Koulutus (sosiaali- ja terveydenhoitoala)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sihteeri(kö)?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sihteeri(kö)?

Vieras
Sain kuulla, että keväällä alkaisi sosiaali- ja terveydenhoitoalan sihteerin kurssi.
Eli osastonsihteeriksi valmistuisi. Merkonomiksi olen aiemmin kouluttautunut.

Onkohan ko. alalla töitä ja millainen lie palkkaus, sekä yleensä se työnkuva. Onko täällä ketään ko. alalla olevaa tai tietävää? Tai ketään kuka olisi olllut vastaavassa koulutuksessa, onko saanut töitä?

Koulutetaan, tämä kurssi kestäisi kai 8-9 kk. Ja käsittääkseni siksi, että on oltava ammattitaito hoitaa ko. työtä, kuten kaikkia muitakin ammatteja :)

Itse "valmistuin" nyt juuri jouluksi "th:n sihteeriksi". Mulla siis jo aiemmin lähihoitajan paperit ja kävin sitä hyödyntäen vain tuon vuoden kestävän "erikoistumisjakson" (asiakaspalvelu ja tietohallinta) lisää. Mutta varmaan tarkoitit jotain merkonomeille "räätälöityä" lisäkoulutusta? Tuohon se vaan menee nykyään, että "pelkillä" merkonomin papereilla ei ilmeisesti moneenkaan th:n paikkaan oteta, vaan vaaditaan joku tälle puolelle suunnattu lisäkoulutus tai -kurssi. Mullakin kaverina merkonomi ja kyseli useastakin paikasta töitä (esim. sosiaalitoimiston vastaanottoon), mutta ei huolittu, koska ei ollut mitään th:n koulutusta tai työkokemusta lisäksi.

Työn saanti varmaan on ihan samalla tavalla alueesta ja "tuuristakin" kiinni, kun missä tahansa muussakin työssä. Meilläkin n. 50 km päässä iso sairaala, jossa tarvetta olisi ja keikkaa pääsisi heittämään.

Tähän koulutukseen on vaatimuksena merkonomi/tradenomi tai lähihoitaja, itse olen merkonomi joten sen pitäisi riittää, jos muut ok.
Tällä alueella missä itse asun, on iso yliop. sairaala, pitänee kysäistä sieltä, olisiko siellä töitä ja sit hakea ko. kurssille jos....
Tuolta kurssilta saa ammattitutkinnon, eli tuo osastonsihteeri. Ei se nyt varmaan ihan vain työkkärin tilastojen siivous kurssi olisi... tuntuu vaan sille.

Mutta kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille :)

Yhteistyössä