kui moni avaa puolison nimellä olevia kirjeitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aleksandra83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
En koskaan avaa mitään hänen nimellään tulevaa, eikä hän minun. Joku kunnioitus toisen yksityisyyttä kohtaan...

Meillä tulee siis kaikki muut laskut miehen nimellä paitsi mun oma lehti.. siis puhelinlaskuki on miehen nimellä vaikka siin on molempien puhelut. En mä nyt tiedä onko laskut yksityisyyden rikkomista jos ne kuitenkin on avaamisen jälkeen yhteisesti luettavia ja meilläkin mä maksan ne kuitenkin..

Jos on molempien nimet niin avaan. Jos on vaan miehen nimi ja oon ekana kotona, niin jos tiedän et odottaa ko kirjettä, soitan ja todnäk mies käskee avaamaan. Tai jos oon ekana kotona ja soitellaan ja mainitsen että sejase kirje tuli, mies saattaa sanoa et avaa ja kerro. Yleensä molemmat avaa omansa (aika tarkastikin) mutta avaamisen jälkeen ne lojuu samalla pöydällä vapaasti selattavissa :D

En tiedä sit miksi, mutta meillä näin tarkka jako mutta huoleton lopputulos :laugh:

En avaa edes laskuja. Jos kirjeessä on miehen nimi, se on hänen asiapaperinsa ja hän sen huolehtii auki ja sitten yhteiseen lasku-pinkkaamme. Kuten minä toimin omien laskujeni kanssa.

No osa laskuista on mun mielestä yhteisiä niinkuin sähkö, vesi, tv ja autoihin liittyvät jutut. Siihen vedän ite rajan, ne saatan aukasta ja laittaa kaappiin maksamattomiin laskuihin, mies saattaa tehdä samoin.
Jos mies on reissussa saatan avata kysymättä myös henk.kohtasempiakin laskuja, jos tiedän mitä ne on, kuten vaikka liiton maksuja tms. Yleensä kuitenkin puhelimessa kysyn vielä et avaanko, jos on vähänkään oudompi tai henkilökohtasempi.
Muita en ikinä avaa kysymättä miehen reissussakaan ollessa. Joskus on ollut jopa kuukaudenkin työreissulla joten pakkohan niitä on availla, mut useimmiten mies on sillon puhelimen päässä ja kerron sisällöt sille. Ei meillä ole salattavaa, mutta se on luottamusasia.

En avaa. Pyynnöstä tietty mutta ei mulla oo mitään tarvetta niitä laskuja availla.
Mies yleensä hoitaa laskun maksut netissä enivei.

Joskus jos odotetaan jotain tiettyä juttua ja otan postit ennen miestä niin tekstaan/ soitan ja kerron et se kuori on tullut. Sitten se yleensä käskee avaan sen.

Jos olen yksin kotona ko posti tullee niin aukasen kaikki kirjeet mitä on tullu. Ja ihan luvan kanssa. Koska sitte mies kuitenki soittaa ja kyssyy mitä tuli postissa, jos en oo jotaki kirjettä avannu josta en tiä mitä siellä on, se käskee avata sen.
Ja mies saa avata minun kirjeet. Ei ole salattavaa.

Meillä avaa se kuka sattuu olemaan kotona kun posti tulee. Sitten kyllä kerrotaan toiselle mitä on tullu.. Paitsi että laskut ei miestä kiinnosta, ei se koskaan ees tiiä onko meillä rahaa..

Meillä kumpikin avaa ja saa avata toisen ns viralliset postit koska meillä kaikki on yhteistä, laskut, tulot jne. Eri asia on henk koth kirjeet ym esim kirjeystävältä. Niihin ei tietenkään kosketa.

laskut avaan jos jättäisin ne miehen avattavaksi niin lojuisivat ties kuinka kauan pöydillä ihan niinkuin sen tiliotteetkin lojuu ne avaan sitten kun uudet tulee tilalle B)

ns henk.kohtasen näkösiä kirjeitä en avaa ilman lupaa mutta yleensä antaa luvan jos satutaan puhelimessa puhumaan ja mainitsen et tän näkönen kirje tullu
sitten ne yleensä kyllä avaamisen jälkeen jää siihen tasolle niin et molemmat voi lukea pari päivää ennen kuin siirän esim laskut odottamaan maksua

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
avaan vaan semmosen postin, mistä tiedän varmasti mitä on ja tiedän sisällön "kuuluvan minulle". eli käytännössä laskut jotka tulee miehen nimellä. en avaa palkkakuitteja tai verotietoja enkä tietenkään mitään yksityispostia.

Peesi. Meillä esim.nettilasku on semmoinen mikä tulee miehen nimellä mutta mie maksan sen.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mitään sellaista ei miehelleni tulisi, mitä en saisi nähdä.

Silti mä en avaa kuin omani jos muuta ei ole sovittu. Mutta kukin tavallaan :)

Minä avaan, koska saattaisi muuten helposti mennä hukkaankin muun postin mukana vaikka lehtiroskiin. Ja siis miehellä ei ole mitään sitä vastaan, että availen hänen postiaan.

Riippuu kirjeestä. Maatalon laskuja jne. kirjeitä ei avaa. Ja eipä tuolle yleensä tule muita kirjeitä, (nuitten maatalous kirjeiden lisäksi), kuin puhelin laskut.. ja ne saatan avata, mut yleensä availee ite.. ja se taas ei yleensä avaa mun kirjeitä. Ei olla sovittu sen kummemmin mitään käytäntöä!

Yhteistyössä