KTM:n työllistymisestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva KTM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vuonna 2005 työllistyin heti, tosin en tahtomalleni tasolle. vuosien työkokemus erilaisista tehtävistä takana opintojen ohella. töitä kyllä saa, tosin ei välttämättä heti asiantuntija/esimiestasolla, kuten aika moni valmistumassa oleva tuntuu odottavan.

Valmistun kohtapuoliin, töitä ei ole vielä näköpiirissä.

Jonkin verran työkokemusta omalta alalta on, noin vuoden ajalta yhteensä. Aika luottavainen olen töiden löytymisen suhteen.. Uskoisin, että varsinkin pääkaupunkiseudulta jotain irtoaisi, mutten ole vielä ihan varma, haluanko lähteä sinne asti töiden perään.

Työllistyminen riippuu työkokemuksen lisäksi paljolti myös pääaineesta, yleensä rahoituksen ja laskentatoimen lukijat työllistyy parhaiten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vuonna 2005 työllistyin heti, tosin en tahtomalleni tasolle. vuosien työkokemus erilaisista tehtävistä takana opintojen ohella. töitä kyllä saa, tosin ei välttämättä heti asiantuntija/esimiestasolla, kuten aika moni valmistumassa oleva tuntuu odottavan.

Mikä olisi odotettavissa oleva lähtötaso?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikä olisi odotettavissa oleva lähtötaso?

Sain työpaikan oikealta alalta, mutta työtehtävät olivat jokseenkin suorittavan tason tehtäviä. Eihän sitä kauaa jaksanut, mutta sitten onneksi jo näytöt riittivät toiseen yritykseen asiantuntijatehtäviin. Nyt työskentelen esimiehenä samalla alalla edelleen.

Onko kokemusta työnhausta opiskeluaikana ja valmistumisen jälkeen? Tarkoitan, että mikäli aivan viime metreilläkin ennen valmistumista on täysi nolla ollut pelkkä haastatteluihin pääsemisprosentti, niin onko tämä tittelin saaminen ollut autuaaksi tekevä voima, joka edes tämän haastatteluasian on pistänyt kuntoon? Jos vielä ajatellaan, että lähtötasona puhutaan joistain projektiassarin ymv. paikoista, ettei mitään asiantuntija/esimiestehtäviä.

vihjeeni on että älä jää maakuntiin kyhöttämään.

Itse valmistuin v. 2000 ja koska halusin jäädä maakuntaan niin ensimmäiset 5v jouduin tekemään aivan aliarvostettua ja -palkattua assistenttitasoista työtä. Työtehtävät sinällään olivat koulutusta vastaavia mutta arvostus ja palkka huono koska nimike oli "vain" assistentti.

Sitten 5 vuoden jälkeen pääsin oikeisiin kunnon töihin mutta tuo uran alkujumitus aiheutti sen että olen sellaiset 1500-2000e palkasta jäljessä muita saman työkokemuksen omaavia kollegoitani jotka heti tajusivat muuttaa pk-seudulle ja pääsivät heti ekassa työpaikassa oikean tason hommiin.

Toki assistenttitöistäkin kokemus kehittyy mutta vaarana on se että jää siis rupupalkkaiseksi. Nykytyöni on kansainvälistä, vaativaa ja haastavaa, mutta koska aikanaan tulin pienellä palkalla taloon niin talon sisällä palkkakuilua ei voi koskaan kuroa umpeen.

Nyt siis joudun muuttamaan pk-seudulle joka tapauksessa - olisinpa tehnyt tämän jo silloin 10v sitten :(

Alkuperäinen kirjoittaja köyhis KTM:
vihjeeni on että älä jää maakuntiin kyhöttämään.

Itse valmistuin v. 2000 ja koska halusin jäädä maakuntaan niin ensimmäiset 5v jouduin tekemään aivan aliarvostettua ja -palkattua assistenttitasoista työtä. Työtehtävät sinällään olivat koulutusta vastaavia mutta arvostus ja palkka huono koska nimike oli "vain" assistentti.

Sitten 5 vuoden jälkeen pääsin oikeisiin kunnon töihin mutta tuo uran alkujumitus aiheutti sen että olen sellaiset 1500-2000e palkasta jäljessä muita saman työkokemuksen omaavia kollegoitani jotka heti tajusivat muuttaa pk-seudulle ja pääsivät heti ekassa työpaikassa oikean tason hommiin.

Toki assistenttitöistäkin kokemus kehittyy mutta vaarana on se että jää siis rupupalkkaiseksi. Nykytyöni on kansainvälistä, vaativaa ja haastavaa, mutta koska aikanaan tulin pienellä palkalla taloon niin talon sisällä palkkakuilua ei voi koskaan kuroa umpeen.

Nyt siis joudun muuttamaan pk-seudulle joka tapauksessa - olisinpa tehnyt tämän jo silloin 10v sitten :(

Ei missään nimessä tarkoitus ole jäädä assistenttitasolle, mutta ajattelin vain, että parempaa ei ilman huikeaa työkokemusta ole valmistumisen jälkeen saatavilla. Ja pääkaupunkiseutu ja muut kasvukeskukset ovat myös erittäin vakavasti mietinnässä. Olen vain luullut, että tasoltaan sielläkin on lähdettävä yhtä pohjalta liikkeelle, tarjontaa on vain enemmän.