Kuika aikaisin varaatte papin ja ristiäispäivän? ja pidättekö ne la vai su??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
mietin että jos kuukauden päästä pidettäis tuolle meijän pojalle ristiäiset ,ois sillon tasan 2kk,kun ei pysty aikasemmin pitämään. niin voinkohan nyt tilata jo papin ja ruukaako ne ristiäiset olla la vai su??

Meil on kaks kertaa ollu su ja kerran la. Kuopuksen ristiäisiin kummit tulivat niin pitkästä matkaa että heille sopi se la paremmin. Ja kuopus oli kolme viikkoinen ku ristiäiset oli, muut ollu n. puolentoista kuukauden. Ja voit soitella sinne paikkakuntasi kirkkoherranvirastoon, neuvovat kyllä siellä.

Itse olen varannut 3lapseni ristiäiset lähestulkoon heti kun ollaan kunnolla kotiuduttu. Mutta meillä syynä se että olen halunnut juhlat mahd pian pois päiväjärjestyksestä, ja meillä lapset ovat ristiäisten aikaan olleet 3vko iässä.

Kannattaa nyt soittaa kirkkoherranvirastoon, voi olla että aikoja ei ihan niin vaan ole valittavissa. Päiväkin menee varmaan sen mukaan miten papille sopii. Tosin voitte tietysti vähän miettiä etukäteen käykö la vai su teille ja vieraille paremmin, jos valinnanvaraa virastosta satutaan antamaan.

Itse varasin ennen kuin lapsi syntyi. Oli tärkeä saada tietty päivämäärä. Ei kai sillä oo mitään väliä millon varaa. Vaikka tapahtuisikin mitä. Voihan sen ajan perua.

Meillä varattu lasten ollessa n.1,5 kk, ja molempien ristiäiset saatu pidettyä vasta heidän ollessaan melkein 3 kk. Kesällä oli paljon häitä -> papit varattu ja rippikoululaisten juttuja, keväällä oli pääsiäistä-> papit varattu, vappua jne.
Sunnuntaina oli molemmilla.
Eli kannattaa hyvissä ajoin kysellä.

Yhteistyössä