Kouvolan päiväkodeista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käpylässä kuulemma ok päivkoti (en muista oliko sillä vielä joku oma nimensa mut siinä kirkon lähellä oleva ). Keskustan päiväkotia kehuuvat paljon. Tornionmäen päiväkodista ei tietoa.

Kestustan pk ok. Tornionmäen pk:sta ei tietoa. Puistolan pk:ta en suosittele kenellekkään. Hiukan outoja tapahtuu ja johtaminen tuossa puljussa olematonta. Jos vuorohoitoa tarvitsee niin Nurmilintu on ihana paikka ja Jaakonpuisto on kuulemma myös hyvä. Se taitaakin olla 24/7 auki.

Johtaja hieman omalaatuinen eikä kyllä kovin luottamusta herättävä.Ensin toki sain hänestä mukavan kuvan joka kyllä nopeasti muuttui. Työntekijät vaihtuvat tiuhaan, kiusaamisia kuulemma ollut paljon ja päiväkoti ei niihin ota kantaa eikä niitä pysty valvomaan. (Enkä tarkoita nyt lasten nomi nahistelua) Pienten puoli kuulemma hyvä ja mukava.
Mutta kyllä aina kannattaa silmät pitää auki, oli lapsi hoidossa sitten missä vain.

Meillä myös negatiivisia kokemuksia puistolan tarhasta. Omahoitaja oli kyllä ihana ja lämmin persoona ja se ratkaisikin sen että meidän lapsukainen siellä pysyi loppuun asti! :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kouvolasta;27215996:
Uskomaton kommentti Puistolan päiväkodista! Parempaa hoitopaikkaa en voisi lapselleni toivoa kuin Puistola. Suosittelen lämpimästi :)

Puistolassa on nykyään pienten puolella yksi ihanimmista hoitajista mitä tiedän, muuten mulla ei ole mitään kokemusta kyseisestä paikasta :) Käpylässä mun lapset on ja se on loistava paikka, samoin Nurmilintu, jossa lapset oli vähän aikaa.

Puistola on aivan ihana paikka, siellä mahtavat puitteet lapsille. Nurmilinnusta myös hyviä kokemuksia, vaikka siellä lasten vaihtuvuus on hieman tiuhempaa, kuin muualla, kun se on vuorohoito pk.

Ei ole kokemusta kuin Puistolasta sekä Steinerpäiväkoti Aamuruskosta ja molempia suosittelee lämpimästi! Empaattiset hoitajat, ihanat tilat kauniilla paikoilla ja varsinkin Aamuruskossa ulkoilmaan todella paljon, Puistola taas puiitteiltaan turvallisempi.

[QUOTE="sini";27358679]Nurmilinnussa on ihana pienten puoli, ainakin ollut.. nyt en tiedä kun hoitajia on vaihtunut. Mulla on N-linnun isojen ryhmistä negatiivisia kokemuksia..[/QUOTE]

Mulla ei ole negatiivisia kokemuksia edes isojen puolelta, tosin mun lapsi oli siinä "paremmassa" ryhmässä, siellä kun on 2 isojen ryhmää. Nyt lapset ovat Käpylässä ja ihan tyytyväinen olen ja kait lapsetkin on, kun isompi ei lähtisi sieltä ollenkaan kotiin :) Siellä kun on niin kivoja leluja mitä kotona ei ole :D

Puistolaa en voi suositella kenellekkään. Lissun mainitsema kuvaus johtajasta ja ko. paikasta pitää täysin paikkansa. Henkilökuntakin outoa ja ilkeää, muutamaa hoitajaa lukuunottamatta. Nurmilintu taas aivan upea paikka!

Näitä keskustelupalstoja ei kannata ottaa vakavasti. Itsekin olen kuullut monista päiväkodeista negatiivisia asioita jotka eivät pidä paikkaansa. Tännehän voi kirjoittaa kuka vain mitä vain. Asiakkaiden joukko on kirjavaa. Tännehän voi kirjoittaa esim. joku mielenterveyspotilas tai persoonallisuushäiriöinen yksilö. Itselläni ei ole omakohtaisia kokemuksia kummastakaan paikasta. Kannattaa käydä tutustumassa itse päiväkoteihin ja muodostaa käsitykset sen mukaan.

Hmm, ettei vaan edellinen kirjoittaja sattuisi olemaan Puistolan-täti? Miksi kukaan mustamaalaisi päiväkotia netissä ja noin pitkällä aikavälillä? Sitäpaitsi kokemusten jakaminen on hyväksi, niin hyvässä, kuin huonossakin vrt. esim. tripadvisor matkaa suunniteltaessa...Kertakäynti päiväkodissa ei anna kokonaisvaltaista kuvaa ko. paikan toiminnasta.

Kertakäynti päiväkodissa ei todellakaan kerro mitään. Päiväkodissa kannattaa käydä tutustumassa useamman kerran ja viettää siellä lapsen kanssa vaikkapa koko päivä. Jos päiväkoti ei siihen suostu niin silloin hälyytyskellojen kannattaa soida.. Tottakai vanhempien täytyy tietää millaisessa paikassa lapset päiviään viettävät.
Niin ja mitä mustamaalaukseen tulee, niin tänäpäivänä se on hyvin tavallista.. Joskus jopa entisellä kumppanilla on tarve mustamaalata x ja x:n työpaikka niin kummallista kun se onkin..

[QUOTE="vierailija";28022184]Kertakäynti päiväkodissa ei todellakaan kerro mitään. Päiväkodissa kannattaa käydä tutustumassa useamman kerran ja viettää siellä lapsen kanssa vaikkapa koko päivä. Jos päiväkoti ei siihen suostu niin silloin hälyytyskellojen kannattaa soida.. Tottakai vanhempien täytyy tietää millaisessa paikassa lapset päiviään viettävät.
Niin ja mitä mustamaalaukseen tulee, niin tänäpäivänä se on hyvin tavallista.. Joskus jopa entisellä kumppanilla on tarve mustamaalata x ja x:n työpaikka niin kummallista kun se onkin..[/QUOTE]

Onko tosiaan mahdollista tutustua päiväkodissa lapsen kanssa koko päivä ennenkuin tekee päätöstä mihin päiväkotiin lastaan hakee? Olen ymmärtänyt että sitten kun päiväkotipaikka on saatu voi käydä tutustumassa mutta jo ennen sitä?

Päiväkotien henkilökuntahan vaihtuu joissakin päiväkodeissa paljonkin ja sekin varmaan vaikuttaa millainen mielikuva paikasta tulee.

Meille ei ainakaan edes ehdotettu päivää päiväkodissa, kun vasta sen jälkeen kun oltiin sinne valittu. Vierailijalle: Tuskinpa miehet kauheesti tällä palstalla exiään haukkuu. Aloittaja kun kysyi risuja ja ruusuja. Kirjoituksestasi paistoi kovasti sana asiakas, kukaan vanhempi ei kutsu toisia vanhempia asiakkaaksi...

Yhteistyössä