Kova huoli... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kielletty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kielletty

Aktiivinen jäsen
29.03.2008
7 796
1
36
19+0 tänään, eikä liikkeen liikettä. Äsken selälläni pääsin oikein tunnustelemaan kaveria ja tuntui että pystyin suorastaan siirtelemään vauvaa, mutten havainnut liikkeitä... esikoinen oli tässä vaiheessa potkinut jo monta viikkoa. Pelottaa, että jotain on pahasti vialla... :ashamed:

Soitin äsken päivystävälle kätilölle, joka kehotti soittamaan huomenna neuvolaan, että menisin kuunteluttamaan sydänäänet ja sitä kautta sitten alettaisiin tätä juttua purkamaan.

Koko raskaus on mennyt käytännössä täysin oireitta, ja välillä tuntuu etten ole edes raskaana, ainoa tekijä joka tuntuisi kertovan asiasta on pieni pyöristymä vatsassa. Pelottaa ihan hirveästi mitä tuleman pitää... :'(

mä tunsin liikkeet vasta 21 viikolla!!! ja mulla oli istukka etupuolella,ni siksi ei tuntunut mitään. jos maha kasvaa niin ole rauhassa,käy silti oman mielenrauhan vuoksi siel neuvolassa huomenna :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
*hali* Tiedätkö missä istukka on? Jos edessä,niin sehän vaimentaa liikkeitä eli paljon mahdollista että siksi et niitä vielä tunne.

En varmaksi tiedä mutta neuvolan terkka epäili yhteen otteeseen että olisi edessä, sydänääniä on joka kerta saanut hakemalla hakea, mutta lopulta ne on löytyneet aina suurinpiirtein selkärangasta. Esikoisella oli takana, ja oireet olivat ihan hirveät, oksensin 4-5 kk tauotta ja koko raskausoireiden kirjo seurasi läpi raskauden tosi voimakkaana. Sillä tuntuukin nyt etten ole raskaana ollenkaan...

Mulla liikkeet tuntuneet vasta 20 viikolta eteenpäin, istukka on ollut etuseinämässä. Lisäksi on ensin pari viikkoa tuntunut vaimeita liikkeitä ja sitten välillä päiviksi hävinneet. Toivottavasti kaikki on kunnossa :)

jos istukka eri kohdassa niin liikkeet ei välttämättä tunnu samallalailla, tai on rauhallisempi kuin esikoinen tai sitten et vaan toisen pienen kanssa kerkiä huomata juuri niinä hetkinä kun toinen siellä liikkuu... mulla itellä tuntu liikkeet vasta tosi myöhään, noilla viikoilla ei vielä mitään tietoa liikkeistä :hug:

Jospa AP:llä on ollut eka raskaudessa istukka kohdun takaseinämässä ja nyt etuseinämässä, niin se kyllä vaimentaa merkittävästi liikkeiden tuntua alkuvaiheessa.

Toivottavasti kaikki on hyvin, onnea odotukseen=)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jospa AP:llä on ollut eka raskaudessa istukka kohdun takaseinämässä ja nyt etuseinämässä, niin se kyllä vaimentaa merkittävästi liikkeiden tuntua alkuvaiheessa.

Toivottavasti kaikki on hyvin, onnea odotukseen=)

Juurikin näin on asiat, eli siis edellisessä raskaudessa istukka oli takana ja nyt ilmeisesti edessä.. mutta kiitos :flower:

Kiitos kaikille, kai jos järjellä ajattelee niin tämä on ihan normaalia, tämä tunne on vaan ihan hirveä, ja kasvaa koko ajan. Päässä kummittelee ajatus siitä että kaikki ei olekaan hyvin, joutuisin synnyttämään näillä viikoilla... edellisen kanssa piti henkisesti valmistautua jo siihen, eli ajatus on valitettavan tuttu, rakenneultrassa tuli sanomista, mutta ainakin sillä kertaa kaikki päättyi hyvin...

Mulla tuo poisu oli niin hiljanen tapaus,että koko raskauden aikana tunsin liikkeet tasan 2 kertaa ja nekin viimesilläni ollessani.Ja muljahti puolelta toiselle kunnolla kummallakin kerralla.
Yhtään potkua en muuten tuntenut,eikä ollut mitään raskausoireita koko raskauden aikana.

Ja terve 4v tuossa nyt vieressä on :)

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Mulla tuo poisu oli niin hiljanen tapaus,että koko raskauden aikana tunsin liikkeet tasan 2 kertaa ja nekin viimesilläni ollessani.Ja muljahti puolelta toiselle kunnolla kummallakin kerralla.
Yhtään potkua en muuten tuntenut,eikä ollut mitään raskausoireita koko raskauden aikana.

Ja terve 4v tuossa nyt vieressä on :)

Ihan totta?!? Aika erikoista, mutta kyllähän näitäkin tapauksia voi olla, ja siis näköjään onkin.. äitini oli huomasi kahden villin pojan jälkeen minun tuloni vasta reilu viidennellä kuulla, epäili vatsakatarria tai jotain kun närästi niin kovin :D

mulla sama huoli, mut rv 37, pelkään ihan hirveästi että tämä lapsi kuolee kohtuun ikäänkuin vahingossa. siis vaikea selittää,mut et menee yliaikaseksi ja sit joku menee pieleen ja kuolee sen takia. Toivotaan, että siellä sinun masussa on pienellä kaikki hyvin=)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mulla sama huoli, mut rv 37, pelkään ihan hirveästi että tämä lapsi kuolee kohtuun ikäänkuin vahingossa. siis vaikea selittää,mut et menee yliaikaseksi ja sit joku menee pieleen ja kuolee sen takia. Toivotaan, että siellä sinun masussa on pienellä kaikki hyvin=)

Ymmärrän kyllä tuonkin huolen, ja annahan olla jos ei tule niitä kymmentä liikettä tunnissa, ni johan alkaa ajatus laukkaamaan... ja kun vielä noin pitkällä jo. Kaikkea hyvää sinunkin odotuksellesi, jota ei näyttäisi enää kovinkaan pitkään olevan jäljellä... :)

Ekassa raskaudessa mulla istukka oli takana ja tunsin liikkeet joskus rv 18 ja tokassa oli istukka edessä ja silti tunsin liikkeet rv 15 jo! Tää toka oliki semmonen vilpertti että yöllä valvoin potkujen takia monta tuntia! Ja tän tokan aikana rv 36 en tuntenu potkuja pariin päivään ja kävin naistenklinikalla, kaikki kunnossa! käskivät juoda tosi sokerista mehua aina jos olisi pidempiä aikoja liikkumatta!

Yhteistyössä