin avulla laskien ja heti tärppäsi. Ikää 41 ja risat. Viitonen tulossa keväällä :heart: . Tällä en halua masentaa vaan rohkaista, että toivoa on :hug: . Yllättävää, mutta kahta ensimmäistä jouduttiin tekemällä tekemään! Mulle raskautuminen on helpottunut, kun ikää tulee lisää.
 
toiveikas
Me ollaan yritetty lasta kolme vuotta,olen 43.Nyt on menkat viikon
myöhässä ja mietin taas että voisinko ehkä olla raskaana.
Vuosi sitten oli tuulimuna raskaus.Hassuinta olisi että jos olisin
raskaana vauvan laskettu aika olisi sama kuin tytöllämme oli
kuusi vuotta sitten =)
 
Tervehdys vaan kaikille ja hyvää alkanutta vuotta 2007! Sinulle äiti 42v tahdon kertoa että täällä ollaan vähän niinkuin samassa tilanteessa. Ikää minulla 43v, kaksoset helmikuussa 15v sekä nuorimmainen täytti syksyllä 10 vuotta. Ja nyt myös meillä yrityksessä vauva ollut jo viime heinäkuusta lähtien. Tiedän että maltti on näissä asioissa valttia tai ainakin joutuu kantapään kautta kokemaan että lapsen teossa ei mikään ole itsestään selvyyttä myöskään nuoremmalla iällä. Ja kieltämätön tosiasia on myös että mitä enemmän ikää tulee, sitä pienemmät mahdollisuudet raskaaksi tuloon on. Myös keskenmenon riski kasvaa. Toki poikkeuksia on aina kaikissa ikäryhmissä. Näihin asioihin viitaten päätin että en kohdallani jää ainakaan luomusti odottelemaan. Varsinkin kun lääkäriltä kuulin että mitä pidempi on tällä iällä synnytysten väli, sattaa se myös osaltaa viivästyttää raskaaksi tuloa. Otin heti käyttöön Clomifenin kolmeksi kuukaudeksi josta kuitenkin oli valitettavasti enemmän haittaa kuin hyötyä minun tapauksessani. Sain neljä kystaa jotka poistettiin punktiolla yksityisellä klinikalla. Marraskuussa tehtiin koeputkihedelmöitys mikä ei johtanut raskauteen. Saatiin ainoastaan yksi alkio siirretyksi. Olemme myös luovutusjonossa että raskaaksi tulisin lahjasolulla. Ajankohta olisi tämä kevät. Lääkäri oli kuitenkin toiveikas yrittämään vielä kerran omalla munasolulla koska alkutilanne olisi vakaampi ilman kystia. Lähdimme siis toistamiseen yrittämään. Nyt pistokset pällä ja solujen keräys maanantaina. Kaikki mennyt muuten hyvin ainoastaan vatsan turvotus vähän kiusaa kun kaikki vaatteet tuntuu puristavan. Tällä tarinalla tahdon ehkäpä rohkaista sinua ja kaikkia ikäisiämme punnitsemaan erilaisia vaihtoehtoja raskaaksi tulemiseksi. Koska tosiasiahan se on että tällä iällä se biologinen kello raksuttaa vähän liiankin lujaa!! Ja sinulle Toiveikas pidän peukkuja että nyt onnistaisi! on aina mukava kuulla raskaaksi tuloista tällä iällä. Antaa aina uskoa myös omaan tilanteeseen. :flower:
 
tai oikeastaan nyt 43. minulla on ja kaksoset jotka täyttää nyt tammikuun lopussa 15 ja kuopus täyttää ja nyt tammikuussa 9.minä syön myös clomifeeniä ja olen kerran jäännyt sen avulla raskaaksi noin vuosi sitten joka meni kesken. :'( missä olet käynnyt hoidoissa ja paljon maksoi.minua kiinnostaisi inseminaatio.
 
mikä maa mikä kieli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 18:19 äiti42 kirjoitti:
kuinka helposti olette jäänneet nyt yli nelikymppisenä raskaaksi?.
Olen miettinyt tätä kysymystä, sen sanamuotoa. Äärimmäisen huonoa suomea, vai jotain alueen murretta? JOO; ei kuulu asiaan, olen niuhottaja. Mutta kun lapsi kysyy: ketä tuli? sanon: KUKA tuli! Kysytään KUKA tuli. ja vastaan vasta sitten kun kysymys on esitetty suomen kielellä. Näin niin teineille kuin leikki-ikäisellekin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 10:09 mikä maa mikä kieli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 18:19 äiti42 kirjoitti:
kuinka helposti olette jäänneet nyt yli nelikymppisenä raskaaksi?.
Olen miettinyt tätä kysymystä, sen sanamuotoa. Äärimmäisen huonoa suomea, vai jotain alueen murretta? JOO; ei kuulu asiaan, olen niuhottaja. Mutta kun lapsi kysyy: ketä tuli? sanon: KUKA tuli! Kysytään KUKA tuli. ja vastaan vasta sitten kun kysymys on esitetty suomen kielellä. Näin niin teineille kuin leikki-ikäisellekin.
Hui kauhistuksen kanahäkki :eek: kylläminulle ainakin riittää, että tulee hyvin ymmärretyksi. Tällaista palstailua voisikin mielestäni enemmän verrata keskusteluun (noin niinkuin sanamuodoiltaan, lauserakenteiltaan yms.) enemmän kuin kaunokirjallisuuteen.
 
niinkö
Kaunokirjallisuus ja hyvä suomen kielen puhe- tai kirjoitustaito ovat eri asioita.
Jos lukee, ylipäätään lukee, sekä oma puhe- että kirjoitus"kyky" on parempaa, selkeämpää, oikeampaa. Suomea. Siltikin, että puhekieli ON puhekieltä, ja kirjoittaessa kirjottaisi vähän puhekielen suuntaisesti. "Täydellistä " puhekielen käyttöä kirjoitettaaessa ei suosittele kukaan, esim. murteita on tosi raskas lukea.

Jos minulta kysyttäisi ihan suu-sanallisesti tuo otskikon kysymys, en ymmärtäisi sitä, pyytäisin tarkennusta: mitä tarkoitat???

En ole ikinä jäännyt raskaaksi, en helposti eikä vaikeasti. Olen tullut raskaaksi, ja tosi helposti, mutta alle 40 vuotiaana.

 

Yhteistyössä