Kroppa bikini-kuntoon kesäksi 2010 ;-D

Käviskös jos vähän muokattaisiin tuota paino/tieto rimpsua ja keräisin ne viikottain vaikka tuohon ensimmäiseen vietiin.. Helpointa olisi jos kaikilla olisi sama "puntari"päivä, mutta jos ei niin sen rimpsunhan voisi laittaa viestiin vaikka tummennettuna niin pistäisi paremmin silmään ja tulisi helpommin huomatuksi.

Ehdottaisin tällaista versiota:

nikki......pituus cm/lähtöpaino kg.....paino nyt kg/muutos edelliseen +/-kg........tavoitepaino kg


Eli esim:

Viikko 23

anuaanua .......158cm/89kg........ 85.6/ -600g..........70kg


MILTÄ kuulostaa?? Pitäiskö olla indeksejä tai muuta???

 
Heippa!
Huomasin että olet Anu laittanut pystyyn uuden pinon ja ajattelin kainosti kysellä että mahtaisitko huolia mnut mukaan =). Meidän vatsamakkarat kun on tainnu hukkua jonnekin kauas jo...

Tosin mun vatsamakkarat senkun kasvaa, tänään kävin vaa-alla pitkästä aikaa ja ei ollut itku kaukana kun lukema oli 83kg. Niin vannoin ettei ikinä enää yli 80... Mutta NYT on pakko tsempata, ei ole enää pitkä matka sinne 90 kiloonkaan.

Mulla alkaa loma huomenna ja keskiviikkona ollaan lähdössä reissuun. Yritän toimia niin että paino ei ainakaan nouse reissun aikana ja sitten 7.8 aion aloittaa virallisen laihiksen tavoitteena nyt ensin karistaa painosta 14kg... Sitten kun painoni alkaa kutosella olen jo TOSI tyytyväinen, on tämä sen verran kivinen tie...

nöpö
 
Minä ja rakkaani aiomme olla rantakunnossa ensi kesänä! Aloitamme maanantaina. Tässäpä meidän lähtötilanne.
Frau Maria 168/70 tavoite 60 ja kiinteä, raikas ja ennenkaikkea pirteä olemus.
Frau Marian mies 181/110 tavoite 90, vatsa pois, selkäkivut pois.
Laitoin omankin aloituksen, jos olis toisiakin pariskuntia, jotka haluavat muuttaa elintapoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Frau Maria:
Frau Maria 168/70 tavoite 60 ja kiinteä, raikas ja ennenkaikkea pirteä olemus.
Olis niin makee juttu, jos olis enemmänkin pariskuntia, jotka pudottavat painoa yhdessä. Tai siis että he hakisivat vielä tukea netistä. Valitettavasti en pääse hyppäämään mukaan, kun sinkkuna elelen. :)

Erityisesti pisti silmään tuo kohta lainauksessa:
Frau Maria 168/70 tavoite 60 ja kiinteä, raikas ja ennenkaikkea pirteä olemus. Aivan mahtavaa luettavaa :flower: Siinä on todellakin löytynyt se mahtava näkökulma painonpudotukseen, ei vain kilot tai mitat, vaan se pirteys, jonka painon pudotus tuo mukanaan.

Itse yritettiin parikymppisenä silloisen miesystäväni kanssa pudottaa painoa yhdessä ja nuoruudesta johtuen se meni ennemmin toisen syömisen kyttäämiseksi, eihän siitä mitään tullut. Ja jälkeenpäin miettii että meillä oli aivan liian vähän tietoa kaikesta. Itse olen sen jälkeen ollut totaalinen jojoilija, exäni pysynyt niissä huimissa lukemissa.

Tsemppiä teidän pariskunnalle. Jos ei pariskuntia löydy, niin tähän pinoon olette minun(kin) puolestani erittäin tervetulleita. :wave:
 
Tänään siivoamme jääkaapin. Pois rasvaiset juustot, leikkeleet, suklaat. Lapsimussuille menee, pitäkööt herkuttelupäivän tänään. Oluet mies aikoi antaa naapurille, mutta sai sitten mustiskohtauksen -ehkä luopuminen tekisi hyvää. Meneekö laihdutus pilalle, jos kerran viikossa ottaa 6 olutta? Jos jonkun mies tietäisi? Onko KUKKO oluessa vähemmän kaloreita? Miehelleni kyselen, itse en käytä alkoholia.

Onko kellään muulla ärtyisyyttä elämäntapamuutoksen alussa? Kestää noin kaksi viikkoa? Onneksi on paljon töitä seuraavat kaksi viikkoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Frau Maria:
Oluet -ehkä luopuminen tekisi hyvää. Meneekö laihdutus pilalle, jos kerran viikossa ottaa 6 olutta?
En kyl suosittele olutta laihdutus aikana, tai siis tuota 6olutta/viikossa. Yks tai kaksi ihan ok. Olut kuitenkin turvottaa ja siinä on paljon energiaa. Ei niillä oluilla niin suurta eroa kalorimäärässä, että niitä laskea kannattaisi. Järkevintä olisi jättää ainakin puolet juomatta.

Ei laihdutus pilalle mene, jos ottaa olutta, mutta itse tässä ilman alkoholia yli 4viikkoa olleena suosittelen, että siitä luopuu kokonaan toistaiseksi. Se vaikuttaa niin paljon muuhunkin kuin painoon. Useimmille se on vain tapa. Yks tai kaks saunakaljaa. Siitä oppii nauttimaan eritavalla, kun ottaa vaikka vain lauantaina yhden tai kaksi, mutta on koko viikon ilman. Jossain vaiheessa voi huomata, että se on paljon suurempi nautinto.`

Jossain vaiheessa toivottavasti (yleisesti) ihmiset huomaavat sauna oluen sijaan nauttivansa esim. kivennäisvedestä yhtä paljon kuin ennen oluesta.

 
Ikä: 28v.
Pituus: 157,5cm
Aikaraja: Ei ole. (n. 0,5-1 kg/kk)
Millä: Liikunnan lisääminen. Ruokavalion hienosäätö.

Viikottainen keskiarvollinen pudotus:
vk 30 = 60,1 / -1,0 / bmi = 24,3
vk 31 = 59,9 // -0,2 / bmi = 23,9

Punnituspäivän (maanantain) paino:
13.7. = 61,9
20.7. = 60,0 / -1,9
27.7. = 59,9 // -0,1

Lähtötilanne:
Paino: 62,5kg -- bmi: 25,2
Tavoite paino: 56kg / Pudotettavaa: -6,5kg

Päivä: 20.7.
Paino: 60,0kg -- bmi: 24,3
Tavoite paino: 54-56kg / Pudotettavaa: -4-6kg

Päivä: 27.7.
Paino: 59,9kg // -0,1kg -- bmi: 23,9 // -0,1
Tavoite paino: 54,8kg / Pudotettavaa: -5,1kg
 
Kuten veikkailin tulee painon putoamisessa stoppi. Pieni epäilys olisi, että paino kipuaisi jopa 61, mutta vielä ei ole merkkejä siitä. Matalimmalla mun paino oli oli ke 22.7. ja silloin 59,5. Liikuntaa ei jaksanut viime viikolla kuin kolmesti ja kalorikulutus jäi 600.

Olen ollut huonolla ruokavaliolla (lue: liian vähän energiaa) nämä pari viikkoa. Tällä viikolla yritän keskittyä ruokavalion rukkaamiseen. Ja olisi tarkoitus saada siitä energiaa ja pirteyttä, viimeistään ensi viikoksi. Painoa putosi siis päivittäisen punnituksen keskiarvona 200g ja viime maanantaista 100g.

Pidän edelleen kiinni omasta viikon keskiarvollisesta tulostuksesta ja lasken laihtumiseni sen mukaan, mutta koska täällä pyydettiin yhteistä punnituspäivää maanantaiksi, niin lisää ketjuuni myös viikottaisen punnituspäivän saldon.

Tänään nippaili, voipi siis olla ovulaation aika, odottelen jännityksellä miten se vaikuttaa painooni. Ja toivon, että menkat tulee taas normaaliin aikaan.

Pudotin tavoite painoani siten, että se alkaa kiloilla 54. En tiedä meneekö se jo tämän iän puitteissa epärealistiseksi, koska aikuinen nainen saa painaa muutaman kilon enemmän ja muodoistahan en luovu. Mutta se 54:llä alkava paino nyt on tavoite. Tyytyväinen saatan olla siihen 56:teenkin. Ja salainen toiveeni on tammikuun 14. päivään mennessä, mutta siihen en usko. Joten se ei ole virallinen tavoitteeni.
 
Malina ..... 157cm/59,9kg ..... 60,0/ -100g ..... 54kg


Eli tähän tuo Anun toive vielä erikseen
Voin ilmoittautua vaikka pinon kokoajaksi, jos kokoaisin kaikkien pinoilijoiden viikon saldon tähän viestiin?
 
Jestas että pännii tämä elämä |O Ukko ajelemassa mönkijällä ja minä penskojen kanssa kotona. Esikoinen aivan sairaan mustasukkainen, käytännössä huutanut/itkenyt viimeiset 5 tuntia |O |O |O Kun kysyin ottaako maitoa lisää vastasi ei..sitten huutaa kun jäi ilman. Oletko jo lopettanut syömisen, tuletko pois syöttiksestä..Joo.. Ja taas huudetaan kun hänet julmasti nostetaan pois tuolista??? Vauva itkee nälkäänsä ja hidasta palvelua niin eikös tämä isompi huuda astetta kovempaa tekoitkua.. Siitä vauveli oikein kimpaantuu ja nostaa volyymiä jonka vuoksi esikon on taas huudettava kovempaa että sais äänensä kuuluviin :/ Samalla kaavalla koko päivä.. Mietin jo ihan vakavissani että nyt olis hyvä hetki aloittaa tupakan poltto.. :saint: Joo, dominokeksejä meni oikein urakalla kun sain kämppään hiljaisuuden ja itselleni kupin kahvia :ashamed:

Malina kerää vaan painorimpsut, laitan omani kunhan pääsen eroon tästä nuorimmaisestakin..voi olla että vasta huomenna..

Anu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malina:
Alkuperäinen kirjoittaja Frau Maria:
Laitoin omankin aloituksen, jos olis toisiakin pariskuntia, jotka haluavat muuttaa elintapoja.
Mikä on teidän "metodi" pudottaa painoa.
Mitä konkreettisia muutoksia teette elintapoihinne?
Metodi on yksinkertaisuudessaan seuraava: KASVIKSIA enemmän ruokavalioon, rasvaiset juustot ja lihaleikkeleet pois (juustoista Polar 5% käytössä), kalaa saa laittaa leivälle, säännölliset lautasmallin mukaiset ateriat, veden runsas nauttiminen, alkoholi, herkut (suklaa, karkit, sipsit) pois. Klo. 18 jälkeen minä en syö mitään, mieheni tarvitsee kuulemma pienen iltapalan -on isompikin kyllä kuin minä.

Liikunta: lenkkeily (sauvakävely), salibandy, hiihto (talvella -mies innostuneenpi kuin minä), minulla jumppa ainakin kerran viikossa ja tavoitteena lihaskuntoharjoittelu salilla -nyt vielä lihaskuntoa puutarhassa. Pyöräily -minä kuljen työmatkat pääsääntöisesti pyörällä, mies autolla -mutta toiveissa saada mieskin kulkemaan pyörällä. Lenkit pyörällä ja huonon sään sattuessa kuntopyöräily 10km. Venyttely. Venyttelen erään sairauden takia kaksi kertaa vuorokaudessa etten jäykisty. Mies vasta opettelee lenkkien jälkeen venyttelemään, ei kuulemma oikein inspaa -ja on sitten kipeä.

Painon tarkkailu: Mies puntaroi töissä. Ja minä äitini luona digivaa'alla, meidän oma vaaka hourii. Nyt kävin omalla vaa'alla -se näytti noin 67, mutta viikonloppuna äidin vaaka näytti 70 ja äiti oli vakuuttunut, että HEIDÄN vaaka näyttää oikein. Voi olla, että painoni on laskenut (nestettä poistunut) noin -200g, kun vielä tuntuukin aika pöheiseltä. Jos en huomenna käy vaa'alla kotipaikalla, niin viimeistään lauantaina. Mieheni punnitsee perjantaina.

Eilen ihana sauvakävelylenkki..oikeeseen kohtaan juilii...meinattiin pyörälenkkiä ehkä kohta..

 
Nöpö Vanha vatsamakkarani ;) ethän jätä mua, löpistään täällä kun vanha ketju on hautautunut :LOL:

Mulla on niin vaihtelevia päiviä, välillä aikaa rutkasti ja taas toisinaan en vessaan meinaa keretä..pudottelen painoa siinä sivussa vähän miten sattuu.. Ei oikein rahkeet riitä pohtimaan sen kummemmin syömisiä tai liikkumisia, teen vaan mitä eteen tulee ja yritän siinä hetkessä olla ihmisiks. Elinikäistähän tämä painon kanssa puljaaminen on..
 
Hei kaikki. En päässyt äidille punnitsemaan, huuhaa-vaaka näyttää nyt 65 -eli ehkä nestettä on kropasta lähtenyt. Pikkuisen olo tuntuu kevyemmältä. Pari ensimmäistä iltaa oli tosi hankalia, tänään iltavuoro -iltasyömisen hallintaa siis tiedossa.

Ostin eilen jumppapallon ja lenkin jälkeen leikin sillä -siis ei hirveästi tullut ohjeita mukana. Onpahan varastossa, kun aloitan naisvoimistelijoiden jumpassa käynnin. Siinä on tosin mukava vain istua päällä -helpottaa selkävaivaani. Jokapäiväiset venytykset on myös kiva tehdä siinä istuen.

Milloinkahan pääsis kunnon vaakalle?
 
Minua ei Henk. koht. kiinnosta minkä nimen alla pinoilen, mutta tuolla uus pino "alkuperäisen" bikini pinon ideoijalta. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1476109 Hänen "konsepti" ja varsinkaan sävy ei innostanut minua sellaisenaan jatkamaan "tämän otsikon alla" pinottamista.

Miten se sitten on moraaliselta puolelta jatkaa tällä nimellä, jos ap aloittanut uuden ketjun? Eihän sitä itse ketjuja sotke toisiinsa, mutta mites on mahdollisten uusien tulokkaiden laita?

Noo jos kerran muutkin niin kyllä minäkin sitten. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Frau Maria:
Pari ensimmäistä iltaa oli tosi hankalia, tänään iltavuoro -iltasyömisen hallintaa siis tiedossa.

Milloinkahan pääsis kunnon vaakalle?
Moikka!

Koska kyseessä on loppuelämän kestävä elämänmuutos. Et luultavasti aikonut loppuelämääsi olla syömättä kello 18 jälkeen? Miksi nyt kituuttaa itseään illasta toiseen? Mä suosittelisin sulle myös iltapalaa ruokavalioosi. Raivaa niille kaloreille tilaa vähän lounaalta ja päivälliseltä. Ei sen tarvitse olla kuin leipäpala, kasviksia ja jogurtti.

Toki se voi toimia painonpudotus vaiheessa, ettei syö iltapalaa. Mutta olisiko hyvä kuitenkin tehdä pieniä pysyviä elämäntapa muutoksia. Oletetaan, että saavutat tavoitepainosi ja sen jälkeen otat myös iltapalan mukaan kuvioon. Siinä voi huomaamatta käydä niin, että iltapalat ovat ensimmäinen askel takaisinpäin kohti entisiä tapoja. En väitä että näin on, halusin vain tuoda tämän näkökannan esiin.

Ja mitä vaakaan tulee, voisitteko harkita uuden vaa'an ostamista kotiinne? Siten saisitte aamupainon mitattua molemmilta, mikä on se kaikkein luotettavin paino. Perusvaaka ei paljoa maksa. Ja se mitä kannattaa harkita myös on mittaaminen, vaikka vain vyötärön ympärys, se kertoo laihtumisesta enemmän kuin vaaka.

Tosi hienoa, kun löysit apua selälle jumppapallosta. Liikuntaohjeita siihen löydät netistä tai kirjastosta varmaan löytyy kirjoja aiheesta. Samoin liikunta lehdistä. (Sport, kuntoplus, fit). =)
 
Malina ja muut Pistetäänkös pystyyn äänestys siitä ollaanko kuin "ennenkin" tässä rimpsussa vai keksitäänkö uus nimi. Henk.koht. olen vaikka ihrapallero kunhan löydän meidät muiden keskusteluiden seasta helposti ;) Ja jos mietin siltä kantilta että pitäiskö nimi "luovuttaa" takaisin alkuperäiselle niin musta ei, hän katosi ja me jäätiin, jos jokaisen mielen ailahduksia aletaan tarkkailemaan niin saadaan pomppia aika tavalla. Tietäisittepä vaan miten tuulella käyvä meikäläinen on |O

Musta on myös kiva kun painot on rivissä, saa uutta potkua kun kavereilta tippuu ja itsellä takkuaa, se ilmoittaako kukakin omaansa julkisesti on ihan heidän päätettävissään. Minä en yleensä salaile lukua, pikkusen vaikeaa peitellä, kun kuitenkin näkyy persuksen koosta että ihan on painoa tädillä tarpeeksi..Tykkään myös puhua asiasta ja sen vierestä.. Opitaan samalla tuntemaan toisemme paremmin. Eikä mun sanomiset laiharin osalta riittäis yhtä viestiä pidemmälle. Tuntuu vaan niin tollolta kirjoitella eri osioissa kun tämä elämä on kuitenkin yks ja sama paketti. Tajusitteko pointin :p

laiharista..
reduja takana 2 viikkoa ja painoa kadonnut kilo |O Ei siis oikein mitään.. kun sivuoireet katos palasi nälkä ja himot. Täytyy yrittää tiukemmin vahtia syömisiä!!Lupaan..

Anu
 
Juu jatketaan vaan tässä. Muuten ollaan joka viikko uuden pinon kimpussa ja saa linkitellä ja etsiä ja olla hukassa.

Anu säähän oot oikein hyvällä päällä. :kieh: Mulla takkus toissa päiväinen, niin että ihan itkeä piti kun olin niin raivostunut. :D

Mulla painon putoaminen "tyssäs" kuten odotin. Mutta vitosella alkaa 59,9 ja sehän on mulle aika tärkeää. Musta on myös tosi kiva lukea muutakin kuin plus tai miinus tilastoja. Kiinnostaa muiden painonpudotus vauhti ja tavat. Saa itse potkua ja kiva se on tsempata muita ja iloita siitä, että toiset onnistuu, jos vaikka itselle huono viikko tai aika tuleekin. Eipä vaivu epätoivoon. :whistle:

Mulle nuo laihdutus lääkkeet on vieras juttu, painanut korkeimmillaan 68 (pituutta 157,5) mutta koska olen jojoilija, niin painonhallinta on tosi tärkeää. Alkoi se suunta olemaan väärä alkuvuodesta, kun paino oli noussut 63,5, joten siksi mä pinoilen täällä vaikka nyt saavuttanut normaalipainon taas.

On kiva tutustua ihmisiin, se on mulle yksi syy palstailla. Tietenkin omien mielipiteisen sanominen melkein anonyymina on kivaa ja uusien vaikutteiden saaminen ja asioiden jakaminen on mukavaa. Myös palstailusta saan paljon uutta tietoa.

Laihdutuksesta ja liikunnasta mulla on paljon sanottavaa, usein vain toistan itseäni, mutta jotenkin mun on helpompi kirjoittaa palstalle, kuin itselle jonnekin wordiin tai vihkon nurkkaan, se jäisi varmaan tekemättä.

Mutta treenit ei onneksi. Eilen 40min ja tänään 40min stepperiä. Viime viikolla ei treenit maistunut. Eikä alkuviikostakaan huvittanut. Mutta onneks olen nyt taas jaksanut tsempata itseäni. Ruokailun kanssa olen ihan hukassa tällä hetkellä. Stressi alkaa painamaan kun alkaa loma loppumaan, enkä ole kuvannut koko kesänä, vaikka koko kesä piti kuvata. |O

Asian vierestä on mukavata puhua. Nyt kyselen oman asiani vierestä. Ihan vain kiinnostuksena, jos Anu haluat valottaa tuota laihdutuslääke asiaa. Kyllähän mä sitä tietoa netistä löydän, mutta ei sitä varmaan tulis etittyä, kun itsellä ei siihen ole "tarvetta". Ja siksi tässä painoatarkkaillaan, ettei tule olemaankaan tarvetta.

Mietitään sitä nimenvaihtoa, sitten kun tää pino alkaa olla jo hidas.. Eli aba 100viestin jälkeen. :D Mut nyt siivoon ja sitten suihkuun. Tänään tulee taas mun tv illan kohokohdat. Hell's kitchen ja muodin huipulla. Voi tätä lapsettoman sinkun arkea. ;) Välillä toivois elämässä olevan jotain muutakin, mutta eihän se etsimällä tule se "elämä" vaan eläen. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Tuntuu vaan niin tollolta kirjoitella eri osioissa kun tämä elämä on kuitenkin yks ja sama paketti. Tajusitteko pointin :p
Anu
yeap. mulla pari palstaa missä kirjoittelen ja kyllä se välillä tympii. mä jumittunut tänne lapsellisten palstalle, vaikka elämäntilanne muuttui sitten vuoden 2004 jälkeen. =) hyvä kun ei vielä ajettu poies. ;)

 
Malina Onnea viitosesta !! Joo, Reductil on joku "mielialalääke" :LOL: Vaikuttaa päähän niin että menee ruokahalu ja sitä kautta vatsalaukku pienenee ja kylläiseksi tulee vähemmällä. Ei siis itsessään pudota painoa vaan saa käyttäjän unohtamaan ainaisen syömisen. Nopeuttaa mun käsittääkseni jotenkin myös aineenvaihduntaa jne. Piristää.. Ei ole tehnyt edes tiukkaa kahteen viikkoon herätä useamman kerran yössä maitopullolle ja viimeistään viideltä ylös..useimmiten jo kolmen jälkeen ;) Meidän lapsilla on noi sisäiset kellot pikkusen aikaisessa. Esikoista olen yrittänyt viritellä pikkusen myöhäisemmäks jo vajaat 2 vuotta ilman tulosta, tän toisen kohdalla en vaivaudu edes yrittämään :kieh: Ihan selkeesti perineet mun kellon, ukko menis maate mielellään vasta noihin aikoihin. Ollaankin joskus naurettu että ei tarvii kotivakuutusta kun aina on joku hereillä ja vahtimassa ettei rosvo tule ja putsaa kotia :whistle:

Palstoista
Yritän näillä "mukavilla" palstoilla sanoa aina mitä tarkoitan, ettei tarviis yrittää lukea rivien välistä, koska en tykkää sitä itsekään tehdä. Mutta mutta..kun mulla on huono päivä tai oikein tunnen tarvetta päästä sanomaan niin menen mitäs nyt-puolelle. Ja Apua jos siellä on joku päivähoito-keskustelu niin varmasti sanon sanottavani minäkin. Kiihdyn ihan nollasta sataan sekunnissa kun luen noita "päiväkodin tädit sitä ja tätä"-juttuja. Sen verran on ammatillisuutta vielä jäljellä vaikka kotona olenkin ollut melkein 2,5v, että pakko sanoa asiasta se työntekijänkin puoli. :saint:

Ette voi edes kuvitella miten mun tekee mieli kalakeittoa!!! Ukko on todella allerginen kalalle, eikä meille oikein uskalla edes kalaa ostaa. Dementikkona kuitenkin leikkaisin ensin kalaa ja sitten samalla veitsellä pilkkoisin jotain muuta, kohta olisin leski..No nyt tuo lähti ralliin ja olen penskojen kanssa kotona..Tänään oli kalapuikkoja, huomenna kalakeittoa ja lauantaina uunikalaa.. Ja saattaahan se olla että joudun vielä sunnuntaina nopeasti kipaisemaan kaupalle ja laittamaan jotain kalaruokaa :D

Ja toinen mitä haluaisin.. On itse tehty jugurtti. Haluaisin kokeilla onnistuuko rasvattomasta ja laktoosittomasta maidosta. Tuleehan siihen bulgarianjugurttia ja maitojauhetta vähän, mutta ei ne nosta kamalasti laktoosin määrää. Päälle vaan marjoja tai sitten siitä vois saada ihanan kastikkeen broiskulle.. Nam.. Taas ruoka mielessä :ashamed:

Nyt untenmaille että kunto kestää juosta maitopullon kanssa. Hyvää yötä..

Anu
 
Malina Vaikutat tosi paneutuneelta tähän laihdutus/terveellisyys asiaan.. Mitä olet mieltä karppaamisesta?? Musta kuulostaa aika houkuttelevalta, paitsi että mun kolesteroli on jo nyt 6.4 ja toi voi+kerma ei tule kysymykseenkään tuossa mittakaavassa. Perunaa en syö kuin ranskalaisina, ja niitä ilman voin hyvin olla. Sama riisin ja makaroonin kanssa. Näkkäriä tulis kyllä ikävä...

Ilouutinen..paino on viikon tauon jälkeen taas laskusuuntainen :D


Anu
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Malina Vaikutat tosi paneutuneelta tähän laihdutus/terveellisyys asiaan.. Mitä olet mieltä karppaamisesta??
Moi.

Mä olen ollut se ikuinen jojoilija ja tunnesyöjä. Ja masennuskausina mä lihon 15kiloa ja sitten kun alkaa mennä hyvin, paino putoaa 0,5kg kuussa "tekemättä" mitään (tai juuri mitään) tietoisia valintoja. Oon seuraillut mun painoa 11vuotta. Ja 2003 vuonna paino oli 52kiloa. 2004 sain ne keskenmenot. Ja 2007 se oli 68kiloa. Ja vuosien 2003-2007 välillä se on ollut aika lailla mitä sattuu 63-68välitä.

Teoriassa mä hyväksyn "laihdutuskuurit" hyvin ylipainoisilla ihmisillä, mutta jossain välissä heidänkin on keskityttävä painonhallintaan. Ja se on aikatavalla eri asia kuin laihdutus. Koska herkästi lihovan ihmisen (elämäntavat, ruokamieltymykset, liikuntatottumukset ja tunnesyöminen) on niin helppo itseltään huomaamatta palata vanhoihin tottumuksiin. Siksi olen jyrkästi suuria muutoksia ruokavalion suhteen "kuuri"muodossa vastaan.

Se, että tiedänkö asioista vai vain luulenko tietäväni. Niin mä ahmin
lehtiä. Mulle tulee sport, kg, fit, kunto+ ja joskus painonvartijat. Sen lisäksi tietenkin trendi, elle, kotivinkki, divaani, deco jne ja vauvahaaveilujen ja yrittelyjen ajan n.3vuotta mulle tuli tietenkin kaksplussat ja vauvalehdet. ;) Eli ei vain liikuntaan tai ravintoon tai painonhallintaan liittyviä lehtiä - mutta anyway ne on mun juttu. Ja ensinnä mainituista lehdistä mä imen kaiken tiedon mitä vain voin. Useimmat noista lehdistä on tullut mulle vuodesta 2004 ja 2006 alkaen. Sen lisäksi tv:stä kaikki lifestyle ohjelmat (ja reality) antaa paljon tietoa. Esim. suurinpudottaja ja olet mitä syöt. Netistä etsin kaikkea sälää mikä milloinkin saa mut innostumaan ja liikunnasta ja ravitsemuksesta (niin painon, kuin terveydenedistämisestä) kertovia kirjoja mulla on ja niitä selaan aina, jos jossain sellaisen näen.

Eli jos joskus jonkin virheellisen arvion heitän, se johtuu tuosta sekametelisopasta mitä olen lukenut, enkä juurikaan muista aina mistä olen mitäkin lukenut. Saatan tuoda asiat joskus hieman tylysti esille, mutta pahaa en tarkoita. Enkä ole täällä neuvomassa ketään, vaan yritän auttaa omalta osaltani. Ja tuoda erilaisia näkökulmia. En silti jyrää kenenkään valintoja, jos ne ei ole minulla toimineet, en tarkoita, etteikö ne toimisi jollain toisella.

Nyt olen kerännyt lehdistä ja netistä aineistoa isälleni, jolla on merkittävä ylipaino tullut parin vuoden sydänkohtauksen jälkeen. Siinä saakin olla sitten tarkkana, mutta omalta osaltani yritän löytää hänelle sopivia painonpudotus muotoja, tottakai sitä haluaa rakkaidensa olevan täällä edes muutaman vuoden pidempään. :) Niin sillä mä sitten tälläkin palstalla paasaan ehkä vähän normaaliakin enemmän, kun olen ottanut taas tieto"shotin" ja innostun kaikesta siitä tiedosta kertomaan muillekin. Ja mulla kun tätä aikaa on. :p

Eli joo, tiedän paljon ja haluan tietää lisää. Ja jos jostain asiasta tulee puhetta mä yleensä pyrin etsimään siitä tietoa ja muodostamaan oman näkökantani ja tuomaan sen esiin ja kertomaan miksi olen sitä mieltä. Esim. karppaus. Täyskarppausta mä en (ei voi sanoa suosittele) mutta mä en pidä siitä. Mutta se on jokaisen oma asia. Mä karppaan tietyllä tavalla. Toisinaan se on lautasella pari kana fileetä ja toinen puoli kasviksia. Eli ei riisiä tai perunaa. Leivän syönnin jätettyäni (silloin alussa, kun aloitin gluteiinittoman ruokavalion) mun paino putosi huomaamattani, johtuen ilmeisesti siitä ettei leivän hiilareita sitten tullut.

Voin palata karppaus aiheeseen myöhemmin lisää, mutta nyt tarttee lopettaa. Toivottavasti tästä mun päläpälästä sai jotain irti niiltä osin, että miksi olen paneutunut asiaan. Ja miksi tykkään jakaa tietoani. :whistle:

Ihanaa Anu kun sun paino on taas laskussa. Mulla jatkunee ainakin viikon vielä tätä +-o tilastoa. :)
 

Yhteistyössä