Kuin monelta löytyy mikki hiiri - vohvelirauta?

Tuli sellainen hommattua ja heti innostuin paistamaan sillä.
Mutta ei hel***ti :/ Jos tunnissa saa viisi vohvelia paistettua niin onhan se nyt ihan liian hidasta :eek:
Piti ottaa paistinpannu kaveriksi ja paistaa sillä siinä ohessa.

Onko muilla yhtä hidas? Tehoja on kuitenkin 920 wattia että luulis vähän nopeemmin paistavan :/
 
jadal
joo ei tosiaan kannata ostaa. meillä jäänyt pölyyntymään, kun ei sitä jaksa hullukaan käyttää, kun menee ikä ja terveys.
Tuo tais kyllä olla yläkanttiin, että sais viis tunnissa paistettua :D
 
böö
meillä mikki leivänpaahdin eikä siinäkään kehumista. Termostaatti ( vai mikä onkaan ) on aivan onneton. Ensimmäisiä leipiä saa hehkuttaa kuumemmalla että paahtuu, seuraava erä samalla tasolla on jo liian ruskeet ja kolmannet on mustia. Eli joka paahdon välissä pitää vääntää säädintä pienemmälle.
 
Mä en ole koskaan tavallisella vohveliraudalla paistanut vohveleita, ja meillä on siis tuo mikki hiiri- rauta. Nooh, pari kertaa oon jaksanu sillä vohveleita paistaa, todellakin hidasta, ja mä en tajua tekniikkaa, miten sen mikin naaman saa molemmille puolille ilman, ettei se taikina tursua sieltä koneesta läpi :ashamed:
täytyis ehkä ostaa ihan normaali vohvelirauta, niin ehkä meilläkin lapset sais nauttia useammin vohveleista :snotty:
 
böö
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Mä en ole koskaan tavallisella vohveliraudalla paistanut vohveleita, ja meillä on siis tuo mikki hiiri- rauta. Nooh, pari kertaa oon jaksanu sillä vohveleita paistaa, todellakin hidasta, ja mä en tajua tekniikkaa, miten sen mikin naaman saa molemmille puolille ilman, ettei se taikina tursua sieltä koneesta läpi :ashamed:
täytyis ehkä ostaa ihan normaali vohvelirauta, niin ehkä meilläkin lapset sais nauttia useammin vohveleista :snotty:
me ostettiin sellanen tuplavohvelirauta eli saa kaks vohvelia paistettua kerralla, kätevää :D
 
tosi surkee
Ensinnäkin ne vohvelit ovat ihan onnettoman kokoisia ja TODELLA hankala irrottaa niin että pysyisivät ehjinä. Kaapissa tuo seisoo käyttämättömänä ja ajattelin laittaa huutonettiin myyntiin...
 
lotta
Kun tekee taikinasta PAKSUA niin saa normi ajassa hyviä vohveleita. Käytössä siis mikki hiiri rauta, eka kerta kamppailtiin ja tehtiin "lettuja" pannulla lopputaikinasta kun meni hermo, mutta otin netistä jenkkiohjeen johon tuli

2,5dl maitoa
100gr voita
3 kananmunaa
1tl ruokasoodaa
1/2tl suolaa
2tl sokeria
1tl vaniljasokeria
5dl vehnäjauhoja

Ja onnistuu ihan valomerkin mukaisesti. Ensin vatkataan kanamunat, lisätään maito ja sulatettu voi sekä keskenään sekoitetut kuivat aineet. Taikinasta tulee siis tosi paksua. Maistuvat vain melko kananmunaisilta, että ehkä niitä munia voisi jättää vähemmäksi ensi kerralla.

Vielä ei olla siis laittamassa laitetta myyntiin, kun lapsikin on tulossa :) Vohveliraudan mukana tuli joukko hyvin epämääräisiä vohveliohjeita, joita en oikein osannut lähteä tekemään, kun esim. leivinjauheen tai ruokasoodan määrä vaihteli valtavasti joka ohjeessa, kuten nesteen ja kuivienaineidenkin määrä. Esim. johonkin ohjeeseen olisi pitänyt laittaa 1/10 kokonaisesta leivinjauhe purkista (10gr) ja osa olisi pitänyt käyttää valmispusseina, kun suomesta saa vain purkitettua jauhetta. Mutta kyllä minä vielä keksin sen oikeanlaisen ohjeen tuota vekotinta varten!!
 

Yhteistyössä