kristus prkl mulla lähtee järki

  • Viestiketjun aloittaja heluna
  • Ensimmäinen viesti
heluna
lähtee järki lopullisesti tohon et esikoispoika 5v hakkaa,puree,potkii,lyö,kiusaa veljeään aivan JATKUVASTI aamusta iltaan ja veljellä ikää siis 2v9kk!esimerkkejä pienempi syö..isompi tulee ja lyö,kattoo telkkaria ni puree yhtäkkiä selkään/kylkeen/mahaan jne jne jne ja pienempi ei tee mitään tätä ansaitakseen =( keinot o käytetty loppuun ja äsken pistin pesuhuoneesee ja suihkasin kylmää vettä selkään ja siitä meni itte löylyhuoneesee(saunas ollu valkee tänää ja lämmin).....auttakaa millä helvetillä ton saa loppumaan???????????
 
Tosi vaikea tilanne, mutta ei tuollainen, että sinä alat fyysiseksi poista sitä, että isoveli kurittaa pikkuveljeään fyysisesti. Sinähän annat mallia, että niin tulee toimia. Vai eikö asia omaan korvaasi särähdä ollenkaan? Enkä nyt sano tätä mitenkään pahalla. Uskon kyllä, että tilanne on todella hankala ja se vie hermot ja voimat. Pystyisiköhän jonkun ulkopuolisen avun turvin puuttumaan isomman lapsen agressiiviseen käytökseen? Auttaisiko neuvola? Tsemppiä teille.
 
-
Sanot sille selvällä suomenkielellä että meillä ei potkita,hakata, purra, lyödä eikä kiusata. Se ei ole oikein. Kysy miksi hän tekee niin ja keskustelet sen kanssa. Jos se ei lopu, niin sitte joutuu vastaamaan teoistaan.
 
jonana
Pojat on poikia. Meillä juuri viis vuotiaalle on auttanut se että oon kertonut kuinka paljon 3v pikkusisko rakastaa ja ihailee isoveljee ja oon mennyt leikkeihin itse mukaan ja huomioinut isoveljen erityisesti. Halannut molempia tasavertaisesti jotta isompi ei koe pienempää uhkana asemalleen.
Oon myös kannustanut isompaa pitämään pienemmän puolta, mutta kyllä niitä yhteentörmäyksiä silti tulee, mutta ei enää niin paljon. Kaikki on aika paljon riippunut siitä että minkä esimerkin oon itse antanut lapsille. Jos oon vihalla raivonnut niin sitä ne on tehnyt toisilleenkin ja jos oon ollut kärsivällinen ja rakastava niin sitä ne on ollut toisilleen. Haastavaa? Kyllä. Mutta kannattavaa.
 
ap
ollaan puhuttu,puhuttu,puhuttu,puhuttu ja puhuttu,istutettu jäähyllä,annettu tv kieltoa,takavarikoitu leluja ym ym ym....EI AUTA!ja toi suihkutus oli just sen et osu selkää ja oli eka kerta...mun pää ei vaa enää kestä =( eilen soitin neuvolaan,mut meidän oma täti o lomalla tän vkon ni ens vkol sit soitan vaikkakin ennenkin tästä yrittäny puhua,mut ei o apuja saanu!!
 
Ehkäpä?
Onko teidän lapset päiväkodissa? Meillä alkoi tuollainen käytös heti, kun lapset aloitti päiväkodissa. Ja juurikin isomman osalta. 5v alkoi käymään todella agressiivisesti 3v:n kimppuun ja tuntui napsahtelevan ihan olemattomistakin. Totesin kerran asiasta päiväkodin hoitajalle, joka ottikin asian tosi hyvin ja siitä lähdettiin sitten selvittelemään. Selvisi, että 5v:llä on aikas rankkaa hoidossa eikä siellä uskalla olla oma itsensä. Asia purkautuu sitten kotona pienempään :(

Kun asiaan puututtiin ja päiväkodissa alkoivat huomioida 5v:tä eri tavalla niin käytöskin muuttui nopeasti. Siis oikeasti jo muutamassa päivässä agressiot väheni dramaattisesti ja viikossa oltiin jo siinä tilanteessa, että isompi sieti pienemmältä vaikka minkälaista ärsytystä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ehkäpä?:
Onko teidän lapset päiväkodissa? Meillä alkoi tuollainen käytös heti, kun lapset aloitti päiväkodissa. Ja juurikin isomman osalta. 5v alkoi käymään todella agressiivisesti 3v:n kimppuun ja tuntui napsahtelevan ihan olemattomistakin. Totesin kerran asiasta päiväkodin hoitajalle, joka ottikin asian tosi hyvin ja siitä lähdettiin sitten selvittelemään. Selvisi, että 5v:llä on aikas rankkaa hoidossa eikä siellä uskalla olla oma itsensä. Asia purkautuu sitten kotona pienempään :(

Kun asiaan puututtiin ja päiväkodissa alkoivat huomioida 5v:tä eri tavalla niin käytöskin muuttui nopeasti. Siis oikeasti jo muutamassa päivässä agressiot väheni dramaattisesti ja viikossa oltiin jo siinä tilanteessa, että isompi sieti pienemmältä vaikka minkälaista ärsytystä.
eivät ole päiväkodissa...isompi käy 2krt vko 3h seurakunnan kerhossa!
 
vieras
Pitäisikö 5v:llä olla jo enempi touhua? Jospa sillä on vain niin tylsää?? Tämä ihan puhdas arvaus enkä ollenkaan syyttele, ettetkö järjestäisi lapsille riittävästi ohjelmaa. Mietin vain omia lapsiani niin 3v pärjäisi vielä kanssani kotona mutta 5v hyppisi seinille jos olisi vain pari kertaa viikossa kerhossa. 5v kaipaa kavereiden seuraa ja erilaista touhuamista. Huomasin tämän, kun pidin lapset kotona kuopuksen 3v synttäreihin. Esikoinen alkoi turhautua 4-vuotiaana ja viimeiset 6kk ennen päiväkodin alkua olivat jo melkoista rissaamista, kun ei ollut kavereita pihaleikeissä.
 

Yhteistyössä