Koulutus vai työ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä ongelmako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä ongelmako?

Vieras
Olen hakemassa amk-koulutukseen (sosionomi) syksyllä alkavassa haussa, mutta tarjolla ns. toisessa vaakakupissa olisi työpaikka, johon ajattelin hakea.

Ongelma tässä on se, että työ olisi 1-5 v kestolta ja koulun käynti siinä sivussa olisi vähintäänkin haastavaa, sillä se olisi perinteiseen tapaan päiväopiskelua.

Joten haenko työpaikkaa (josta minut voidaan tämän seikan takia helposti pistää ns. poistopinoon) vai otanko ykkösvaihtoehdoksi koulutuksen? (joka taas on niin suosittu, että olen varma etten pääse sisään tai mokaan pääsykokeet)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tietenkin haet molempiin ykkösvaihtoehtona ja sitten jos molempiin pääsisit, mietit sitten mitä teet.

Näin juuri, vaikka pääset toiseenkin niin eihän sinne ole pakko mennä. Jos et hae niin sit harmittaa...

Sekin on (omasta mielestäni) ongelma, kun en tiedä sanoisinko suoraan, että olen hakemassa nyt tammikuussa alkavaan koulutukseen hakemuksessa...

Ongelma on se, kun minuta puuttuu paperilla pätevyys sosiaalialalle (jossa työpaikka olisi), mutta n. 2v töitä tehneenä, voin sanoa osaavani ne hommat, mihin ohjaajaa etsittiin.

Eli maininta että koulutusta ei ole, mutta nyt hakee, on vallan loistava syy skipata mun cv ja hakemus... :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sekin on (omasta mielestäni) ongelma, kun en tiedä sanoisinko suoraan, että olen hakemassa nyt tammikuussa alkavaan koulutukseen hakemuksessa...

Ongelma on se, kun minuta puuttuu paperilla pätevyys sosiaalialalle (jossa työpaikka olisi), mutta n. 2v töitä tehneenä, voin sanoa osaavani ne hommat, mihin ohjaajaa etsittiin.

Eli maininta että koulutusta ei ole, mutta nyt hakee, on vallan loistava syy skipata mun cv ja hakemus... :/

Eikö siihen ole mahdollista kouluttautua monimuoto-opiskeluna?

Et mainitse mitenkään työhaastattelussa sitä opiskelua tai toisinpäin, sillä se jo että SAISIT sen työpaikan on eka haaste. Vasta jos sulla on sekä työpaikka että opiskelupaikka on aika miettiä tätä.

Ja tietty sun taloudellinen tilanne on suurin vaikuttava asia siihen kumman lopulta valitset.

Oppisopimus olisikin paras vaihtoehto, mutta amk-koulutusta ei voi käydä oppisopimuksella.

Ja monimuoto-opiskelu on vain aikuislinjalla, johon (jos mahdollista) oli vielä vaikeampaa päästä sisään.

juu seis ja stop
eli jos samaa alaa on työ ja opiskelu, otat molemmat...
ensin töihin, jos kerran saatat päästä.
myöhemmin kouluttaudut alalle niin kuin ajattelitkin.'
et tietenkään puhu mitään aikaisessa vaiheessa työnantajalle, mikä huonontaisi mahkuja saada työ.
kouluttautua voi varmaan muutenkin kuin oppisopimuksella - esim opintovapaasysteemillä myöhemmin. jos nyt ei satu pääsemään sisään.
opintoluotsi, oletko katsonut

Yhteistyössä