Kova alaselkäkipu, mikähän on?

Kylmä hiki/tuskanhiki vaan pukkaa pintaan. Tuolla alaselässä, selkärangan tienoolla ja sit molemmin puolin tuolta lonkkien yläpuolelta. Inha tunne, ei yöllä pysty nukkuun kun paikoillaan makaaminen sattuu. :/
 
mävaan
Mulla nikamasiirtymä aiheuttaa selkä/lonkkasärkyä varsinkin öisin. Välillä ei pysty ollenkaan nukkumaan ja kääntyminen on vaikeaa, kun vyötäröstä alapäin on kuin halvaantunut.
 
:wave: :wave: mulla kans! tänää kävin (kuten yks alotus aiheesta on) viemässä virtsanäytteen et jos se olis pissatulehdus vaikka..
taloudellisia huolia meillä ei oo niin ei pitis siitäkään johtua.. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mävaan:
Mulla nikamasiirtymä aiheuttaa selkä/lonkkasärkyä varsinkin öisin. Välillä ei pysty ollenkaan nukkumaan ja kääntyminen on vaikeaa, kun vyötäröstä alapäin on kuin halvaantunut.
Missä kohtaa sulla tuo nikamasiirtymä on? Miten todettiin? Hoidetaanko mitenkään? Itellä selkä kyllä aika paljon "muljuu".
 
Kippuravarvas
Mulla on joskus alaselkä kipeä, koska on yliliikkuva selkäranka. Ensiapuna särkylääkkeet ja joskus oon hakenut kipupiikin lääkäristä. Mutta lihakset pitäs saada kuntoon, niin ei vaivais.
 
vieras
Mä olen kärsinyt alaselkäkivuista reilun viikon verran. Sillai vyömäisesti särkee ihan tuolta alhaalta, niinkun pakaroitten päältä. Mä luulen sen johtuvan huonosta nukkumisasennosta, kun tuo vauva nukkuu vieressä ja nukun itse sit sillai mutkalla. Ja huono ryhti, olemattomat selkä ja vatsalihakset, lasten nostelu ja kantelu varmaan kipeyttää myös. Hierojalla käyn nyt pari kertaa ja jos ei auta niin kai se on lääkäriin mentävä. Ja alettava jumppaamaan...
 
mävaan
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Alkuperäinen kirjoittaja mävaan:
Mulla nikamasiirtymä aiheuttaa selkä/lonkkasärkyä varsinkin öisin. Välillä ei pysty ollenkaan nukkumaan ja kääntyminen on vaikeaa, kun vyötäröstä alapäin on kuin halvaantunut.
Missä kohtaa sulla tuo nikamasiirtymä on? Miten todettiin? Hoidetaanko mitenkään? Itellä selkä kyllä aika paljon "muljuu".
Mulla on viides nikama (alin) siirtynyt sentin verran ja taivutuksissa siirtymä tuplaantuu. Kärsin selkäkivuista tosi pitkään (n. 2,5 vuotta) ennen kuin menin lääkäriin. Aluksi tutkittiin selkärankareumaepäilynä ja röngtenkuvista siirtymä näkyy tosi hyvin.

Hoitona on tarpeeksi vahvoja särkylääkkeitä, syvien vatsalihasten treenausta + liikuntaa voinnin mukaan ja kuntoutukseen pääsen vuoden alussa.

Leikkaus tulee tilanteen pahetessa eteen, mutta vasta kun jalat menee alta tai pidätyskyky menee. Tällä hetkellä on kuitenkin vain ohi meneviä tunnottomuuksia esim. varpaissa, jalkapohjissa ym.
 
Istumatyöläinen
Hei, itselläni oli pitkään alaselkä- ja oikean jalan kipuilua, johon söin pitkän aikaa Buranaa ja muita särkylääkettä niin että vatsa alkoi oireilemaan. Sain työkaveriltani vinkin mennä kiropraktikolle. Aluksi epäilin ja pelkäsin kun tuntui huuhaalta. Tilasin ajan ja ensimmäisellä käynnillä totesin että hoito oli kokonaisvaltaista selän ja jalan hoitoa, joka muutaman käyntikerran jälkeen auttoi kipuun ja tällä hetkellä olen kivusta vapaa!
 

Yhteistyössä