Kouluun vai ei?? Jos kyse olisi omasta lapsistasi käskisitkö vaan menemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Plaah...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se että ei jaksa selittää mitä on tapahtunut, mistä vamma on syntynyt ei olisi syy olla pois koulusta. Opelle ehkä viesti mitä on sattunut, mutta muuten ei ole tarvetta selitellä kenellekään jos ei sitä halua tehdä. Jos särkylääke tehoaa hyvin kouluun laittaisin myös. Kipeää lasta en kouluun lähettäisi

Todellakin kouluun. Oma muksu meni kouluun refluksitutkimusletkut nenästä roikkuenkin. Jos olotila antaa myöten osallistua opetukseen, mennään kouluun.

Mitä hienoa ja kehuttavaa tuollaisessa on? Miksi ei voi antaa lapsen potea rauhassa? Ei tuollainen tee lapselle mitään hyvää. Jos muutenkin on jo ongelmia vaikkapa sosiaalisissa suhteissa, niin tuskin tilanne paranee, jos joutuu mennä jotkut letkut roikkuen nenästä kouluun niinkuin joku cyberolento. Varmaan hienoa, kun on tuomittu omituisuuteen jo kotoa asti.

Tuo jaksaminen nyt tuntuu puhuttavan, mietin omalle kohdalle kuinka sitä "jaksaisi" 3 tunnin aikana selittää n. 30 kertaa mistä vekki on tullut niin saattaisi se hieman olla "puuduttavaa"

Onko teiltä poistettu viisaudenhampaita? Kun naama turpoaa kaksinkertaiseksi, siihenkin saa haettua sairauslomaa. Turvonnut huuli on mielestäni siihen verrattava asia. Ei aikuinenkaan menisi töihin epäedustavan näköisenä, hakatun näköisenä. Vai menisittekö muka?

Tuo jaksaminen nyt tuntuu puhuttavan, mietin omalle kohdalle kuinka sitä "jaksaisi" 3 tunnin aikana selittää n. 30 kertaa mistä vekki on tullut niin saattaisi se hieman olla "puuduttavaa"

Vaikea kuvitella että omat lapseni ainakaan selittäisi asiaa moneen kertaan jos se tuntuisi puuduttavalta, "mitä sitten", "ei kuuluu sulle" on ihan pätevä vastaus tuossa tilanteessa.

[QUOTE="vieras";26923833]Onko teiltä poistettu viisaudenhampaita? Kun naama turpoaa kaksinkertaiseksi, siihenkin saa haettua sairauslomaa. Turvonnut huuli on mielestäni siihen verrattava asia. Ei aikuinenkaan menisi töihin epäedustavan näköisenä, hakatun näköisenä. Vai menisittekö muka?[/QUOTE]

Outo lääkäri jos kirjoittaa sairauslomaa sillä perusteella että näyttää epäedustavalta. Kipu tai muu vastaava jonka vuoksi ei tehtäviään (tässä koulutyötään) kykene hoitamaan on asia erikseen.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26923910]Taidat olla työssä, jossa kukaan ei sinua näe, tai sinulta ei odoteta normaalia/edustavaa ulkonäköä, tai sitten et osaa eläytyä minkäänlaisiin mielikuviin.[/QUOTE]

:headwall:
Työssä jossa tiedän ettei sellaista diagnoosia ole kuin epäedustava ulkonäöltään.

Onko lähinäkö tarkistettu? E-taulua tuijottelemalla ei huomaa lähinäön huonoutta. Lukulasit saattais olla kuitenkin paikallaan, ja päänsärkyä aiheuttaa niinkin pieni vika kuin +0,25 linsseillä korjattavissa oleva.

Käy vuosittain silmälääkärillä joten eiköhän tuo olisi huomattu, luulisin..
Tosin on kesälläkin lukenut paljon ja silloin ei ole pää ollut kipeä.

Outo lääkäri jos kirjoittaa sairauslomaa sillä perusteella että näyttää epäedustavalta. Kipu tai muu vastaava on asia erikseen.

Ei siinä mitään outoa ole. Monikin lääkäri tekisi samoin. Ei siihen nyt ihan syyksi kirjoiteta, että näyttää epäedustavalta vaan että on loukannut itsensä. Mulla on edustustyö ja potkunyrkkeilyharrastus mitkä eivät aina sovi yks yhteen ja pari kertaa olen saanut sairaslomaa koska töihin ei ole menemistä hakatun näköisenä.

Tänään on perjantai. Ja kysymys vain yhdestä päivästä. Voisin antaa jäädä kotiin. Mutta sitten ei kyllä ainakaan tänään mentäis mihkään muuallekaan, ei ehkä huomennakaan.

Jos huulta särkee ja on vaikea syödä niin voisin sallia kotiin jäämisenkin. Mutta sitten kun kerta on liian kipeä kouluun niin on myös liian kipeä muuhunkin toimintaan kotona. Elikäs sitten sairastetaan. Ollaan koko päivä kotona ilman kavereita, ei pahemmin pelailla jne....

[QUOTE="vieras";26924802]Ei siinä mitään outoa ole. Monikin lääkäri tekisi samoin. Ei siihen nyt ihan syyksi kirjoiteta, että näyttää epäedustavalta vaan että on loukannut itsensä. Mulla on edustustyö ja potkunyrkkeilyharrastus mitkä eivät aina sovi yks yhteen ja pari kertaa olen saanut sairaslomaa koska töihin ei ole menemistä hakatun näköisenä.[/QUOTE]

Koulutyö ei kai ole edustustyötä ...vai kuinka. Ja jos kyseisellä perusteella lääkäriltä lupaa pitäisi kysyä lääkäri käsittääkseni sanoisi että se ei koulutyötä estä.

Koulutyö ei kai ole edustustyötä ...vai kuinka. Ja jos kyseisellä perusteella lääkäriltä lupaa pitäisi kysyä lääkäri käsittääkseni sanoisi että se ei koulutyötä estä.

Eihän tässä ollutkaan enää tästä kyse vaan siitä että sinä väitit oudoksi lääkäriä joka antaa tuosta syystä sairaslomaa. Koululaiselle ei varmasti annakaan, työntekijälle voi antaa.

[QUOTE="vieras";26925723]Eihän tässä ollutkaan enää tästä kyse vaan siitä että sinä väitit oudoksi lääkäriä joka antaa tuosta syystä sairaslomaa. Koululaiselle ei varmasti annakaan, työntekijälle voi antaa.[/QUOTE]

Aika paljon sä kerrot itsestäsi mutta kerro toki lisää. Johtopäätöksiä minusta ja minun työstä tai empatia kyvystä ei ehkä kannata vetää sen perusteella laittaisinko minä lastani kouluun vai en.

[QUOTE="fifiia";26925752]Aika paljon sä kerrot itsestäsi mutta kerro toki lisää. Johtopäätöksiä minusta ja minun työstä tai empatia kyvystä ei ehkä kannata vetää sen perusteella laittaisinko minä lastani kouluun vai en.[/QUOTE]

Mitä helvettiä? :laugh: Missä vaiheessa mä vedin mitään johtopäätöksiä sinun työstä tai empatiakyvystä? En ole maininnut sanallakaan työtäsi tai empatiakykyäsi. Sinä sanoit, että lääkäri on outo, jos antaa tuosta syystä sairaslomaa, minä sanoin, että tiedän monta lääkäriä jotka antavat tuosta syytä sairaslomaa.

Yhteistyössä