[QUOTE="vieras";25657760]Siis sinulla on kuitenkin siteitä Kreikkaan. Tiesit yhden, joka piti ruokakauppaa. Luitko tämän lehdestä, vai mistä tiedät. Samanlaista on pienyrittäminen Suomessakin, mutta emme silti ole lähteneet tuolle tielle. Varmaan ne sisarukset eivät lyöneet kassaan myyntejä, asiakkaat eivät vaatineet kuittia ja veroja ei pyydetty, eikä maksettu, joten kirjanpitokaan ei voi kummoista voittoa näyttää. Kyllä Suomessakin joutuu tekemään kausitöitä pienellä palkalla ja kummassakin maassa on sosiaaliturva.
Lisäksi - kuten olemme nauruun tikahtumiseen asti saaneet kuulla, miten Kreikassa on maksettu julkisen hallinnon työntekijöille neljäntoista kuukauden palkka vuodessa, metsurille metsäänmenokorvausta jne. Julkisen hallinnon palkat ovat vertailukelpoisia ostovoimaltaan Suomen kanssa. Sen mukaan palkat ja edut, mitä pystytään maksamaan. Ei sen mukaan, mitä osataan vaatia.[/QUOTE]
Kyllä joka kerta olisi kuitin saanut, itse en ottanut, kuten en yleensä ota Suomessakaan kuittia. Et kai ihan tosissasi vertaa Suomen ja Kreikan sosiaaliturvaa keskenään? Kyllä niissä eroa on kuin yöllä ja päivällä, ja Kreikan kohdalla on vielä sekin, että laiton maahanmuutto on hankaloittanut tavallisten kreikkalaisten elämää enemmän kuin Suomessa. Syynä on ennen kaikkea Kreikan otollinen sijainti laittomalle maahanmuutolle. ja lisäksi tietenkin myös ilman veroa työtä tekevät romanialaiset ja bulgarialaiset. Tietenkin tässä on osaltaan syynä myös kreikkalaiset itse, ennen kaikkea he, jotka palkkaavat näitä henkilöitä, usein juuri varakkaat yritysjohtajat, jotka haluavat päästä kaikesta helpommalla. Itse tiedän, että moni kreikkalainen on juuri tästä syystä jäänyt työttömäksi, kun ei johtajat halua maksaa edes 800 euron kuukausipalkkaa.