Ksylitolipastillit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

b

Vieras
Mistä niitä saa? Minkänimisiä niitä on? Ja minkäikäiselle olette alkaneet antaa? Jokaisen ruokailun jälkeen vai? Mä olen jotenkin ohittanut/unohtanut koko asian, vaikka lapsi on jo 2v.

Niitä saa marketeista. On Katti Matikaista, Pirkkaa, yms. Päärynänmakuista, vadelmaa, banaania, ja mintunmakuisia tms.

Mä annan niitä meidän muksuille joka aterian jälkeen, oon antanut jostain 1½-vuotiaasta asti.

Ruokakaupan karkkiosastolta ja apteekeista löytyy. Merkkejä en ala luetella, paljon on. Vähän yli ksivuotiaalle aloin antamaan ksylitolipastilleja. Siinä vaiheessa, kun lapsi osasi pureskella pastillin siihen tukehtumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ruokakaupan karkkiosastolta ja apteekeista löytyy. Merkkejä en ala luetella, paljon on. Vähän yli ksivuotiaalle aloin antamaan ksylitolipastilleja. Siinä vaiheessa, kun lapsi osasi pureskella pastillin siihen tukehtumatta.

Siis vähän yli yksivuotiaalle.

Meillä on ne päiväkodissakin käytössä. Vanhemmilta kerättiin pari euroa rahaa ja saatiin pastillit koko porukalle. Ainakaan meidän tyttö ei osaa ajatella niitä mitenkään terveysvaikutteisina, vaan kuvittelee niiden olevan karkkia =). Ne on kyllä oikeasti tosi hyviä! Tytön suosikkeja on päärynän- ja vadelmanmakuiset.

Tästä tuli mieleen et meil on koulus ihan sikahyviä xylitolpastilleja, ei kylläkään pienille tarkoitettuja, kun on aika iso kokosia ja vähän väkeviäkin, mut hyviä on, ei vaan hajuakaan mitä ne on.

Yhteistyössä