Kuinka esikoinen reagoi äidin sairaalassa oloon?

Hei,

Minulla on tulevana maanantaina suunniteltu sektio (mikälli vauva pysyy siihen asti sisällä). Ja tiedossa ainakin muutama päivä sairaala eloa...

Nyt kiinnostaisi kuinka esikoinen (meillä 1.9kk) on sopeutunut äidin poissaoloon. Poika on todella kiinni minussa ja nyt jo tuntuu tajuavan et kohta lähden johonkin. Ahistaa jättää poika miehen vanhempien hoitoon, jotenkin heillä ei kemiat kohtaa... :headwall: ja vaikka mies pystyykin poikaa tulla kotiin hoitamaan niin silti huoli pojasta on suuri :'( .

Samaten olen miettinyt kuinka esikoisen vierailu sairaalassa on sujunut? Onko tullut huuto kun on pitänyt lähteä kotiin ja äiti onkin jäänyt sairaalaan? Vai otetteko jättäneet vierailun suosiolla väliin?

Toisaalta tiedän et huoli on turha, onhan minulla kohta vauva joka tarvitsee minua 100%, ja esikoinen jo "pärjää" muidenkin kanssa, mutta silti....

Ja jos joltain löytyy hyviä kikkakolmosia ensipäivien sopeutumiseen, niin ne ovat varsin tervetulleita.

Vastauksista kiitollinen :flower:
 
DG
Meillä selitettiin etukäteen että äiti on sairaalassa. Ja kun pääsi katsomaan kun vielä olin ns. käynnistämässä (käynnisteltiin viikko) ja sitten kun se lapsi vihdoin viimein syntyi. Eli kyllä meillä aistittiin että jotain on vialla, kun äiti ankkana lyllertää eteenpäin

Ja meillä mies oli lapsen kanssa, paitsi synnytyksen tietty oli mun kanssa ja lapsi isovanhemmilla. Eli meillä ei tullut huutoa, mutta itse jouduin odotusaikana useasti lähtemään ambulanssilla sairaalaan kun oli vaikea raskaus ja lapsi tottui siihen, että äiti on siellä.
 
Tosi hyvin suhtautui, tiesi että äidin masussa on vauva ja äiti joutuu olemaan jonkin aikaa sairaalassa ( olin 2päivää ) esikoinen oli tuolloin 2v3kk.

Mies käytti esikoista leikkimässä kavereilla ja mummilassa, lisäksi kävivät 2krt päivässä katsomassa mua sairaalassa ja hyvin suhtautui siihenkin kun sieltä lähti vierailuajan jälkeen pois.
 
Meillä esikoinen oli 1v 8kk, kun toinen syntyi. Sairaalassa poika ei ollut huomaavinaankaan minua. Vauvasta oli hämillisen iloinen, mutta kun huomasi, että äiti on ollut pois sen takia niin sitten alkoi meno muuttua.. Ei tykännyt olla sairaalassa ollenkaan.
 

Yhteistyössä