Kuinka helposti lapsen jalka murtuu yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Battimanni

Aktiivinen jäsen
14.08.2009
3 594
0
36
vai onkohan nyrjähdystä..
Lauantaina tipahti katoksesta korkealta ja nilkka ilmeisesti oli taittunut.
vieläkään ei ota jalalle yhtään painoa(koetettu tuettuna) ja kosketus sattuu ihan pirusti.ei ole turvonnut tai mitään ainoastaan todella todella kipeä ja liikkuminen onnistuu konttaamalla..
terkkariin koittanut tässä soitella kylläkin..
mietin vaan et eikös luulis olevan jotain turvotusta jos nyrjähtänyt yms?

meillä pojan ollessa 3 vuotias murtui jalkapöytä. Hän ajoi kolmipyöräisellä polkutraktorilla ja kaatui. Sen seurauksena jalkapöytään tuli murtumia. Jalka oli hieman turvoksissa eikä sillä pystynyt kävelemään tai varaamaan sille.

Mun kuopukselta murtui käsi pari kesää sitten. Hän eli viikon murtuneen käden kanssa, lopulta huomattuani, ettei lapsi käytä vasenta kättä menimme lääkäriin. Hän sanoi, ettei siinä varmaan mitään ole, mutta laittoi eteenpäin röntgeniin. Oli murtunut kahdestakin kohtaa. Ei turvotusta, ei ulkoisia merkkejä.

meillä 4v mursi jalkansa poikki pulkkamäessä.

eikä ollut kuin 4m mäki, pulkalla, pulkka meni jalan päältä, kaveri oli kyydissä, 4vn jalka jäi alle. 2,5kk meni toipumiseen. 1kk vedossa, 1,5kk kipsissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole tullu mieleen käydä lääkärissä!!!!

No tuota lentämälläkö minä sinne pääsen?
tässä koitan saada aikaa tuohon noin 800 metrin päähän terveyskeskukseen.en omista autoa ja joudun 3 lapsen kanssa yksillä rattailla lähteä liikkumaan kun tuo 5 vuotias laitettava niihin istumaan..
muoks sainkin kiinni tosta tksta ihmisen eivät ota tohon vaan mentävä suoraan tonne päivystykseen voi peeveli millä minä sinne pääsen :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja meni halkikim se luu. :
meillä 4v mursi jalkansa poikki pulkkamäessä.

eikä ollut kuin 4m mäki, pulkalla, pulkka meni jalan päältä, kaveri oli kyydissä, 4vn jalka jäi alle. 2,5kk meni toipumiseen. 1kk vedossa, 1,5kk kipsissä.

hui :o

Alkuperäinen kirjoittaja ElämänsäLuuseri:

tässä koitan saada aikaa tuohon noin 800 metrin päähän terveyskeskukseen.en omista autoa ja joudun 3 lapsen kanssa yksillä rattailla lähteä liikkumaan kun tuo 5 vuotias laitettava niihin istumaan..
muoks sainkin kiinni tosta tksta ihmisen eivät ota tohon vaan mentävä suoraan tonne päivystykseen voi peeveli millä minä sinne pääsen :headwall:

Taksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ElämänsäLuuseri:

Ei teidän suunnilla ole sellaista kiireetöntä ambulanssia? KELAstahan saa rahaa takaisin, jos taksilla menet.

taksilla sinne pääsee, olis päässy jo viikon loppunakin.

juu sillä pääsee jos olis sitä rahaa.kävin meinaan ostamassa viikon ruuat viimeviikolla laskien että pärjätään lapsilisiin huoleti ja loput meni pyykkirahana..argh..sitä kun luulee ettei mitään voi enää tulla niin aina epäonni vainoaa:headwall:
Pitää koittaa saada pojan opettajaa kiinni tietää missä kotiavain on jos lähden noiden muiden kanssa kävelemään tuonne sairaalaan ehdi kuitenkaan mitenkään päin 1 takaisin..

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kiireetön ambulanssi tulee ajallaan, voi mennä muutama tuntikin, mutta kyyti maksaa vain noin kympin ja sekin tulee laskuna jälkikäteen.

Sain onneks naapuria kysyttyä sen verran jottai sain viimoisen 5e uhrata hälle kun käytti sie sairaalas.

Itselläni nyrjähti nilkka tänään yleisurheilu harkoissa. Mentiin portaita ja hyppäsin vikalta rappuselta sit kaanuin ja jalka taittu. Pystyn kyllä ihan kävelemään sillä.

Yhteistyössä