Köyhät kyykkyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inkivääri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Inkivääri

Jäsen
09.04.2005
477
0
16
Anteeksi provosoiva otsikko, mutta ajattelin että ainakin huomataan. :)

Tuli tuosta aikaisemmasta lomatukiketjusta mieleen, että silloin kun oli muka köyhä (siksi sana "muka", koska oli varaa lyhentää asuntolainaa, mutta se oli vähemmän kuin aikaisemmin maksettu vuokra joten tuli halvemmaksi) ihan oikeasti ei ollut tarjolla mitään halvalla. Kaikesta täysi hinta vaan, eikä meidänkään rahat riittäneet mihinkään tukilomiin. Nyt kun olen töissä, ja on tuloja (jos on isommat menotkin, että plus miinus nolla), saa halvalla lomamökkejä työpaikan kautta ja liiton kautta, on työterveyshuolto, on lounasetu, kaiken maailman kissanristiäistä juomalippuineen, alennuksia sinne ja tänne. Toki se on hienoa, mutta tuli vaan mieleen että jos itse putoat pois oravanpyörästä niin aika vähät on sitten ilotkin sen jälkeen.

Tajusko kukaan pointtia?

Köyhän pitääkin iloita vähästä:
Että on edes yksi paketti kaurahiutaleita viikolle.
Että vielä on sentään katto pään päällä (jos on).
Että saa perseensä pyyhkiä sentään mainoslehteen, jos pehmeämpää ei ole tarjolla.

Ja vapaa-ajan ongelmia ei ole: ei tarvi juosta saleilla, kun notkeutta ja ketteryyttä testataan roskisten dyykkauksella ja pullojen keruulla.

Juu tajusin pointin..

mä en tajunnut mitään.mutta otsikkosi;köyhät kyykkyyn saa kannatukseni.eli ne joilla rahaa käyttäköön rahaa ja nauttikoon rahastaam ne jotka köyhiä olkoon kyykyssä köyhinä.

Varmaan olen empatiakyvytön, mutta monella on köyhyys itse aiheutettu vaikka ei suoranaisesti sitä itse tajuakaan.
Yksinkertaiset ihmiset kestää läpi elämänsä köyhinä, kun eivät tajua miten voisi pärjätä paremmin.
Nyt joku älähtää miten muka voisi kun jne.
Mutta esim oma koulutustaso ja pelkästään käytös vaikuttaa elämässä pääsemistä eteenpäin.
Itse olen aloittanut nollasta, mutta nyt tileillä noin 70 000? ja varallisuutta miehen kanssa lähes 400 000?.
Ja kaikki on hankittu kovalla työllä ja riskeillä eli olemme olleet 25 vuotiaasta asti yrittäjiä, eikä olla vielä 40v.
Helppoa se ei ole ollut, mutta eipä ole sossun kautta eletty ja valitettu kun mitään ei saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Anteeksi provosoiva otsikko, mutta ajattelin että ainakin huomataan. :)

Tuli tuosta aikaisemmasta lomatukiketjusta mieleen, että silloin kun oli muka köyhä (siksi sana "muka", koska oli varaa lyhentää asuntolainaa, mutta se oli vähemmän kuin aikaisemmin maksettu vuokra joten tuli halvemmaksi) ihan oikeasti ei ollut tarjolla mitään halvalla. Kaikesta täysi hinta vaan, eikä meidänkään rahat riittäneet mihinkään tukilomiin. Nyt kun olen töissä, ja on tuloja (jos on isommat menotkin, että plus miinus nolla), saa halvalla lomamökkejä työpaikan kautta ja liiton kautta, on työterveyshuolto, on lounasetu, kaiken maailman kissanristiäistä juomalippuineen, alennuksia sinne ja tänne. Toki se on hienoa, mutta tuli vaan mieleen että jos itse putoat pois oravanpyörästä niin aika vähät on sitten ilotkin sen jälkeen.

Tajusko kukaan pointtia?

en, koska olemme pienipalkkaisia akateemisia julkisen sektorin työntekijöitä. Mistään emme saa mitän ilmaista. Kerropa minulekin mistä noita saa. Ei ole lounasetuja eikä mitään mainitsemistasi, ja kahdesti pitää miettiä, onko varaa tuettuihin lomiin. NIIssäkin omavastuu on iso.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tajua:
en, koska olemme pienipalkkaisia akateemisia julkisen sektorin työntekijöitä. Mistään emme saa mitän ilmaista. Kerropa minulekin mistä noita saa. Ei ole lounasetuja eikä mitään mainitsemistasi, ja kahdesti pitää miettiä, onko varaa tuettuihin lomiin. NIIssäkin omavastuu on iso.

No en tietty voi taata että joka liitolla on lomamajoja ja muita, mutta monilla on. Itsellä on kokemusta parista isosta firmasta ja kyllä niillä on aina työntekijöilleen jotain etuja ollut, vähintään pientä alennusta oman firman tuotteista ja peräkärryn lainaa jos ei muuta. Nykyinen työnantajani tarjoaa myös lomamajoja. Ei ne toki ilmaisia ole mutta halpoja kuitenkin. Eikö teillä ole edes työterveyshuoltoa?

Yhteistyössä