kuin monella sama ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytsy

Vieras
elikkäs ennen kuin aloin odottaa poikaani painoin 75kg, olen 161cm pitkä joten liikapainoahan minulla oli jo silloin. raskauden lopulla painoin 83kg, ja oli kauhea hätä saada heti kilot kuriin.
no minä masennuin ja kilot alkoivat tippua, kontroilloin syömistäni, kaloreita, syömismäärää jne..

kun synnytyksestä oli kulunut n. puolivuotta, niin olin jo normaali mitoissa, paino oli laskenut 53kg, olihan se ihanaa katsoa sitä vaakaa!

no sitten tajusin että alan olemaan jo liian laiha ja olen saanut painoni nostettua siihen 57kg, ja tiedän että näin on hyvä. mutta miksi minulla on tämä tunne?
eli syön normaali ruokaa, en katso kaloreita, ja myös herkuttelen joka viikko, eli syömisen kanssa ei ongelmia. mutta kun tuntuu että koko ajan saa vahata puntaria mitä se näyttää, ja nyt kun se näytti 57kg, niin aivan hirveä ahistus iski päälle, että pakko laihduttaa, vaikka en halua todellakaan olla laihempi enään.

siis todella ahistavaa! onko muilla tämmöistä ja mikä avuksi? eikait tämä nyt mitään syömishäiriön alkua ole tms?

auttakaa kiitos!

mulla kans vähän samallaisia tuntemuksia,ennen ekaa lastani painoin 59kg ja lapsen syntymän jälkeen 64 vaikka painoeroa ei ole kun 5kg mutta ulkonäköön se vaikutti huomattavasti ja nyt toisen lapsen syntymän jälkeen painoin 66 ja nyt saanut pudotettua sen 57-58 kg niin vaikka kans syön sen kummempia kattelematta niin kyllä sitä vaakaa tulee aina hiki otsalla katottua että jos menee 100g vaikka enemmän kun edellisellä kerralla niin kyllä heti masentaa tarkotus ois viel 1-2 kg saada pois mutta en siitä sen enempää stressiä ota.anna vaan itselles lupa herkutella ja jos paino joskus onkin vähän plussalla niin ei se haittaa kun jos tietää että se johtunee kenties viikonlopun herkutteluista...tsemppiä sulle ja ihanaa kesää,ihana olla hoikka.

Yhteistyössä