Kristityt ovat valtaväestöä toisin kuin ateistit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristitty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä sä olet määräämään toisten uskomisia? Tajuatko sä edes kuinka typerää tuo sun sönkötys on.
Lue ihan itse Raamatusta. Vai laitanko sulle liudan jakeita Raamatusta? En laita, koska et varmaan niitä edes lue.

Kuvottava ja sairas ajattelutapa. Kuvittelet olevasi jotenkin parempi uskovainen ja jos on köyhä ja näkee nälkää niin ei ole oikeasti uskossa.

Sitten ihmetellään miksi monet karsastavat uskovaisia.

On olemassa köyhiä uskovia, mutta nälkään ei kukaan kuole jos turvaa Jumalaan. Siinä on se ero.

VittuMitaPaskaa.gif

Niin että oma vika jos menee nälkään kuolemaan tai asuu alueella, jossa maanjäristys vie kodin ja perheen. Väärin uskottu. Toista se on sinulla, kun täällä turvallisessa Suomessa uskot Oikein.

Ei. Jollain tapaahan uskovatkin kuolee ja silloin kun on määrä kuolla, niin voi tulla syöpä tai tsunami ja silloin ei auta maamme-laulukaan jos Jumala päättää että nyt on kuoltava. Mut kerjätä ei ole sen uskovan tarvinnu.

On oltava aika tarkka siitä mitä Jeesus lupasi ja mitä ei. Kaikkea ei luvannut.

Olisi kyllä mielenkiintoista päästä Echon pään sisään hetkeksi kokemaan tuollainen maailma, on se niin erikoinen ja käsittämättömän vaikea sisäistää, että joku voi noin ajatella. Olet Echo kyllä palstan mielenkiintoiosimpia tyyppejä vaikka ollaankin ihan eri planeetoilta. :)

Ei. Jollain tapaahan uskovatkin kuolee ja silloin kun on määrä kuolla, niin voi tulla syöpä tai tsunami ja silloin ei auta maamme-laulukaan jos Jumala päättää että nyt on kuoltava. Mut kerjätä ei ole sen uskovan tarvinnu.

On oltava aika tarkka siitä mitä Jeesus lupasi ja mitä ei. Kaikkea ei luvannut.
Niin, eli jos kuolee nälkään, on huono uskova. Oma vika, kun ei uskonut oikein.

Olisi kyllä mielenkiintoista päästä Echon pään sisään hetkeksi kokemaan tuollainen maailma, on se niin erikoinen ja käsittämättömän vaikea sisäistää, että joku voi noin ajatella. Olet Echo kyllä palstan mielenkiintoiosimpia tyyppejä vaikka ollaankin ihan eri planeetoilta. :)
Pyörit oman navan ympärillä, olet mielestäsi aina oikeassa ja tuomitset ja opetat muita elämään oikein. Siinä lyhykäisyydessään tie Echo-simulaattoriin. Enjoy the ride!

Niin, eli jos kuolee nälkään, on huono uskova. Oma vika, kun ei uskonut oikein.
Jos Jumala on luvannut auttaa, niin miksi jättää Hänen apunsa huomiotta? Eri asia semmoisten kans jotka Jeesuksesta ei ole kuulleet koskaan tai joille se sanoma on esitetty jotenkin epäselvästi, heillä ei ole samanlaista valinnan paikkaa.

Otan vaan Uuden Testamentin melkeimpä kirjaimellisesti. Siinä se. Ja Jeesus on hyysännyt kuten on luvannutkin.

Mun pään sisällä on rauha, vähän riehakastakin välillä. :D

Olen samaa mieltä echon kanssa. Todellinen ateistien määrä on huomattavati suurempi kuin ajatellaan. Todellisia uskovaisia on varmaan 10 tai 20% väestöstä. Suurin osa kirkkoon kuuluvista ei käy koskaan kirkossa eikä koskaan rukoile. Kirkkoon kuulutaan perinteen vuoksi.

• Tykkää
Reactions: Echo
Pyörit oman navan ympärillä, olet mielestäsi aina oikeassa ja tuomitset ja opetat muita elämään oikein. Siinä lyhykäisyydessään tie Echo-simulaattoriin. Enjoy the ride!

Ei se mene ihan noin. Uskominen vaatii todella voimakasta itsesuggestiota ja eräänlaista harhaisuutta, jota en osaa kuvitella. Se, että ottaa vanhan testamentin kirjaimellisesti, vaatii sellaista ajattelua jota en kykene rationaalisena, skeptisenä ja uteliaana ihmisenä toistamaan.

ja tämä siis kaikessa ystävyydessä, kreationistien mielentila on musta todella kiinnostavaa, vaikkakin vaarallista. :)

Mä en tunne yhtäainutta ateistia joka pitäisi kristittyjä tyhminä. Enkä myöskään yhtäainutta kristittyä joka ei uskoisi evoluutioteoriaan.

Aapeella on tolloja ystäviä.
Mä tunnen kyllä monia ateisteja jotka pitää kristittyjä tyhminä. Ja tunnen satoja uskovia jotka ei usko evoluutioteoriaan. Minullakin on ilmeisesti tolloja ystäviä sekä olen itse tollo.

Ai että jos sairasta uskovaa vanhusta ei ruokita pitkäaikaisosastolla ja hän kuolee aliravitsemukseen, hän ei ole oikea uskova? Älä viitti.
Jos Afrikassa on nälänhätä ja kristitty perhe kuolee, he eivät olleet tarpeeksi uskovaisia?

On hyvä ajatus, että Jumala pitää huolen. Jumala pitääkin huolen, mutta ei Jumalan TÄYDY pitää huolta, vaan hän voi myös olla pitämättä huolta. Voisi myös miettiä, mitä on Jumalan huolenpito, sitäkö, ettei hänen omat kuole nälkään, vai jotain muuta. Minun käsitykseni mukaan Jumala pitää kyllä huolta, mutta se ei tarkoita aina sitä mitä ihmiset kuvittelee, joku voi kokea Jumalan huolenpitoa vaikka sairauden tai nälänhädän keskellä, mutta ei Jumala ole silti luvannut etteikö hänen omansa kuolisi pois tästä elämästä ikävilläkin tavoilla.

Vähän sama, kuin että Jumala voi parantaa, muttei silti aina paranna. Jos väitetään, että on oma syy, kun ei parane, eikä tarpeeksi lähellä Jeesusta jne. niin silloin se johtaa samalla siihen, että voidaan ihmisen terveydentilasta jo päätellä onko ihminen hyvä uskova vai ei. Minusta se on ongelma.

Minusta tuo Echon edustama menestysteologia on vastenmielistä. Mammonaa pidetään mittarina oikeasta uskosta.

Mä inhoan menestysteologiaa. Mut mä nimittäisin tätä teologiaani "selviytymisteologiaksi". Eli Jumala pitää hengissä vaikka ruokaa ei ole kovin hyvin saatavilla.

On hyvä ajatus, että Jumala pitää huolen. Jumala pitääkin huolen, mutta ei Jumalan TÄYDY pitää huolta, vaan hän voi myös olla pitämättä huolta. Voisi myös miettiä, mitä on Jumalan huolenpito, sitäkö, ettei hänen omat kuole nälkään, vai jotain muuta. Minun käsitykseni mukaan Jumala pitää kyllä huolta, mutta se ei tarkoita aina sitä mitä ihmiset kuvittelee, joku voi kokea Jumalan huolenpitoa vaikka sairauden tai nälänhädän keskellä, mutta ei Jumala ole silti luvannut etteikö hänen omansa kuolisi pois tästä elämästä ikävilläkin tavoilla.

Vähän sama, kuin että Jumala voi parantaa, muttei silti aina paranna. Jos väitetään, että on oma syy, kun ei parane, eikä tarpeeksi lähellä Jeesusta jne. niin silloin se johtaa samalla siihen, että voidaan ihmisen terveydentilasta jo päätellä onko ihminen hyvä uskova vai ei. Minusta se on ongelma.

Mä olen samaa mieltä silloin kun puhutaan sairauksista:ihmepatantumisia on vähän vaikka ne uskovat elää lähellä Jumalaa.

Mut Jumala toimii mun mielestä tosi herkästi silloin kun on ruuasta ja taloudellisesta selviämisestä kyse. En ole koskaan kuullut uskovan kuolleen nälkään, jos nyt ei ollut jostain keskitysleiristä kyse. Ja aina ei tarvita kuukausien sinnikästä rukousta tai kummoista uskoa.

Jumala ei sano muiden ihmeiden kohdalla että "koetelkaa Minua", mutta talousasioissa sanoo.

Mä olen ihan varma että jos joutuisin keskelle Saharan autiomaata ilman että kukaan osaisi etsiä mua, Jumala toisi avun. Ja kelle uskovalle tahansa.

Joo, onpa kauhea katsantotapa, että jos on erittäin köyhä ja näkee nälkää, niin ei olekaan uskovainen ja on oman kärsimyksensä ansainnut.

On myös kamalaa ajatella, että ihmiset rakastavat ja turvaavat jumalaan, joka voisi parantaa heidät, mutta eipäs parannakaan, kun ei halua. Sama kuin näkisin ihmisen hukkuvan, ja voisin heittää pelastusrenkaan, muttei sillä hetkellä huvittaisi, niin jättäisin heittämättä. Ja jos ajattelee, että jumalan tiet on mystiset, niin ei ne niin mystiset voi olla, että pakko laittaa ihmiset vauvasta vaariin kärsimään hirvittävin tavoin... Ai niin, oma vika, kun ei uskonut tarpeeksi?

Jos olisin jumala, päättäisin ensiksi, että kärsimystä ei ole, varsinkaan viattomilla, ja ilmoittaisin olemassaolostani niin selkeästi, ettei epäselvyyksiä jäisi.

Uskovaisuus tekee ihmisestä tyhmemmän. Ei se tarkoita että uskovainen olisi tyhmä. Hän ei vain täyttä älyllistä potentiaaliaan saavuta. Vaan harvaapa kiinnostaa saavuttaakaan oli sitten uskovainen tai ei.

Yhteistyössä