KOVAT alavatsakivut, verenvuoto, mikä vaivaa!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaapaitaisena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaapaitaisena

Vieras
Pidemmän aikaa epäsäännölliset ja vaihtelevan runsaat menkat. Kaksi pvää sitten alkoi istuutuessa tulemaan vihlaisuja ja eilen alkoi runsas vuoto, jossa isoja hyytymiä. Nyt vuoto hieman rauhoittunut, mutta kivut on kamalat! Asun aika syrjässä ja lapsille ei oo nyt mahdollista saada hoitajaa, autokin rikki joten mä yritän nyt selvitä buranan voimalla.. mietin vaan että mistä tämmönen voi johtua.. :´( Aamulla ihan itkin kun sattui herätessä niin paljon enkä voinu liikkua oikein mihinkään.. yleensä en pikkukivusta välitä, nyt koskee kyllä IHAN HIRVEÄSTI!! Hemmetti! Miten kauan tämmöstä uskaltaa kotona kuulostella? Ei oo tyypillistä menkkakipua.

jaa...sulla on siis menkat? Mulla on aina ollu tosi kovat kivut ja hyytymiä ja verta tullut enemmän kuin synnytyksen jälkeisessä jälkivuodossa. Menkkakipuni on samaa luokkaa ku supparit alussa.

No mä aattelin, että yritän nyt vaan kestää, jospa tää kipu tästä kohta vaikka lakkaa..

Ja ei oo tyypilliset "menkat", en kai mä nyt siinä tapauksessa hosuis. Tää muistuttaa kyllä jotain supparikipua, ennen buranan ottoa poltteli selkää ja reisiäkin ja kohdussa oli sellanen olo että joku polttais silitysraudalla. Miks piti JUST nyt sattua tämmönen, kun on muutama päivä ilman autoa. Ärsyttää...

Soita terveyskeskukseen ja saat sieltä ohjeet. Olet tärkeä lapsillesi, pidä omasta hyvinvoinnistasi huolta! Onko miehesi töissä? Jos tarvitsee mennä lääkäriin niin tarvittaessa soitat vaikka kelataksin-hinta/suunta on omavastuun verran ~hieman vajaa 10€. Ja jos et todellakaan saa lapsille hoitajaa, niin silloin otat ne mukaan. Jos apteekissa tarvitsee käydä, niin paluumatkalle myös kelataksi ja koukkaatte apteekin kautta. Pikaista, parempaa vointia!

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24638916:
keskenmeno?
menkat?
kohtutulehdus?

Mulle tuli mieleen keskenmeno tai kohtutulehdus, ja lisäksi kohdunulkonen raskaus.. mut sit jos ei löydykään ees mitään vikaa jos menen lääkäriin, sekin ottaa päähän.

Jos kivut tästä yltyy ni pakko se on lääkäriin mennä.. jos pysyy samanlaisena ni meen illalla päivystykseen kunha lasten isä tulee töistään.

Soitin terveysasemalle, niillä ei oo tänään ollenkaan lääkäriä (syrjäkylä....)

Sairaalalle päivystykseen pitää soittaa, jos pahenee tai ei ala iltapvään mennessä helpottaa. Kuulemma jos ei kovin kovaksi mene, niin selvittely voi oottaa ens viikkoon... vaikeehan sen sairaanhoitajan on tietty puhelimessa mitään sen kummempaa sanoa.