Kuin monella teistä äideistä on siivousalan tutkinto ja hygieniapassi?

Työpaikkoja katsellessani osui silmään siivoustyö, jossa etsittiin siivoojaa yksityiskotiin. Ehdottomina vaatimuksina siivousalan tutkinto ja hygieniapassi.

Miulla ei tutkintoa ole, mutta vuoden työkokemus teollisuus- ja toimistotilasiivouksesta. Ei kelpaa kun ei ole tutkintoa. Kuitenkin kyseessä on yksityiskoti. Totesin miehelle, et mie en tästä eteenäpin vissii oo pätevä edes omaa kotia siivoamaan kun ei oo tutkintoa. Hygieniapassi sentään löytyy.

Oottekos työ päteviä siivoamaan kotianne? ;D
 
tavallaan. Osittainen laikkarin tutkinto taskussa..jos en muuta osaa ni horsmia hoitaa ja vaatteita silittää (mut sain silti työpaikan sairaalasta :) )
hygieniapassi löytyy ja muu kortti kaarti kanssa
 
"Sirkkeli"
Huh, kyllä on tarkkaa. Mulla passi on, mutta ei tuota tutkintoa. Eikä tule. Ja kodistakin sen näkee, etten tykkää siivota. Voisin palkata jonkun siivoamaan kotini, ilman tutkintoa ja passia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24946097:
Passi löytyy,tosin ihan milenkiinnosta tollasen tutkinnonkin vois hommata ja katsoo muuttuisko siivoustyylissä joku asia kotosallakin..
Kyllä mulla itellä ainakin järkestyi siivoominen ja himassa vaihtu välineet. ei mitään marketti kamaa siivoukseen vaan ammatti liikkeestä putelit jotka riittää ainakin vuoden ja paremmat liinat. Kyllä muuten hanat kiiltää..
Ja annostuksen kans on petraantunu ennen tuli lotrattua ajaxia vähän turhankin runsaasti mut koulutuksen myötä siihenki tuli roti.

Ite käytän tällä hetkellä kylppärin siivoukseen Kiillon rositaa ja muuten käytän kämpässä h20 höyrymoppia (ennen levitin tavis lankamopilla ajaksia joka paikkaan)
 
  • Tykkää
Reactions: SininenSatutar
Kyllä mulla itellä ainakin järkestyi siivoominen ja himassa vaihtu välineet. ei mitään marketti kamaa siivoukseen vaan ammatti liikkeestä putelit jotka riittää ainakin vuoden ja paremmat liinat. Kyllä muuten hanat kiiltää..
Ja annostuksen kans on petraantunu ennen tuli lotrattua ajaxia vähän turhankin runsaasti mut koulutuksen myötä siihenki tuli roti.

Ite käytän tällä hetkellä kylppärin siivoukseen Kiillon rositaa ja muuten käytän kämpässä h20 höyrymoppia (ennen levitin tavis lankamopilla ajaksia joka paikkaan)
Mä oon kotona pessyt niin kauan,kuin muistan lattiat kontaten...
Siihen en usko muutosta tulevan millään. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24946294:
Mä oon kotona pessyt niin kauan,kuin muistan lattiat kontaten...
Siihen en usko muutosta tulevan millään. :D
:D sie siivoot sitten kun hmm olikos se 60luvulla kontaten :) (käytiin alussa läpi eri vuosikymmenten siivous tyylejä ja tapoja)

jos ei muuta jääny kans mieleen et elä ikuna koulussa jos meet ni sano sanaa rätti tai ämpäri ..ne on kirosanoja :LOL:
 
Siivousalan ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24946097:
Passi löytyy,tosin ihan milenkiinnosta tollasen tutkinnonkin vois hommata ja katsoo muuttuisko siivoustyylissä joku asia kotosallakin..
Mulla on tutkinto ( ja hygieniapassi) ja kyllä ne siivoustavat muuttuu. Esim 100m2 talon lattioita mopatessa vettä ei kulu juuri ollenkaa ( pari desiä)... Sitä moppia ei tarvi kastella läpimäräksi vesiämpärissä... Ja vähemmällä vedellä saat puhtaampaa jälkeä ja pinnat pysyy parempina pitkään :)
 
Cis
hygipassi on, mutta ei tuollaista tutkintoo. johan on vaatimukset jos ei työkokemuksella kelpaa. kumpihan on parempi, juuri valmistunut paperillinen vai jo vuoden työkokemusta kerännyt?
jos sä tykkäät alasta niin hae opiskeleen? työnohessa voi opiskella helposti, teen itsekkin niin :)
 
Löytyy laitoshuoltajan tutkinto + hygieniapassi.

Lankamoppia ei löydy ja mikrokuidut käytössä. Kaveri ihmettelee kun käytän kolme sinin levymoppia kodin lattioiden pesemiseen ja harmittelen niiden vähyyttä...

Ei oo tullut vielä hommattua noita ammattivälineita kuitenkaan kotiin...

Siivousyyhkeet pesen koneessa jokaisen käytön jälkeen.
 
hygipassi on, mutta ei tuollaista tutkintoo. johan on vaatimukset jos ei työkokemuksella kelpaa. kumpihan on parempi, juuri valmistunut paperillinen vai jo vuoden työkokemusta kerännyt?
jos sä tykkäät alasta niin hae opiskeleen? työnohessa voi opiskella helposti, teen itsekkin niin :)
Se että on vuoden ollut töissä ei tarkoita että olisi ammattimainen ote. Sillon voi ihan hyvin käyttää liikaa vettä, liikaa aineita, epä ergonomisia menetelmiä, tuhlata aika turhuuksiin.
Kun taas opiskelijalle on opetettu se alan viimeisin "kotkotus" (en muuten sit tarkottanut ap:ta vaan yleisesti :) )

Sen ymmärtäisin jos on kyse jostain kunnolla hygieniaa vaativasta esmes labra tai erityistilan siivouksesta. Mut kotisiivoukseen niin se vähän kyllä tietyllä tavalla ihmetyttää et pitää tutkinto olla ja varsinkin jos ap:llakin on kuitenkin kokemusta jo alla.
 

Yhteistyössä