Kouvola ja opettajien lomautukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna T
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna T

Vieras
Onko muita kouvolalaisia koululaisten äitejä paikalla? Miten suhtaudutte todennäköisesti keväällä toteutettaviin opettajien lomautuksiin.
Mä olen huolissani lasten oppimisesta ja turvallisuudestakin, jos ovat kaksi viikkoa koulussa ilman, että opettaja on paikalla koko ajan.
Haluaisin pitää lapset kotona ko. ajan, mutta sen järjestäminen on aika hankalaa.

En ole Kouvolasta, mutta olen opettaja ja äiti; ja on syytä olla huolissaan, jos Kouvolassa opettajat lomautetaan. Luokassa saa tapahtua melkein mitä vaan, jos siellä ei ole aikuista. Ei yksi opettaja vaan voi olla kahdessa tilassa yhtäaikaa. Eikä tosiaan opettaa. Näennäistä valvomista.

On aineita, joissa ei lomautuksen aikana voi edetä lainkaan: esim. kielet alakoulussa, jos niitä opettaa aineenopettaja. Ja kielet nyt tunnetusti ovat sellaisia, joissa tietoa "kasataan" vanhan päälle... Itse pyrkisin pakkolomatilanteessa pitämään lapseni jossain muualla kuin koulussa!

Siis mitä? Opettajat lomautetaan ja lapset muka yksin koulussa näennäisvalvonnassa?

Teillä Kouvolassa niitä idioottipäättäjiä ilmeisesti vaan riittää, edelleen.

Ryhtykää nyt ihmiset barrikadeille.

Yhteistyössä