Kriisiperhe? Millaisia ne on ja kuinka kauan hoitavat lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PAHA OLLA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PAHA OLLA

Vieras
Tai siis kyseessä on oma nuori. Todennäköisesti pääsee maanantaina kriisiperheeseen. Se olisi hyvä ja toivottava asia. Itselläni on seinä tullut vastaan jaksamisessa hänen suhteensa, kaikkeni olen tehnyt enempää en voi. Jaksamisen rajat täyttyi eilen, kun tyttö uhkaili mun henkeä ja tartuttiin toisiamme hiuksista kiinni :(

viedä lapsi nyt johonki kriisiperheeseen??!! Ihan älytön ajatuksenakin :D

No mitäs älytöntä ja naurettavaa tuossa on? Voi olla enemmän kuin paikallaan katkaista pieneksi hetkeksi välit lapsen ja äidin väliltä, jos suhde on noinkin tulehtunut ja räjähdysaltis kuin ap:lla. Kumpikin saa rauhoittua ja miettiä asioita hetken itsekseen, ja usein vieras ympäristö ja ihmiset tuovat myös uusia näkökulmia asioihin.

Noh, en kyllä näe muutakaan vaihtoehtoa. Kerro jos tiedät paremman! Sori jos sana "kriisiperhe" on väärä...itsehän me sellainen olemme. Mutta tarkoitin siis kriisiTUKIperhe.

Aika harvinaista että aggressiivinen nuori pistetään kriisiperheeseen, yleensä ne on laitospysäytyksiä. Mutta siis kriisperheen vanhemmista yleensä vähintään toisella on sosiaali- tai terveysalan koulutus ja lisäksi pitäisi olla kriisityön koulutusta. He hoitavat lasta niin kauan kuin päätetään! Se voi kestää yhdestä päivästä muutamaan kuukauteen.

Nimimerkille minmin: tämä oli mun oma toive, koska koen että tilanne on kriisiytynyt. Nuorella menee lääkitys ja seuranta avohuollon palveluissa, odottaa yksilöterapian alkamista.

Täällä nuoret menevät perhetukikeskukseen, jos on tuollaisia ongelmia ja käyttäytymistä. Siellä on siihen koulutetut henkilöt ympäri vuorokauden.
Normi tuki- tai päivystysperheeseen ei laiteta.

Jaah, eli voin kysyä myös perhetukikeskuspaikkaa? Päästiin tuossa äsken tytön kanssa puheväleihin sitten eilisen jälkeen ja sanoi, että hänestä tuntuu oudolta mennä johonkin toiseen perheeseen ja haluaisi ainakin joulun viettää oman perheensä kanssa... :(

Yhteistyössä