Kuin rahat ei riitä? Siis voiko siis saada rahaa vähemmän kuin mitä sossusta saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tipioyepoyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tipioyepoyi

Vieras
Mietin.. ku lehtien ym. mukaan on niin paljon köyhiä ihmisiä, rahat ei riitä ees ruokaan jne..

Ni miks ei riitä? Siis saako joku vähemmän kuin minimitoimeentulotuen?

ITse olen yksin tytön kanssa asuessani saanut sossuta toimeentulotukea, ja hyvin ne rahat riittii. Ei me etelässä käyty tms. mutta ruokaan rahat riitti, samoin vaatteisiin jne.
En mä tuntenut itseäni köyhäksi.

no jos sattuu olemaan visavelkaa tms ja niitä lyhentelee niin eihän se raha riitä. sossu kun ei katso edes puhelinta pakolliseksi menoksi, saati jotain itse aiheutettua velkaa!

minä en ymmärrä myöskään tätä. Kaipa se sitten jos sen minimitoimeentulonkin laittaa viinaan, niin sitä rahaa ei yksinkertaisesti ole ruokaan... mene ja tiedä.

Noo, esim. tilanne että sulla on asuntolaina, joudut yllättäen työttömäksi tai työtehtävät muuttuu niin että saatkin pienempää palkkaa. Kuluja onkin yhtäkkiä enemmän kuin tuloja.

No paljonko sossusta saa ?
Todennäköisesti paremmin, kuin moni työssäkäyvä.
Työssäkäymisessä on niitä huonoja puolia, eli kustannuksia.
Työmatkasta muodostuu kuluja. Oma auto pakollinen monessa työssä.
On opintolainaa, autojakaan ei ole vielä ilmaiseksi ollut jaossa missään.
On otettava vähän velkaa.
Yhtenä päivänä tulee kirje, että palkkasi on alennettu 20 %. HÄH ?!
Ale on tullut jo käytännössä voimaan, etkä ole kuullutkaan sellaisesta mitään etukäteen.
Rahavaikeudet pahenevat välittömästi.
Kahden vuoden kuluttua tulee MUUTOKSIA palkkauksiin ja urakoihin. Kas, palkkoja alennetaan taas reipas prosenttimäärä.

Ihmiset ovat siinä rajalla, tekevät työtunteja sen määrän minkä saavat kasaan.
Soviteltu työttömyyskorvauskin on aikaa tarkkaa pelaamista, jos sellaiseen menee. Tulot eivät saa silloin vaihdella.
Työttömäksi ei voi ruveta, vaikka se toki kannattaisi. Joku on tämän voinut ennen kuullakin: työttömälle tulee se kolmen kk:n karenssi ihan eka.

Ja: siis valmiiksi pienipalkkaiseen työhön tulee nämä mainitut palkanalennukset, plus sitten vielä uusia palkanaleja, näiden vanhojen LISÄKSI.
Muuten ei voida kuvata tilannetta, kuin sanalla sekasorto.
Valtavan iso firma ja iso liitto. Mutta tämmöistä se työelämä juuri nyt on. Onnea kaikille sossupummeille, olette voittajia kyllä.

Ja: siis valmiiksi pienipalkkaiseen työhön tulee nämä mainitut palkanalennukset, plus sitten vielä uusia palkanaleja, näiden vanhojen LISÄKSI.
Muuten ei voida kuvata tilannetta, kuin sanalla sekasorto.
Valtavan iso firma ja iso liitto. Mutta tämmöistä se työelämä juuri nyt on. Onnea kaikille sossupummeille, olette voittajia kyllä.

Silloin oli tilanne mikä oli, jäin yh.ksi raskausaikana, ei ollut vaihtoehtona kuin sossu..

Ei siitä sen enempää

No toimeen kyllä tullaan, mutta ei sitä voi rahalla juhlia, kun on asuntolainaa ja vähän visalainaakin vielä ja sähkölaskut sun muut. Ei sossu mun elämistä maksa, itse mun pitää kaikki maksaa.

Helppo näiden sossun asiakkaiden on sanoa, kun ei itse tarvi vuokraa kokonaan maksaa ja sähkölaskut maksetaan puolesta sun muuta.

Niin, kyllä minä elin vähemmällä stressillä kun olin yh-kotihoidontuella, tuli sossusta rahaa. Nyt kun oon ns. lähes minimipalkalla, lapset ei asu luona ja elän parisuhteessa vertaiseni kanssa ja maksan omaa kotia, eipä juhlita. Jostain kumman syystä valitsin omassa kodissa kumppanin kanssa elämän kun feikki yhärinä vuokrakämpässä tuilla elellen. Entinen puoliso tekee juuri näin, vaikka meille lapset mahtuisi ja haluaisin, en halua ajaa exää itsemurhaan sillä että murskaisin hänen talouden kokonaan. Vaikkei se elareita joutuis maksamaan itte (enkä huoliskaan) silti sen rahat romahtais ilman lapsia. Julma ja karu totuus.

Uusimmat

Yhteistyössä