Kuinka arvokas lahja Hoplop-synttäreille, kun 2 lasta kutsuttu?

Normaalisti olemme päiväkoti-ja naapurin kavereille ostaneet sellaisen 5-7e lahjan synttäreille (siis lähinnä on 4-6v ollut kyse), mutta nyt olisi molemmat lapset kutsuttu Hoplopiin yhteisen kaverin synttäreille eli jotain arvokkaampaa pitäisi viedä... Pitäisikö kysyä lapsen äidiltä olisiko toiveita vai ostaa vaan jotain, esim n. 20e arvoinen lahja?
 
"jjj"
Kyllä joku 20e lahja on paikallaan, itse mietin aina oli lastenkutsut tai häät, jos juhlapaikkana joku muu kuin koti,tarjoilu maksaa paikkavuokra maksaa ja hoplopissa maksaa sisäänpääsy jonka nyt teidän lasten kohdin maksaa juhlien järjestäjä kuten ne tarjoilutkin, eli kohteliasta olisi viedä vähintään 2x sisäänpääsyn verran + paperimukikattaus 1per henkilö 1e ja olikohan halvin tarjoilukin 5,50 eli nekin kannattaa laskea.
 
"blondi"
Siis miksi pitää olla arvokkampaa??
Kyllähän se aika moukkamaista on saapua hienoon juhlaan jotka on tilatussa paikassa jollakin 2e lahjalla sama kuin kerjuulla olis.Mu ainahan on näit tyhjäperseit jotka kehtaa mennä mihin vaan vaik luokkaretkille eikä omalle mukulalle ana rahaa mukaa tai maksa yhtää sitä retkee ku nehän kuuluis muuten olla ilmasii ja vapaa ehtosii
 
öh
[QUOTE="jjj";23707884]Kyllä joku 20e lahja on paikallaan, itse mietin aina oli lastenkutsut tai häät, jos juhlapaikkana joku muu kuin koti,tarjoilu maksaa paikkavuokra maksaa ja hoplopissa maksaa sisäänpääsy jonka nyt teidän lasten kohdin maksaa juhlien järjestäjä kuten ne tarjoilutkin, eli kohteliasta olisi viedä vähintään 2x sisäänpääsyn verran + paperimukikattaus 1per henkilö 1e ja olikohan halvin tarjoilukin 5,50 eli nekin kannattaa laskea.[/QUOTE]

Eihän se ole kutsutun "vika" että siellä maksaa... joten en minä mitään laskutoimitusta alkais tekeen, että kun maksaa tän ja tän verran sille synttärisankarin vanhemmille... höpö höpö. Mutta jos viette yhteisen lahjan voisi se olla jotain 15-20€ arvoinen :)
 
Blue
kaikkiin niihin hoplop synttäreihin joihin olemme osallistuneet, on viety ihan tavallinen lahja,arvoltaan sen alta 10e.
Siis ymmärsinko mä nyt väärin? Mä luulin että ap kyselee ensisijaisesti siksi lahjan arvoa kun synttereille osallistuu kaksi hänen lastaan, ei pelkästään siksi että synttärit on hoplopissa.. Vaikka liittyyhän sekin siihen: vähän ikävää viedä kahden lapsen yhteiseksi lahjaksi 5e lahja kun kuluja on kutsujalla kuitenkin kahdesta juhlijasta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No en kyllä kehtaa mitään alle 10e lahjaa laittaa lasten mukaan, ja myhäillä kuinka pääsee lapset halvalla Hoplopiin ja synttäreille ja saan samalla itse muutaman tunnin vapaa-aikaa.. Eli kyllä ihan mieluustikin laitan sitten vähän paremman lahjan. Kun keksisi sitten vaan jotain mielekästäkin vielä..
 
[QUOTE="blondi";23707910]Kyllähän se aika moukkamaista on saapua hienoon juhlaan jotka on tilatussa paikassa jollakin 2e lahjalla sama kuin kerjuulla olis.Mu ainahan on näit tyhjäperseit jotka kehtaa mennä mihin vaan vaik luokkaretkille eikä omalle mukulalle ana rahaa mukaa tai maksa yhtää sitä retkee ku nehän kuuluis muuten olla ilmasii ja vapaa ehtosii[/QUOTE]

Hienoon juhlaan..hoplop..? Ja lahjojenko takia ne juhlat pidetäänkin?
 
"HEI"
[QUOTE="jjj";23707884]Kyllä joku 20e lahja on paikallaan, itse mietin aina oli lastenkutsut tai häät, jos juhlapaikkana joku muu kuin koti,tarjoilu maksaa paikkavuokra maksaa ja hoplopissa maksaa sisäänpääsy jonka nyt teidän lasten kohdin maksaa juhlien järjestäjä kuten ne tarjoilutkin, eli kohteliasta olisi viedä vähintään 2x sisäänpääsyn verran + paperimukikattaus 1per henkilö 1e ja olikohan halvin tarjoilukin 5,50 eli nekin kannattaa laskea.[/QUOTE]

peesi
 
Ja tosiaan kun kotisynttäreillähän se ei paljoa maksa jos lapsia tulee meiltä 2 yhden sijaan, mutta nyt kutsuja tietenkin maksaa pääsymaksut molemmista meiltä tulevaista lapsista joten siksi arvokkaampi lahjakin paikallaan..
 
Siis ymmärsinko mä nyt väärin? Mä luulin että ap kyselee ensisijaisesti siksi lahjan arvoa kun synttereille osallistuu kaksi hänen lastaan, ei siksi että synttärit on hoplopissa..
mä käsitin, että tässä toi Hoplop on joku kynnysjuttu nyt tässä.
kun palstallahan on tää juttu, että lahjan pitää olla yhtä kallis kuin sen miten paljon kutsuja laittaa rahaa per vieras juhliinsa.en käsitä,en.
 
törppö
Minun poika sai kustsun naapurin hoplop juhliin, ajattelimme että viedään hiukan normaalia kalliimpi lahjus kun on maksullisessa leikkipuistossa nuo juhlat.
Vaan silmämme päästämme häpesimmekin kun kyseisen lapsen muut kaverit saapui isojen lahjojen kanssa paikalle, oli mm 30e legopaketteja (siis niitä isoja ym.)
Me satsattiin kerrankin kaverin juhliin reilun 17e ja voitte uskoa että hävetti kuinka oli "köyhä" lahjus.
Emme tienneet että lastenjuhlissa mennään liiallisuuksiin lahjojen suhteen jos juhlat jossakin muualla kuin kotona.
-Kyseinen lapsi siis itse toivon legoja ja niitä hän saikin mutta oli se meidän legopaketti onnettoman näköinen muiden kalliiden rinnalla.
 
Blue
mä käsitin, että tässä toi Hoplop on joku kynnysjuttu nyt tässä.
kun palstallahan on tää juttu, että lahjan pitää olla yhtä kallis kuin sen miten paljon kutsuja laittaa rahaa per vieras juhliinsa.en käsitä,en.
No mä en sen takia osta kalliimpaa lahjaa yhdeltä lapselta että juhlat ovat hoplopissa, mutta silloin ostan jos juhlijoita on kaksi tai enemmän lähdössä meiltä juhlimaan. Tai sitten jokaine juhlija vie oman paketin sankarille.
 
No mä en sen takia osta kalliimpaa lahjaa yhdeltä lapselta että juhlat ovat hoplopissa, mutta silloin ostan jos juhlijoita on kaksi tai enemmän lähdössä meiltä juhlimaan. Tai sitten jokaine juhlija vie oman paketin sankarille.
en minäkään osta sen vuoksi.enkä ole koskaan ikinä missään törmännyt tähän ajattelumalliin, että niin tehtäis yleisesti.
ja voit uskoa, että ollaan noita hoplop synttäreitä ja vastaavia kierretty ja paljon -sekä vieraana että pitäjänä :) ihan samantyyppistä on lahjat olleet kaikilla,oli juhlat kotona tai hoplopissa tms.
 
viheltelee
[QUOTE="äiti";23708016]Siis musta kerjuulla on se joka järjestää jollekin alle kouluikäselle sikakalliit juhlat olettaen että lapsi saa sillon kalliimpia lahjoja..[/QUOTE]

Ja missähän lukee se ikäraja minkä ikäiselle saa järjestää kalliit ei koti juhlat?
Harvalle kaupunkilapselle enään ne kotijuhlat kelpaa jos jo kouluiässäkin ollaan ;)
 
"hmm"
En ole hankkinut yli kympin lahjaa vaikka olisikin 2 lasta meiltä kutsuttu mukaan. Jotenkin outoa että lahjan pitäisi maksaa sen verran kuin mitä järjestäjällä menee kuluihin/mukula. En tosiaan ala maksaa.
 
"harmaa"
[QUOTE="äiti";23708016]Siis musta kerjuulla on se joka järjestää jollekin alle kouluikäselle sikakalliit juhlat olettaen että lapsi saa sillon kalliimpia lahjoja..[/QUOTE]

En minäkään vie häihin sen juhlan mukaan lahjaa, jos on kaverihäät ja vaikka olisi pressan linnassa juhlat suomen kallein pitopalvelu tai on kotona ja pelkkä booli tehtynä niin 2kybää mä vien. Jos on läheisen sukulaisen häät ja mennään miehen kanssa niin sitten viemme 5kybää.
En tajua miksi muka vieraan tehävä on laskea arviolta paljonko julat tulee maksamaan.
Eikö muka noissa hoplop jutuissa vois laittaa jokaisen tulijan laittaa itse maksaa oman sisäänpääsyn?
 

Yhteistyössä