Kraanavesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
En ole muksujen juomavesiä ikinä keittänyt :whistle: Ja lusikallisen on saanut sillon tällön syntymistään saakka, tissuttelun/pullottelun päätteeksi.

näin mäkin tein, mutta virallinen ohje on sitten kun kiinteät alkaa voi keittämisen jättää kaikesta pois.

huom meillä ei pojalle mitään oireita keittämättömästä vedestä tullut ja erittäin terve lapsi on!

Ilmeisesti pitäisi kylmävesihanasta ottaa vesi, mutta mitenkäs sitten lämmittäminen... Taitaa kuitenkin olla liian kylmää antaa suoraan. Olen vielä keitellyt vaikka vauva on jo 4,5kk ja tarjonnut aina kiinteän ruoan päälle ennen korviketta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mi:
Ilmeisesti pitäisi kylmävesihanasta ottaa vesi, mutta mitenkäs sitten lämmittäminen... Taitaa kuitenkin olla liian kylmää antaa suoraan. Olen vielä keitellyt vaikka vauva on jo 4,5kk ja tarjonnut aina kiinteän ruoan päälle ennen korviketta.

no lämmitä se vesi mikrossa...

höpöhöpö. anna vaan sitä kylmää vettä, ja eihän sen ihan jääkylmää tarvi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

höpöhöpö. anna vaan sitä kylmää vettä, ja eihän sen ihan jääkylmää tarvi olla.

no ei todellakaan saa antaa kylmää vettä vauvalle. ja sen veden pitää nimenomaan olla ihan sitä kylmintä kun lämpimassa vedessä on niitä pöpöjä mikroon vaan se kuylmä vesi!

neuvolantätskä sanoi kun nuorin oli vauva (09/08) että nykyään ei keitetä enään juomavettä, saa antaa ihan vauvalle keittämättä. Itse tosin keitin ihan alkuun...