Kuinka helposti määrätään Tamiflu-kuuri?

Meille ainakin pojalle määrättiin mielestäni vähän liiankin helposti. Sairaalassa oltiin kuumeen ja maha- ja selkäkipujen takia, epäiltiin virtsatietulehdusta. Testit oli kuiteskin puhtaat, eikä muita oireita ollu. Lääkäri kirjoitti varuiks tamiflun, koska saattaahan tauti olla vaikka sikaakin. Onneks en aloittanut kuuria sit kuiteskaan, pojalla oli 3 päivää korkea kuume, ja sit tuli ihottuma, eli omani ja neuvolatädin diagnoosin mukaan kyseessä olikin ihan vaan vauvarokko.
 
Tautia siis on,kovaa yskää, kurkkukipua, kuumetta jne... ja lääkäri määräs tuon miehelle, koska epäili vahvasti sikaa.
Sitä vaan mietin, että onko toi nyt vaan niin,että anto ku vähän epäili vai ,että epäili tosissaan :/
 
Meidän lapsille määrättiin, kun esikoisen sikainfluenssatesti oli positiivinen, ja kuopukselle nousi samaan aikaan kuume.

Kuopus sai Tamiflu-kuurin myös noin puolitoista vuotta sitten, kun sairastui kausi-influenssaan ja oli mukana Tyksin eräässä tutkimuksessa.
 
maissihiiri
Liian helposti ainakin meijän riskiryhmälapselle. Tosin, enpä mä tiedä että oliko se Tamiflu mikä teki ettei tauti kestänyt kuin 3 päivää, mutta oon kyllä epäillyt ettei mitään influenssaa edes ollut kun ainoa oire oli kuume.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Liian helposti ainakin meijän riskiryhmälapselle. Tosin, enpä mä tiedä että oliko se Tamiflu mikä teki ettei tauti kestänyt kuin 3 päivää, mutta oon kyllä epäillyt ettei mitään influenssaa edes ollut kun ainoa oire oli kuume.
Liian helposti täälläkin. Itse raskaana ja siten riskiryhmää, ei otettu testejä mutta resepti kouraan. En hakenut, parannuin ihan omia aikojani.
 
Meillä epäiltiin kanssa tuota possunuhaa ja miehen asioissa mietittiin (kuuluu moninkertaisesti riskiryhmään) että kai hän saa Tamia.... Mutta lääkäri vaan sano että siinä vaiheessa sitten kun alkaa hengitysvaikeudet.
Tytär oli silloin todella huonona.Pitkään korkea kuume, nukkui ja itki vaan eikä juonut. Lääkäri sanoi että vielä kolmen päivän päästä ehtii aloittaa tamiflun...
Onneksi hengissä ollaan. Olikositten possunuhaa tai ei...
 
äityli77
Meidän kuopus sai Tamiflun, koska itsellä oli ensin 5pvä kuumetta + muita oireita, samalla sairastui vanhin lapsi ja kuopukselle nousi n.39 asteen kuume. Edellisviikolla oltiin tekemisissä mun siskon kaa joka sit joutu teholle asti sian takia.. Mutta meiltä ei otettu mitään testejä missään vaiheessa, tiedä sit mitä oli..
 
Foortti harmaana
Meilläkin kuopus sai Tamiflun, on perusairautena DM ja kuumetta puoltoista päivää välillä + flunssaoireet + vetämätön olo.

MUN olo oli, että ihan varmisteluiks tais mennä...
 

Yhteistyössä