Kuinka häädetää kyyt pois?

  • Viestiketjun aloittaja inhoan ja pelkään
  • Ensimmäinen viesti
kyython
Muurahaiset, tuhka tai käärmeiden polttaminen eivät häädä kyitä pihasta. Ne ovat kaikki vanhan kansan uskomuksia, joilla ei ole tieteellistä pohjaa. Äidinmaidon tuoksu ei tod. houkuttele käärmeitä. Kaikkea sitä ihmisille syötetään.

Ainut tapa päästä käärmeistä eroon on tehdä pihasta sellainen, ettei sinne yksikään kyy halua väen väkisinkään tunkea. Siis tehkää pihasta sellainen ettei se houkuttele kyiden ruokaa, jyrsijöitä ja sammakoita. Siistikää pihalta risukasat ja muut epämääräiset käärmeille (ja myyrille, hiirille) sopivat piilopaikat pois. Lintulaudat jyvineen pois (houkuttelevat jyrsijöitä). Kun vielä piha pidetään avoimena ja nurmi lyhyenä, eivät kyyt saalistajienkaan pelossa sinne uskalla luikerrella. Unohtakaa poppaskonstit, ja tehkää pihasta käärmeille kelvoton elinympäristö.

Kyiden tappaminen on vain väliaikainen ratkaisu. Jos niin tehdään, se on tehtävä inhimillisesti ja nopeasti, ja tietenkin varmistuen ettei otus ole vaskitsa tai rantakäärme. Liian moni rauhoitettu matelija pääsee hengestään kyynä.

Tuossa vähän faktaa käärmeistä ja vaskitsasta - opetelkaa erottamaan :)
http://www.sammakkolampi.fi/

 
Spinballs
Jos on kyy ongelma niin vanhan kansan mukaan pitää aina keväisin polttaa yksi kyy pihalla elävältä!
En tiedä pitääkö paikansa mutta kyllä tuo on ainakin mulla toiminut, paljon on ollut pihasa mut kun yhden elävältä uhraa niin on loppu kesän saanu olla rauhasa!
 
yhtä tehokasta
Alkuperäinen kirjoittaja Spinballs:
Jos on kyy ongelma niin vanhan kansan mukaan pitää aina keväisin polttaa yksi kyy pihalla elävältä!
En tiedä pitääkö paikansa mutta kyllä tuo on ainakin mulla toiminut, paljon on ollut pihasa mut kun yhden elävältä uhraa niin on loppu kesän saanu olla rauhasa!
Hekoheko.

Heitä käpy olan yli, laske sataan takaperin ja juokse talon ympäri ilkosilllasi, niin käärmeitä ei tule!
 
Mirja Paunu
Kyykäärmeitä houkuttelee ravinto.Kotilot sammakot ja myyrät.Ne pois pihoista niin käärmeet katoavat.
Omistan kesyrottia ja metsäretkilläni olen törmännyt jo kolme kertaa kyyhyn kun vaatteet haisee rotalle.
Ei ihan pure mutta ei paljoa puutu.Myös terraariossa on ollut yksi kaveri.Missä käärmeitä siellä ruokaa.
Missä myyriä ja hiiriä siellä kyy.
 
fluemieneism
Perform for you to easily simplify the actual buy method. michael zimmerman fund For those who have a lot of cash already, you may be a wonderful prospect for a hedge pay for investment decision. Most of these purchases usually are second on track assets. They will attempt to defeat tolerate market segments in addition to generate funds even though additionally, they make use of the fluff industry and generate a greater returning. You'll find pitfalls inside a hedge pay for, types the normal investor would never acquire. With the onset of your have market, the particular technique of small promoting is amongst the best solutions to hedge the particular awful marketplace as well as consider the actual orange which the economic system given an individual and make lemonade.
 
vierailija
Kyykäärmeitä houkuttelee ravinto.Kotilot sammakot ja myyrät.Ne pois pihoista niin käärmeet katoavat.
Omistan kesyrottia ja metsäretkilläni olen törmännyt jo kolme kertaa kyyhyn kun vaatteet haisee rotalle.
Ei ihan pure mutta ei paljoa puutu.Myös terraariossa on ollut yksi kaveri.Missä käärmeitä siellä ruokaa.
Missä myyriä ja hiiriä siellä kyy.
:D Niin varmaan :D Mulla ei ole rottia ollut 20 vuoteen ja silti törmään n. 50 käärmeeseen kesässä. Miltähän haisen?
 
vierailija
tuli radiosta eräspäivä jokin luonto-ohjelma. Siinä eräs kyseli miten saa kyyt talonpihamaalta pois. VAstaukseksi annettiin että:

Koppaa kyyt johonkin ämpäriin, ja vie kahden kilometrin päähän johonkin maaston missä ne viihtyvät. Eivät takuulla tule takaisin.
Tein juuri noin. Koppasin ämpärin päälle, kun sen pää tuli raosta esiin sihisemään, painoin sopivalla haarakepillä niskaa, ettei pääse pistämään. Kyy ei pysty nostamaan päätään, iskeäkseen käteen.

Varovasti painettava niskaa, ettei saa vammoja. Sitten hännästä kiinni, nosto ilmaan ja tipautus ämpäriin. Kansi päälle ja roudasin kauas pois suojelualueelle.

Kyyt vähentää myyriä, jotka levittää hurjasti vielä vaarallisempaa. Eli punkkeja!
 
vierailija
Jos on kyy ongelma niin vanhan kansan mukaan pitää aina keväisin polttaa yksi kyy pihalla elävältä!
En tiedä pitääkö paikansa mutta kyllä tuo on ainakin mulla toiminut, paljon on ollut pihasa mut kun yhden elävältä uhraa niin on loppu kesän saanu olla rauhasa!
Täällä on ihan kahjoa sakkia jotka uskoo naurettaviin loitsuihin!

Uskovaisia vai oletteko ikähaarukassa 90-100 v?
 

Yhteistyössä