kuinka arvostelette toisen ihmisen ulkonäköä? kuuluuko se hyviintapoihin lainkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "siru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"siru"

Vieras
Olen huomannut täällä palstalla ja tosielämässä kuinka törkeästi ja tahdittomasti toiset arvostelevat ja haukkuvat toisiaan. Itse olen perus pyöreä läski pehva, mutta ikinä en toisia loukkaa heidän ulkonäköön liittyvistä seikoista, en itsekkään pidä kun läskiksi haukutaan tai kehoitetaan painoa pudottamaan. Eihän sitä voi koskaanvoi tietää onko takana sairaus tai muuta. Annetaanhan kukkakeppienkin olla rauhassa.

Miettinyt. Ihmiset luulevat että on kohteliasta sanoa mitä tahansa kun jos se on totta. Vaikka jos joku asia on totta esim silmällä näkee että toinen on liian laiha, ei ole todellakaan kohteliasta sitä toitottaa ääneen. Sama lihavalle tai iso nenäselle tai pälvikaljulle jne. Ei mitään tapoja. Miettikää mitä lauotte.

Mielestäni kenenkään mieltä ei saa tahallisesti pahoittaa tai ketään tahallisesti loukata, oli kyse sitte ulkonäkö tai mikä tahansa asia. Ihmiset ovat erilaisia ja se on vain hyvä. Jos loukaaa vahingossa toista niin pyytää anteeksi ja ottaa opikseen .

siis vahingossa voi loukata vaikka sanomalla jotain joka itselle sanottuna olisi kehu, itse tykkäisin jos joku sanoisi että olet laihtunut tai nätti uusi pusero. joku herkkä voi loukkaantua jos onkin lihonut tai pusero olikin vanha...

Arvostelu ei toki kuulu hyviin tapoihin, mutta kaikkia mielipiteitä (joskus jopa silloin kun niitä kysytään) ei pidä kokea arvosteluksi. Voin sanoa että ylimääräisiä kiloja on kertynyt tai että ole hoikka jne. jos se jotenkin tulee puheeksi tai muusta syytä tuntuu tarpeelliselta sanoa.

[QUOTE="siru";29341548]Usein huomaan että tukevat juuri laukovat kukkakepeille. Itse tunsin ennen erään anorektikon eikä olisi mieleenkään tullut painostani saati hänen puhua.[/QUOTE]

Mä oon todella usein huomannu, että joillaki on suuri tarve haukkua ylipainoosia ja vittuulla mulle mun painosta vaikka keskustelun aihe olis päivän sää. Mun ylipainoosena ihmisenä ei kuitenkaan tarvitte haukkua yhtää ketään painon tai ulkonäön takia. Vituttaa tuollaanen ku luullaan, että ylipainooset on aina haukkumas hoikempia.

[QUOTE="siru";29341461]Olen huomannut täällä palstalla ja tosielämässä kuinka törkeästi ja tahdittomasti toiset arvostelevat ja haukkuvat toisiaan. Itse olen perus pyöreä läski pehva, mutta ikinä en toisia loukkaa heidän ulkonäköön liittyvistä seikoista, en itsekkään pidä kun läskiksi haukutaan tai kehoitetaan painoa pudottamaan. Eihän sitä voi koskaanvoi tietää onko takana sairaus tai muuta. Annetaanhan kukkakeppienkin olla rauhassa.[/QUOTE]

:laugh: Jatka hei tota!

Mulla on iso nenä, muuten ulkonäkö ihan kiva. Mutta oon 27v enkä oo eläny kuukauttakaan niin etteikö joku jossain yhteydessä jotenki mainitsisi mun perunanenääni keskustelun ohella. Ihmisten mielestä on jotenki fiksua mainita asiasta.
Se ei vaan jotenki jaksa napata ku on kotonakin peili. Vaikka sul on iso nenä niin oot onnistunu mun mielestä hyvin
Kiinnittämään meikeillä huomion muualle. Oot mun mielestä kaunis vaik sul on iso nenä. Ym ym.. Miks siitä
Ei vaan voi olla puhumatta. Ei tulis mieleenkä keskustelun ohella mainita jonku isosta perseestä, huulihalkiosta ym vaik se olis kuin vallitseva ominaisuus. Mul on tää nenä mutta en mä jaksais aina sitä ajatella.

Voi minusta isonenäinen nainen voi olla äärettömän kaunis, tai vaihtoehtoisesti hörökorvainen. Ne nyt on kuitenkin sellaisia asioita, joita ei kannata ääneen sanoa, jos ei halua aiheuttaa kriisiä.

Yhteistyössä