kuika pian synytyksen jälkeen kivaa

Mulla ei tietääkseni hirveesti leiketelty tms., mutta muuten synnytys oli todella vaikea ja palautuminen tuntui kestävän tolkuttoman pitkään.
Silti ekan kerran harrastettiin seksiä n. kolme viikkoa synnytyksestä.
Sattui ihan sikana, mutta siitä se sitten lähti. ;)
 
mä olen neljästi synnyttänyt ja voin vain sanoa että tässä asiassa on parasta vain kuunnella itseään, jos jännität ja rakastelu pelottaa se voi tehdä asian hankalaksi.

järkeväähän se olisi odottaa että tikit ovat parantuneet kunnolla ja jälkivuoto loppunut, ihan tulehdusvaarankin takia. Eli kondomia olis hyvä käyttää jos jälkivuotoa/haavaumia vielä on.

meillä on synnytyksen jälkeen pidetty taukoa 1-2viikkoa joka kerta ;)
aika pian siitä on seksielämä palannut normaaliksi.


 
niisk
Juuri samaa olen itse pohtinut..synnytyksestä viikkoo ja jotenki pelottaa ihan sairaasti seksi..alkais paikat oleen kyl jo kunnos ja muutenki mut pelottaa,et paikat ei kestä..vaik ihan järjel aateltun ei ne varmaa mihkää repee mut silti..mä ainaki oottelen viäl,jospa jännitys lähtis pois..
 
Torttu riekaleina
Olen jo tuonne muihinkin aihepiireihin kirjoittanut tätä omaa tarinaani, mutta laitetaanpa nyt tännekin kun puheeksi tuli. Itselläni oli synnytys viime kesäkuussa ja imukupilla synnytin, episiotomia leikattiin ja lisäksi repesin syvälle emättimeen, onneksi en peppuun päin. Jouduin odottamaan ompelua ainakin tunnin ja avonainen haava vuosi verta kudoksiin ja sain aika mojovan hematooman kaupanpäällisiksi. Tietenkin kun haavaa ei ommeltu heti, eivät haavapinnat niin hyvin enää tarttuneet toisiinsa ja paraneminen hidastui. Söin kolme viikkoa särkylääkkeitä kotona, enkä pystynyt istumaan millään tavalla tuona aikana. Sittenkin kun istuminen alkoi sujua, tuntui kuin olisi pingispallon päällä istunut kun mustelma ei ollut vieläkään sulanut. Ei siis puhettakaan, että olisin voinut edes ajatella seksiä tuolloin.

Siis asiaan vihdoin... Ensimmäistä kertaa kokeilimme yhdyntää 4kk synnytyksen jälkeen. Itse ehdotin, että voisimme yrittää. Mieheni ei olisi uskaltanut vieläkään! Tuo kerta jäi yritykseksi, vaikka käytimme runsaasti liukastetta ja olin itse päällä määräämässä tahtia. En voinut istua "sen" päälle, sattui ihan sairaasti! Seuraavan kerran kokeilimme pari kuukautta myöhemmin ja silloin onnistuimme "suorittamaan" homman. Tosiaankin näin, sillä mistään nautinnosta ei voi todellakaan puhua. Olin silti todella helpottunut, että onnistuimme vihdoin ja aloin tuntea itseni pitkästä aikaa kokonaiseksi naiseksi. Vasta 10kk synnytyksen jälkeen homma alkoi tuntua muultakin kuin väkivallalta. Oma liukkaus alkaa pikkuhiljaa riittää kun oikein lämmitellään. Imetän edelleen (11kk). Onneksi mieheni on ollut kärsivällinen. Arvostan sitä, että hän toppuutteli minua ja sanoi, että antaahan parantua ihan rauhassa vaan.
 
No niin, nyt itselläkin jo kokemusta. Noin 2 kk:n jälkeen uskaltauduin (pelokkaasti) kokeilemaan. Liukkaria käytettiiin, mutta silti oli aika epäkivaa puuhaa. Nyt 3 kk:n jälkeen oli toka yritys, oli huomattavasti mukavampaa jo. Kyllä se tästä... (Oon käyttäny hormonivodetta ja toista emätinrasvaa, nekin on varmaan parantanu tilannetta.)
 
tuore äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 14:19 niisk kirjoitti:
Juuri samaa olen itse pohtinut..synnytyksestä viikkoo ja jotenki pelottaa ihan sairaasti seksi..alkais paikat oleen kyl jo kunnos ja muutenki mut pelottaa,et paikat ei kestä..vaik ihan järjel aateltun ei ne varmaa mihkää repee mut silti..mä ainaki oottelen viäl,jospa jännitys lähtis pois..
Kuulostipa tutulle, mutta mutta...
Mulla tehtiin pikku eppari ja tikkejähän sinne sitten laiteltiin.
Kotona mies vähä malttamattomana koko ajan ehotteli jne.
Ja ihteeni pelotti just se että tikit rempsahtaakii auki ja sanoiki siitä miehelle. Kävipäs siinä sitte nii et uhallani rupesin ukkoo härnäämään ja taisimpa sitte vissii itekkii siinä kiusaantua sen verra ettei ennee pelottanukkaa vaa mentiin "yrittämän".
Sanoin vielä siinä että yritykseks varmaan jääkii, mut ei.
Pikkaen nipisti, mut ei tosiaankaa häirihtevästi!!
Harvemmin ite alla ollessani saan tai on ees lähellä, mut nyt ei kyllä orkku kaukana ollu... :whistle: Eli voisko sannoo et tuntu paremmalta ku aiemmin??
Éli siis 10 päivää synnytyksestä :whistle:

Mut kokkeiles sinäkii tuota härnäys hommaa, jospa se auttas sullakin!! B)
 
Tosi nopeasti meilläkin on rakkauselämä normaaliksi palautunut. Parisen viikkoa on varmaan ollut pisin tauko synnytyksen jälkeen, joita siis mulla takana neljä.

Omalla kohdallani voin sanoa että paremmaksi on seksi muuttunut synnytysten jälkeen, ehkä siksikin et kun salissa on maannut "valaana" miehen silmien edessä ei enää omat makkarat nolota. Eli keskittyy siihen miltä tuntuu eikä siihen miltä näyttää :D
 
Ei emäntää leikelty, sohittu on, siksi on jääny, rakastelusta ei voi puhuakkaan. Synnytyksestä 15kk. Ehkä se seksielämä palautuu normaaliksi kun lapset muuttaa kotoa, ja toisaalta 90 kun täyttää, niin ei edes muista mitä se on...
 
Synnytyksestä on nyt aikaa reilut 7 vko. Ensimmäisen kerran lakanat heilu 4 vko:n päästä synntyksestä. Sillon sattu ja liukkaria meni tosi paljon. Sitten kokeiltiin aina parin päivän päästä ja pikku hiljaa kivut väheni. Eilen illalla sitten oli eka kerta, kun tuntu TODELLA HYVÄLLE ja EI SATTUNUT ollenkaan. Itku pääsi onnesta!! Mulle tuli muutama nirhauma ja sit episitomia synnytyksessä. Ihanaa, kun nyt voi nauttia miehen kans ilman pelkoa, että sattuu...
 
3vkoa synnytyksestä, mieli tekis mut vielä ei uskalla yrittää. Imukuppi repi ja eppari päälle, ensimmäisinä päivinä ei pystyny istuu eikä seisoo. Ja tikin tai parin verran ratkennu, et varmaan ihan paras antaa alakerran parantua ensin ihan rauhassa, et ei tuu mitään ikäviä ylläreitä sitten.
 
Mulla on aina tehny nuo hormoonit sitä että raskaana ollessa kuksisin vaikka joka päivä. Vaan annas olla kun vauva on pihalla niin puoleen vuoteen ei haluta ei sitten tippaakaan. Vaikka itse aktin aloittamiseen ei synnytyksen jälkeen mennyt kauankaan, ei se toimitus vaan innostanut.
 
Meillä meni 10pvä ennen kuin itse uskaltauduin, (tikkejä oli laitettu muutama) vaikka halut olivat kieltämättä kovat jo aikaisemmin, ja ukkokin kehtasi vielä härnätä :p Liukastetta käytettiin aika reippaasti, hieman nipisti mutta nautinto oli kuitenkin suuri odotuksen jälkeen. Varovasti edelleenkin aina alotellaan, ja liukasteet käytössä mutta se ei ole kadottanut haluja.
 
Täällä olisi halut kovat mutta jälkivuodon loppumista odotellaan. Paikat tuntuu jo olevan tikeistä huolimatta parantuneet siihen kuntoon että voisi jo touhuta mutta kortsua ei kykene käyttämään(hankaa minulta limakalvot ihan rikki ja liukkari ei tähän auta) niin pakko odotella tämä vuoto loppuun. :'(
 

Yhteistyössä