KU-raskauden jälkeen plussanneita tai kuumeilijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piuu

Jäsen
21.12.2011
834
0
16
elikkäs onko ketään kohdunulkoisenraskauden kokeneita jotka sen jälkeen plussanneet? kauanko meni uuteen plussaan? tai onko kuumeilijoita joilla viimeisin ollut kohdunulkoinen? Itse vielä makaan sairaalassa ja leikattiin kohdunulkoinenraskaus (samalla poistettiin revennyt munatorvi vasemmalta puolen) 4pvää sitten. Mutta uutta saa alkaa yrittää heti kun itse valmis ja siksi kotona odottaakin ovistikut

Mulla oli viime keväänä ku ja nyt odotellaan rv 34+6 :)

Kohdunulkoinen todettiin noin 7 vkolla, oireina kovat vatsakivut ja ylimääräinen vuoto. Mulla hcg ei ehtinyt nousta kuin 400 vaikka ehdin kuitenkin vuotaa runsaasti verta vatsaonteloon. Hoitona sytostaatti- piikit kankkuun joka toimi ja hcg lähti laskuun mutta tooodella hitaasti. Vuotoa ja kipuja kesti yhteensä muistaakseni 9vkoa, eli leikkauksella olisi todennäköisesti päässyt vähemmällä mutta munajohdin ei ollut revennyt pahasti niin lääkäri antoi valita hoitomuodon ja valitsin sitten tietämättäni sen pitkän ja kivisen tien.

Tuon 9 vkon jälkeen kierto palautui heti normaaliin ja kolmannesta kierrosta sitten tärppäsi uudestaan. :) Pääsin myös pyynnöstä hcg määrityksiin ja ilmaiseen varhaisultraan jossa todettiin että ku ei ole uusinut vaan pieni kasvoi oikeassa paikassa. Mulla tässä normaalissa raskaudessakin nousi hcg hitaasti ja arvot oli 4+3 53 ja 4+5 136 mikä piti jännitysmomenttia tuonne ultraan asti korkeella... Mutta kaikki hyvin tällä hetkellä ja toivon että ikinä ei tarvitse kokea uudelleen tuota ku helvettiä!

Paljon jaksamisia sinulle ja isosti tsemppiä uuteen yritykseen!! =) Toivottavasti pääset pian normaaliin kiertoon ja tärppää nopeasti uudestaan!

mulla alkoi maanantaina paperiin jäävä vuoto,torstaina vatsa tuli iltapäivällä kipeeks joten käskettiin varalta soittaa ambulanssi ja lähteä 45min päähän päivystykseen (viikkoja 6+1) ambulanssissa paineet sitten romahti ja mentiin lujaa lopu matka,pikainen tutkimus ja suoraan leikkaus saliin. Toinen munatorvi oli revennyt ja vuotanut vatsaonteloon.Poistettiin sitten munatorvi ja tehtiin kaavinta.Vuotoa ei ole leikkauksen jälkeen ollut ja odotellaan josko tulehdusarvot laskee niin pääsen kotiin.yrityksen siis voin aloittaa kun itsestä tuntuu ja ei pitäisi kuulemma paljon vaikuttaa munatorven poisto raskautumiseen joten toivottavasti pian tärppää,tällä hetkellä vaikka kaikki onkin vielä vaikeaa ja surullista :|

Yhteistyössä