koulunkäyntiavustaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja titta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

titta

Vieras
millasta hommaa on? onko rankaa?
miten voi päästä ko.työhön ilman kopulutusta tai kokemusta.?
kyselen koska ala kiinnostaisi ja paikallinen aikuiskoulutuskeskus järjestäisi työn ohella opiskelua alalle

Oppisopimuksella voi ainakin päästä,ja mikset pääsisi tuohon mainitsemaasi koulutukseen jos se kerta kiinnostaa? Kaveri opiskelee oppisopimuksella ja aika rankaa tuntuu välillä olevan kun oppilaina on usein keskittymis-ym häiriöisiä.

kyllä varmasti koulutukseen pääsen.on ns.omaehtoista eli maksaa hieman
ajattelin vain miten voi päästä koulunkäyntiavustajaksi koska ei ole koulutusta eikä kokemusta.

Lukuvuoden ko. työtä tehneenä en sanois kauheen raskaaks vaikka ei se ihan kevyttäkään hommaa ole mutta antaa todella paljon.
Oppilaiden avustamista ja heidän tuntien suunnittelua.

on aivan ihanaa puuhaa jos tykkää lapsista :) En sanoisi rankkaa, välillä vähä puuduttavaa jos ei satu olemaan tekemistä. Yleensä hommia löytyy aika kivasti. Työkkärin kautta voi päästä puolen vuoden harjotteluun ja siitä saa sen päivärahan, en nyt tarkasti muista mikä son. mutta oppisopimuksella pääset ja sitte on ihan oppilaitoksia jossa koulutetaan näitä avustajia. tähän kuuluu oppilaiden avustamista tunneilla, ja sellasta mitä opettajat ei ehdi tehdä. oikestaan aika laaja työnkuva kouluavustajalla.

Minä pääsin ilman koulutusta ja kokemusta, aloitin ensin yleisopetuksen puolella josta minut aika pian siirrettiin erityisopetukseen. Aika rankkoja ovat viimeiset kolme vuotta olleet, enemmänkin henkisesti kuin fyysisesti.(olin käytöshäiriöisten luokalla)

Lisäyksenä, että olin siis koulunkäyntiavustaja, kouluavustaja on ammattinimike erikseen.

itse olien ollut erityiskoulussa avustajana ja kaikista paras palkka on se lapsilta saatu palaute.ei oo rankkaa työtä paitsi tietty joskus henkisesti.meillä ainakin oli puuhaa joka työpäivälle ja jos joutilasta aikaa löytyi niin askarreltiin luokkaan jotain tai suunniteltiin tunteja tmv.itse tykkäsin kun sain olla opena myös osalle luokkaa,pidin enkun,matikan ja äikän tunteja säännöllisesti muutamalle lapselle...kaipauksella odotan lasteni kasvamista jotta pääsisin takaisin kouluun töihin...huoooh

Olen tehnyt koulunkäyntiavustajan työtä yhteensä 10 vuotta (välissä pari äitiyslomaa ja hoitovapaata ) Matkan varrelle mahtunut ehaa, emua, edya, esya ja joitain aikoja yleisopetuksessakin. Antoisaa työtä mutta toisinaan raskastakin, riippuen paljon luokasta.
Varsinkin siellä "tarkkiksella" työ oli välillä henkisesti tosi raskasta ja kuluttavaa. Kehitysvammaisten oppilaiden kanssa taas fyysisesti raskaampaa (huom! liikuntavammaiset, pyörätuolit, nostelut ym.. )

Mutta monipuolista ja antoisaa työtä se on =)

kehtaisinko vaan soitella kouluihin ja kysellä huolittaisikoon minut johonkin?
olen ollut jo työkkärin työmarkkinatuki harjoitteluissa sallitun määrän joten sitä kautta en pääse.olin eri alalle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kehtaisinko vaan soitella kouluihin ja kysellä huolittaisikoon minut johonkin?
olen ollut jo työkkärin työmarkkinatuki harjoitteluissa sallitun määrän joten sitä kautta en pääse.olin eri alalle

Täällä ainaki oli ihan haku noihin koulunkäynninohjaajien paikkoihin, mut kouluavustajia otetaan ihan suoraan kouluihin, yleensä niihin paikkoihin mennään jonkin työvoimatoimiston tuen kautta.

Yhteistyössä