Kuin voikin ihmiset olla itsekkäitä?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Siis kun monet on sitä mieltä, että lapsi saa ihan rauhassa pimputtaa jotain soittorasiaa aamulla klo 6, niin että naapurit herää, mutta annas kun se oma kullannuppu nukkuu keskellä päivää päikkäreitä ulkona, niin naapurit ei saa ihantaakaan :o Heti on hirvee haloo, jos naapuri sattuu leikkaamaan samaan aikaan ruohoa, tai vaikka pamauttamaan auton oven liian kovaa kiinni.

Olipahan pakko päästä sanomaan :whistle:

jos asuu kerros tia rivitalossa niin pitää kyllä löytää joustamista puoleen jos toiseen! mä en henk.koht ymmärrä miten jotian voi se pimputushäiritä..ei noissa lasten soittorasioissa kauheen kova ääni ees saa olla..!mutt aei mulla myöskään ole oikeutta mennä naapurille valittaan jos ruohoaleikkaa..!toisn itse e meis jos näkisin että joku nukkuu vaunuissa!

jotka eivät välitä, vaikka on päikkäriaika lapsilla. Näkevät että vauva nukkuu vaunuissa, mutta möykätään, esim just leikataan närmikkö just silloin. Ja matothan on tampattava just puolenpäivän maissa....

Meillä on perheessä sen verran erikoiset elämänrytmit että opetan omaa lastani huomioimaan aina sen ettei ylenmäärin metelöidä. No naapurustomme on aika rento joten kyllä täällä myös satunnaisesti elämää pidetään, kukin tahollaan.. ainoa mistä minä henk.koht käyn pihalla muistuttamassa on se kun poikakollit tuossa autojaan tuunaa ja musiikkia soittaa, että kun puoli kymmenen tulee kello niin käsken pikkuhiljaa jo lopetella.. ja aika hyvin ne on yleensä jo yhdeksältä alkaneet kamojaan koota pois.

Alkuperäinen kirjoittaja miksukka:
jotka eivät välitä, vaikka on päikkäriaika lapsilla. Näkevät että vauva nukkuu vaunuissa, mutta möykätään, esim just leikataan närmikkö just silloin. Ja matothan on tampattava just puolenpäivän maissa....

Ja muittenko pitäisi elää omaa elämäänsä toisten lasten päivärytmin mukaan. jos ei ole hiljaisuus niin kai sitä silloin saa siivota siihen aikaan kun itselle parhaiten sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja miksi siitä lapsesta piti opettaa herkkä uninen? ;)

jos herää koneen pärinään tahi johonkin paukkeeseen. Kyllä siihen herää jokamanne, Eikä sitä heräämisherkkyyttä muutenkaan voi "opettaa", lapsi herää ääniin jos on herääkseen, ihan sama onko kotona hiljaista tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja puutarhatonttu:
ON KYLLÄ OHUET SEINÄT jos soittorasia kuuluu naapuriin! Asutaan rivitalossa ja ei meiltä kuulu inahdustakaan naapuriin, vaikka meillä oli koliikkivauva!

Vanhoissa rivareissa ainakin on tosi ohuet seinät. Me asuttiin ennen just sellasessa, että kaikki kuului. Vähänkö oli noloa, kun miehen kuorsauskin kuului naapuriin, samoin aamulla kuului kun naapurissa mikro laitettiin päälle.. puhe, itku, yms. kuului ihan hyvin :(

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Tollasia idioottejahan noi kerrostalot ja rivarit on täynnä. Minäminäminä ja muista viis.

:o

huh huh toi onki sitte tosiii fiksua sanoa jotain idiootiksi asumismuodon perusteella.

Idiootin siitä tekee vain toi "mun lapsi ja minä ensin"-asenne, kun tolleen se ei voi elää kerrostalossa tai rivarissa...

Alkuperäinen kirjoittaja jonsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja miksi siitä lapsesta piti opettaa herkkä uninen? ;)

jos herää koneen pärinään tahi johonkin paukkeeseen. Kyllä siihen herää jokamanne, Eikä sitä heräämisherkkyyttä muutenkaan voi "opettaa", lapsi herää ääniin jos on herääkseen, ihan sama onko kotona hiljaista tai ei.

Jännää että jokaisessa maalaistalossa järjestään nukkuu lapset oikein hyvin vaikak sitä elämän ääntä siellä vähän reippaammin kuuluukin ;) Turha puolustella moisella asialla :)

Alkuperäinen kirjoittaja miksukka:

Ja muittenko pitäisi elää omaa elämäänsä toisten lasten päivärytmin mukaan. jos ei ole hiljaisuus niin kai sitä silloin saa siivota siihen aikaan kun itselle parhaiten sopii.

ihmisten huomioonottamisesta; eli sinä taidat juurikin olla sellainen itsekäs ihminen, joka vähät välittää muista. Itse otan mielelläni muut huomioon, siten myös minut ja perheeni otetaan huomioon. Elämä on mukavampaa kun on itse mukava muille ;o)

Onneksi asutaan omakotitalossa. Saatais varmaan häätö rivarista :/ ollaan niin kova äänisiä. Eilen leikkasin nurmikkoa itse kun vauva nukku vaunuissa :D ja heräs heti kun ruohonleikkurin möykkä loppu :o :/

Tollasia idioottejahan noi kerrostalot ja rivarit on täynnä. Minäminäminä ja muista viis.

huh huh toi onki sitte tosiii fiksua sanoa jotain idiootiksi asumismuodon perusteella.

Idiootin siitä tekee vain toi "mun lapsi ja minä ensin"-asenne, kun tolleen se ei voi elää kerrostalossa tai rivarissa...

tekee idiootin kenestä? yritä nyt päättää mitä kirjotat... ensin sanoit et kerrostalot ja rivarit on täynnä idiootteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Siis kun monet on sitä mieltä, että lapsi saa ihan rauhassa pimputtaa jotain soittorasiaa aamulla klo 6, niin että naapurit herää, mutta annas kun se oma kullannuppu nukkuu keskellä päivää päikkäreitä ulkona, niin naapurit ei saa ihantaakaan :o Heti on hirvee haloo, jos naapuri sattuu leikkaamaan samaan aikaan ruohoa, tai vaikka pamauttamaan auton oven liian kovaa kiinni.

Olipahan pakko päästä sanomaan :whistle:

on mun mielestä vähän eri asia jos vauvan unet keskeytyy tai 20-vuotiaan. vauvalle et voi noin vaan sanoa, että jatka vaan unia, ei mitään hätää. 20-vuotias tajuaa itsekin vaikka jos herää soittorasiaan, että "okei, voin kääntää kylkeä ja jatkaa unia. jos en saa unta,otan päikkärit jossain vaiheessa päivää tai menen illalla aikaisemmin nukkumaan..tai otan tyynyn ja peiton ja menen toiseen huoneeseen jatkamaan aamu-uneni"

tiedän kyllä kokemuksesta, että jos vauvan unet keskeytyy, siitä seuraa kiukku ja huonontuulisuus..

sitä paitsi vauva tarvitsee unta kasvaakseen... vaikka uni on tärkeää kaikenikäisille, väittäisin että vauvalle se on tärkeintä jos pitää aikuisen ja vauvan väliltä valita. ja tästä joku lähtee ihan varmasti viemään tätä asiaa taas uuteen suuntaan, mutta kaikki varmaan tajuaa pointin.

Ja lisäänpä nyt senkin, että asun itse omakotitalossa juuri siksi että mun elämisen äänet on kovia ja vuorokausirytmi vaihtelee. Saanpahan elää rauhassa ja en häiritse muita. Ei tarvii naapureitten kanssa tapella äänistä :D Mä olen itsekäs kusipää, mutta joku roti itsekkyydelläkin.

Onneks tässä rivarissa on hyvin rauhallista, ei nuo muorit meteliä pidä, kyylätä kyllä voivat :D

Mutta se rivari missä ennen asuttiin alkoi käydä ahdistavaksi erään naapurin takia :/

tekee idiootin kenestä? yritä nyt päättää mitä kirjotat... ensin sanoit et kerrostalot ja rivarit on täynnä idiootteja.

Tarkoitin lähinnä näitä muutamia minäminä-ihmisiä jotka kerrostalossa tai rivarissa asuessaan luulevat koko maailman pyörivän heidän ympärillään.
Kaikki kerrostaloasukkaat ei tietenkään sellaisia ole.