Kova närästys jota et itse tiedosta siksi vaan oirehtii vatsakipuina.....

Siis vaikea selittää,pukea sanoiksi asia.

Eli mulla on kovia vatsakipuja/kouristuksia.Ja olen yrittänyt niihin hakea apua ja nla lääkärin ainut apu oli että hae apteekista närästys/mahahaava lääkettä ja koita helpottaako.Ei mitään tutkimusta,eikä mitään...

Jotenkin itse olen kovin näreissäni ja ihmeissäni,voiko nla ja lääkäri todella teilata odottavan äidin näin ja pistää närästyksen syyksi kivut(jotka pakottavat kuumaan suihkuun nelinkontin)...

Tässä miettiessäni jatkoa,kyselenkin siksi onko kellään mulla todella kovat vatsakivut osoittautuneet viattomaksi närästykseksi???

Olen uudelleen synnyttäjä ja tavallinen närästyskin jo tuttua =)
 
Omeprazolia(happopumpun salpaajaa) söin koko edellisen raskauden ja nyt sain käydä vinkumassa reseptin taas. Uudelleen synnyttäjä myöskin.

Minulla se tosin menee niin, että kärvennys jota en oikeastaan huomaa. Saa sappitiehyet kiehumaan.

Hassua kyllä, mutta noi närästyslääkkeet auttaa jopa kauheimpaan tuskaan.
Jos ei ota ajoissa niin voi pyörtyä huussiin :headwall:

Odotusaika on niin mukavaa :saint:
 
Mulla on ihan semmonen mielkuva että raskausaikana (etenkin tämän edellisen) mulla oli hirveitä kramppeja tossa jossain rinta-ylävatsa seudulla. Kokeilin syödä Rennietä siihen, kun joku mulle sanoi että voi olla närästystä.. En vaan millään muista auttoko se...

No siis, juu hei, tästä oli varmaan kovasti apua :LOL:
 
Juu... Täällä yks! Mulla on ilman raskauttakin välillä kovat vatsakivut ja oireitten perusteella diagnosoitiin vatsakatarri eli alkava vatsahaava,joka välillä on parempi välillä taas huonompi. Eli ei se ihan perusnärästystä ole,mut mulla on käytössä resepti närästyslääkkeet jotka siihen auttaa. Käsikauppa renniet on kun karkkia söis.
 

Yhteistyössä