Köyhyys ja raskausajan diabetes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sokeritautinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Lapset rakastavat olla puolukassa ja ylipäänsä metsässä :heart: Meidän äiti vei meitä aina mukana. Mutta jos sulla on monta lasta niin voi olla vaikeampaa tietysti. Lapset hoitoon vaikka anoppilaan jos mahdollista. Puolukoista saa muuten ihanaa vispipuuroa!

Sen toki ymmärtää ettei supistusten kanssa ole helppo poimia puolukoita. Sulle siten varmaan puolukat jää tältä vuodelta väliin. Mutta jollekin muulle ne sopivat kuten mulle köyhäläiselle :-D

Kuka voi väittää, että lapset rakastavat olla puolukassa ja metsässä. Mä olen koko lapsuuteni kulkenut kaikki loppukesät metsässä marjassa ja sienessä vanhempieni kanssa -
ja minä inhosin sitä. Meillä poimittiin mustikat, vadelmat, lakat, puolukat, sienet ja karpalot, joka ikinen viikonloppu - sillä seurauksella, että minä en mene mielelläni metsään enää lainkaan. Voin poimia yhden mustikkapiirakan marjat - mutta enempää en tarvitse - ja kun pihalle istuttaa mustikkapensaita ei tarvitse senkään takia enää mennä.

No nykyään löytyy sitten jo minun mielihalujeni lisäksi toinenkin syy olla menemättä - keskimmäinen on vakavasti allerginen itikan pistoille - voi saada siitä allergisen sokin, on kerran mennyt veltoksi ja saanut koko vartalolle erittäin kosketusaran urtikarian. Eli meillä vältellään paikkoja jossa on itikoita - ja kesällä syödään myös estolääkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
En kyllä sanonut missään että peruspilari tulisi puolukoista. :D kerroinpahan vain että metsäänkin voi mennä. Marjoja suositellaan nautittavan joka päivä pari kourallista.

Harmittaa kun ihmiset tahallaan lukevat väärin kirjoituksia täällä. Mitään hyvääkään ei voi sanoa ettei joku suutu.

No mä en kyllä ole suuttunut, mistä sellaisen käsityksen sain? Vastasin vaan melkoisen ivalliseen kommenttiisi puolukanpomimisen raskaudesta. Ja sehän on tosiasia, että puolukka ei mitenkään voi korvata vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa mm. kasviksia. Ja sitähän ap tässä kyseli, että tuleeko se kalliiksi. Kehoitus puolukanpoimintaan ei mitenkään vastaa alkuperäiseen kysymykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Sorry mut ei ne sunkaan marjat ole ILMAIKSIA!
Kyllä sulla on kulunut niiden poimintaan, bensaa, tai bussilippu, tai jos aletaan saivarrella sun tyyliin niin kengät on kulunu, sanko, takki, jne...
Sun pakasti ei ilmaiseksi niitä pakasta ja johonkinhan sinä ne olet annostellut rasioihin tai pusseihin jotka tuskin alunperin ilmaisia.

Mun marjat on koska asutaan "metsässä" 20 metrin kävely niin olen puolukka/mustikka metsässä, sienet tulee siinä samalla vähän pidemmällä lenkillä, vadelma ja metsämansikat. Omenaa saan naapurista niin paljon kun jaksan kantaa.
Siemenperunat sain lahjoituksena, nyt on oman pellon perunaa kellarissa ainakin jouluun asti.
Porkkanan, pinaatin, sipulin, herneen jne siemenet / alut jouduin kyllä ostamaan.
Vaatteita joutuu ostamaan vaikka ei marjastaisikaan ;)

Ne on pahimpia hetkiä kun verensokrut alkaa laskea ja huomaa et kaappi on tyhjä ja pitäs lähtee lasten kanssa kauppaan. Ei siitä meinaa tulla mitään. Pelkkä ajatuskin ahdistaa kaupassa lasten kanssa kiertämisestä kun kädet vapisee ja silmissä sumenee. Sillon alkaa hirvee hiki pukkaamaan kun kävelee tuonne kauppaan. Päässä huimaa. Ei siinä selkeesti jaksa miettiä silloin ees mitä ostaa. Kunhan jotain kahmii mitä käteen sattuu.

Se ahistaa eniten että koko ajan pitää olla täyttämässä varastoja ja aina ei oo rahaa. Budjetin mukaan menee kyl kauppareissut meillä ja jos isompia laskuja maksettavana niin joutuu monta päivää sinnittelemään.

Yhteistyössä