kuin paljon ostatte laatikoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän se riipu siitä, kuinka paljon teillä tykätään niistä? Mä en osta yhtäkään vissiin. Syön ne kiintiöt isovanhemmilla sitten.

Muuten ostaisin pienet laatikot lanttua ja perunaa. Mies ei tykkää ja muksu maistaa vain. Isosta laatikostahan syö vaikka kuinka paljon, etenkin kun niitä ostaa 4 erilaista.

Ne on saarioisella niin halpoja, ettei maksa vaivaa tehdä itse. Tekee mielummin kaikkea muuta itse...

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tein itse, mulla peruna-, lanttu- ja porkkanalaatikot.

onko sulla hyvää ja suht helppoa :ashamed: porkkanalaatikon ohjetta?

en oo ikin aikasemmi ntehnyt ja tänä jouluna mun pitäis toi tehä

Eräs tuttuni sanoi että ne tekee nykysin porkkanalaatikon samalla tavalla kuin perunalaatikonkin, ei tieteskään imellytä mutta keittää porkkanat ja survoo ne ja mausteet sun muut sekaan ja uuniin, ei siis ollenkaan sitä riisipuuroa.

Maksalaatikon ostetaan valmiina. Lanttulaatikkoa ei meillä syö kukaan :x Porkkanalaatikkoa koitetaan kerjätä ukon mummulta, se on niiiiiin hyvää. Parempaa en koskaan ole saanut :p

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
onko sulla hyvää ja suht helppoa :ashamed: porkkanalaatikon ohjetta?

en oo ikin aikasemmi ntehnyt ja tänä jouluna mun pitäis toi tehä
Keitän porkkanat ja soseutan ne. Lisään keitetyn puuroriisin. Lisään kermaa, raastettua muskottipähkinää, lorauksen siirappia ja maun mukaan suolaa. Paistan 180 asteessa 30-45 min.

Makunsa kullakin mutta tekisin kyllä itse kun esim. porkkana ja lanttusoseitakin saa valmiiksi jo soseena ei edes niitä tarvi keittää ja kuoria.

meillä ei syödä kuin imelämuusia ja teen itse. eihän se kaupan ole varmaan edes samanmoista. (En ole maistanut mutta luulen.)

Yhteistyössä