Kuinka helposti maksa menee pilalle särkylääkkeistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja särkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

särkee

Vieras
Niin kysymys että kuinka paljon maksa ja munuaiset kestää särkylääkkeiden syöntiä? Mulla särkee tosi usein päätä, joskus tulee migreeni mutta suurimmaksi osaksi taitaa olla jännityspäänsärkyä vai miksikä sitä kutsutaan kun on niska-hartiaseutu jumissa.

Olen viime syksystä asti syönyt Panacodia enemmän tai vähemmän säännöllisesti koska se on ainoa joka auttaa. Mulla saattaa särkeä päätä monta päivää putkeen. Särkylääke auttaa, saan nukuttua ja sitten taas herätessä armoton jysäri :(

Olen joskus puhunut lääkärille asiasta mutta ei sitä ole sen kummemmin tutkittu. Tiedän että varmaan suurin syy on jumiutuneet lihakset.

Sitä vaan että kuinka paljon elimistö kestää myrkkyjä?

Sun olis aika tehdä jotain sille niskalihasten jumitukselle. Onko sulla mitään lihasrelaksanttia käytössä, esim. Sirdalud?
Jumppaatko niska-hartiaseudun lihaksia, käytkö hierojalla?

en osaa sanoa maksasta , mutta itsekin niska-hartia kivuista kärsineenä mainitsin asiasta lääkärille, (akuutista selkäsärystä menin lääkärille) niin eipä tuo lääkäri sanonut muuta kuin, että pitää tilata aika uudestaan ja tosiaan mainitsin että aika paljon tulee särkylääkkeitä syötyä. mutta tunteehan tuon että kipulääkkeitten teho laskee usein ja pitkään otettuna ja tuskinpa elimistö siitä tykkää

Parasetamoli on vaarallinen maksalle vain yliannostustapaukdessa. Kodeiini tietysti aiheuttaa riippuvuutta..

Mutta sulla on ns särkylääkepäänsärky, päätäsi särkee särkylääkkeiden vieroitusoireiden vuoksi.
Pyhdä lääkäriltä migreeninestolääke tms ja lopeta särkylääkkeet niin pääset päänsärystä eroon

Eikö kuitenkin just parasetamolia sisältävät (Panadol, panacod) etenkin ole maksalle pahasta? Kuin myös monet muut särkylääkkeet ja relaksantit, jopa e-pillerit? Ylipäänsä jatkuva lääkkeiden käyttö, samoin kuin alkoholin jatkuva lipittely..

Alkuperäinen kirjoittaja olenko väärässä?;30041861:
Eikö kuitenkin just parasetamolia sisältävät (Panadol, panacod) etenkin ole maksalle pahasta? Kuin myös monet muut särkylääkkeet ja relaksantit, jopa e-pillerit? Ylipäänsä jatkuva lääkkeiden käyttö, samoin kuin alkoholin jatkuva lipittely..

Parasetamolivalmisteet rasittaa maksaa yhdessä alkoholin kanssa käytettynä. Muuten normaalilla käytöllä ei isompia vaikutuksia pitäisi olla.
Ibuprofeiinivalmisteet sitten taas käy mahan päälle.

Yhteistyössä