Kova patti korvan takana

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
innis
Suosittelisin varaamaan ajan vaikkapa yksityiseltä korvalääkäriltä ihan pikapikaa, jotta saavat tarvittaessa koepalan otettua. Näkemättä pattia paha sanoa, mikä se voi olla, mutta kaikki tollaset kannattaa käytättää erikoislääkärillä aikalailla sukkelasti.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja innis:
Suosittelisin varaamaan ajan vaikkapa yksityiseltä korvalääkäriltä ihan pikapikaa, jotta saavat tarvittaessa koepalan otettua. Näkemättä pattia paha sanoa, mikä se voi olla, mutta kaikki tollaset kannattaa käytättää erikoislääkärillä aikalailla sukkelasti.
Sairaalan johtajalääkärille pisti ajan, mutta on vasta maanantaille, kun ei aiemmin ollut aikoja. Hiukan hirvittää, vaikka toivottavasti on joku ihan vaaraton juttu..

Innis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sairaalan johtajalääkärille pisti ajan, mutta on vasta maanantaille, kun ei aiemmin ollut aikoja. Hiukan hirvittää, vaikka toivottavasti on joku ihan vaaraton juttu..
Hyvä että saitte maanantaiksi ajan. Viikon sisään on yleensä ihan riittävän nopea aika. :) Toivottavasti on tosiaan jokin hyvälaatuinen, niinkuin usein ovat, mutta aina on pieni riski, siksi hyvä tutkituttaa pikaisesti. :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Innis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hyvä että saitte maanantaiksi ajan. Viikon sisään on yleensä ihan riittävän nopea aika. :) Toivottavasti on tosiaan jokin hyvälaatuinen, niinkuin usein ovat, mutta aina on pieni riski, siksi hyvä tutkituttaa pikaisesti. :)
Tiedätkö miten näitä sitten tutkitaan?

asdf
Hyvä että tutkitaan, mutta mun täytyy sanoa että jos mun lapsellani olisi sellainen niin en kyllä menisin moisen vuoksi lääkäriin :D Mulla on myös kaikenlaisia patteja korvien takana ja kaulassa, toiset on lähteneet, osa jääneet. Kaulassa on yksi patti ollut jo kahdeksan vuotta vaikka periaatteessa lääkäri sanoi joskus seitsemän vuotta sitten että pitäisi otta ohutneulanäyte...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisko olla rasvapatti.siskollani oli pienenä sellainen ja oli kova.paikallispuudutuksel leikattiin pois. niistä ei ole mitään haittaa-
En tiedä, lääkäri ei oikein sanonut mitään :( Täytyy elää jännityksellä vielä muutama päivä

ap
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Hyvä että tutkitaan, mutta mun täytyy sanoa että jos mun lapsellani olisi sellainen niin en kyllä menisin moisen vuoksi lääkäriin :D Mulla on myös kaikenlaisia patteja korvien takana ja kaulassa, toiset on lähteneet, osa jääneet. Kaulassa on yksi patti ollut jo kahdeksan vuotta vaikka periaatteessa lääkäri sanoi joskus seitsemän vuotta sitten että pitäisi otta ohutneulanäyte...
Niin, itsestään saa jokainen pitää millaista huolta tykkää, mutta lapsi on aina lapsi <3

mun molemmilla tytöillä on kanssa pari kolme kovaa sormenpään vahvuista pattia korvan takana..on ollut jo tosi pienestä asti..muistaakseni joskus pienenä lääkäriltä kysyin, että mitä ovat, mutta ei mitään huolestuttavaa ollut..nyt tytöt jo 5-ja 6-vuotiaat..

Kylie
Pakko tulla kertomaan kun muutama vuosi sitten mulla tuli myöskin korvan taakse semmoinen kova patti, joka oli noin herneen kokonen. Ehkä vähän pienempi. Huolestuin siitä myöskin ja olin jo varaamassa aikaa tutkimuksiin, kunnes se yht´äkkiä oli hävinnyt yhtä nopeasti kuin tulikin! Eikä ole sen jälkeen näkynyt..
Tutkiahan tommoset tietysti aina kannattaa mutta toivotaan että ois ihan harmiton :)

Voisikohan johtua sylkirauhasista...
Minulla oli itselläni joskus lapsena patteja korvan takana, juuri siinä korvalehden takana kuopassa... Joskus turposivat isoiksikin, ja levisivät leukaluuta myötäillen alemmas. Kovia, välillä kivuliaitakin. Pureskelu saattoi joskus vähän vihloa.
Muistan kun äitini juoksutti minua pattien takia terveyskeskuksessa, eikä syytä meinannut löytyä ei niin millään... Kerran sitten sattui olemaan eri lääkäri tuuraamassa tuttua omalääkäriäni, ja tämä kun hyvä että hipaisi patteja sanoi että ihan selvä ja simppeli juttu, sylkirauhaset tulehtuu ja turpoilee ihan muutenkin välillä. Joillakin saattaa kuulema joskus tulla tuonne sylkitiehyeen pienenpieniä kiviä, jotka tätä aiheuttavat.

Kerran todella pahana aikana sain vaivaan antibiootit, muuten mentiin ihan vaan särkylääkkeillä ja parani itsestään... Nykyäänkin minulla saattaa noita patteja tulla, mutta todella harvoin. Ja ikää nyt jo 22 v. :)

Yhteistyössä