Koulureppu, uusi joka vuosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja en osta:
Ostan kaiken vain tarpeen mukaan.Miksi ostaa uusi reppu jos vanha on ehjä ja hyvä?

Peesi. Kannattaa muuten valita kunnon reppu, missä on vahvistettu pohja, meillä ainakin on usea halpa reppu kulunut pohjasta puhki...

En osta, eikä lapset sitä odotakaan. Eikä edes joka toinen vuosi jos vanha hyvä ja siisti ja tykätty. Itse sain ala-asteella ehkä 2 reppua ja yläasteella 1-2.
TOSIN muistan itse ajatelleeni että omille lapsilleni ostan joka vuosi uuden repun, koska koulussa sitä reppua pidetään joka päivä tuntikausia, joten ehkä olis aiheellista saada vähän vaihtelua. Näin siis päätin tehdä, mutta onneksi lapset ei ole uusia vinkuneet ja ylimääräistä rahaakaan ei kyllä niihin olis laittaa.
Meillä tosin toisella on 10e reppu ja tykkää siitä kovasti, toisella 40e lahjaksi saatu, joka hajos alle vuodessa. Vanhin menee yläasteelle ja hälle olen uuden luvannut ostaa, saa maksaa itse osan jos hurjan kallis...

Uusi on ajankohtainen kun vanha hajoaa. Viikolla ostin tytölle uuden jonka on tarkoitus kestää ainakin kaksi vuotta, hintaakin oli aika lailla.

Kokemuksia Dakinen repuista, ovatko kestävät? Nuo marketien 19,90 ?:n reput tuppaavat hajoamaan vuodessa.

On noissa halvoissakin eroa. Meillä nyt neljännelle menevällä on sama reppu mikä ostettiin eskariin mennessä. Hintaa oli se 10-20e. Kun taas tokalle menevän reppu alkaa olla uusimisen tarpeessa vaikka on jo toinen reppu hänellä.
Mutta siis meillä ostetaan reppu sitten kun entinen hajoaa. Nyt yläasteelle menevällä on vuoden oll reppu ja mitään käytön jälkiä ei näy (maksoi sen 20 e) . On vaan liian pieni yläasteelle. Mutta mies saa sit tuosta eväsrepun töihin..

Mulle itselle ostettiin aina uusi. Äidillä oli joku sellainen päähänpinttymä, että ekana koulupäivänä mentiin uusissa vaatteissa ja välineissä kouluun. Mikäs siinä tosin, en valittanut. ;)
Mä taas ostan tarpeeseen. Viime vuonna tytöllä oli jostain kirjakerhosta tullut ilmaisreppu, joka sinänsä oli ihan hyvä, mutta surkeeta laatua. Sen sai heittää keväällä roskiin. Kului erityisesti pohjasta puhki.
Eilen ostettiin kunnon "vaellusreppu" tai siis sellainen kalliimpi ja kunnon pehmusteilla varustettu. Varmana kestää useamman vuoden. Ostettiin varmasti hyvä, koska neljäsluokkalaisella alkaa olla jo aikamoisesti kannettavaa.

Kumpikin koululainen on käyttänyt eskarireppuaan ekan luokan ajan. Se oli kummallakin vielä ihan priimakunnossa silloin. Kakkoselle ostin esikoiselle uuden- joka hajosi - ja kolmoselle taas uuden.
Sekin hajosi. Nyt pitäisi ostaa kolme reppua, 4 lk, 2lk ja eskariin meneville.
Toivoisin niiden kestävän pari vuotta.

Uus ostetaan vasta kun vanha on jo siin kunnos et koht tippuu kirjat läpi.

Esikolla meni ekaluokalla 3 reppua. 2 niistä oli isovanhempien ostamia halpoja reppuja, itte ostin kolmannen halvan repun. Pohjat kulu tosi nopeesti puhki, ja yhestä repusta irtos ne olkaimet. Sit ostin kalliimman laadukkaamman repun (alesta tosin ), ja se on nyt 2 vuotta palvellu ja edelleen täysin ehjä ja se reppu lähtee esikon mukana neljännelle luokalle!

Keskimmäisen eka reppu oli taas isovanhempien ostama halpa. Ja puhki meni parissa kuukaudessa. Sit otti käyttöön sisterclubista saadun ilmaisrepun, no kesti just jouluun saakka. Onneks pukki toi sit kunnon repun! Puolen vuoden käytön jälkeen edelleen kuin uus!

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Sit otti käyttöön sisterclubista saadun ilmaisrepun, no kesti just jouluun saakka. Onneks pukki toi sit kunnon repun! Puolen vuoden käytön jälkeen edelleen kuin uus!

Tuo Sister's Clubin reppu meilläkin oli käytössä... Otettiin jouluna käyttöön ja keväällä sai heittää roskiin.

Meillä on ostettu melkein joka vuos. Ekalla meni pohja rikki ja tartti uuden jo samana vuonna sitte ostettiin kaikkina muina vuosina uus paitsi 6luokalle. Nyt tarttis löytää yläasteelle uus ku muut on '"liian lapsellisia".

Meillä on ostettu ekaluokalle uusi reppu ja sitten tarpeen mukaan. Adidaksen reput ovat olleet kestäviä, joskus 5-6-luokalla on tarvinnut uusia, kun vetskari on sanonut sopimuksen irti.

Ei millään voi, ostin Alpine-repun ekaluokkalaiselle, ja se on vieläkin KUIN UUSI. Saa tyytyä samaan ensi vuonna, tai no tyytyä ja tyytyä, se on hieno reppu, ja tukeva.