Koulunalku lähenee

Millaisia hankintoja se teidän perheessänne tarkoittaa?
Itse olen tänään mittaillut ekaluokalle menevän huonetta uudelle(vanhalle) työpödälle ja tuolille ja mietinyt muita piffauksia. Tarjous pöydästä lähti tänään (jugendtyyppinen 1950-luvulta) ja Louis Ghost tuolin haen Vaasasta ensi viikolla.

Anoppi haluaa ehdottomasti käydä pikkuneidin kanssa vaateostoksilla, mutta minulle jää sitten ilo käydä lapsen kanssa valitsemassa reppu, penaalit yms.

Teinineiti palaa kielikurssiltaan vasta hiukan ennen koulunalkua joten hänen tarpeistaan en vielä tiedä. Pelkään että listalla tulee olemaan läppäri (tekevät suuren osan koulutöistään nykyään netissä ja vanha miniläppäri alkaa olla riittämätön siihen tarpeeseen), mutta toivon, että se jaksaa odottaa vielä jouluun...

Teinipoika on ostanut kouluaan varten tavaraa pitkin kesää ; lähinnä työkaluja.
Minulla puolestaan hänelle varattuna uudet peitot, tyynyt, lakanat , pyyhkeet yms asuntolaansa.

:)

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mies aloittaa insinööriopinnot, hän tarvitsee laukun (varmaan se Marimekon koululaukku) ja ainakin yhden kerraston siistejä vaatteita.

Muksu jatkaa tarhassa, sinne pitäisi kans ostaa vaatetta kun keväiset pöksyt alkavat olla polvarit ja paidoista vilkkuu pian napa :D

"Vieras"
Yksi reppu on ostettu lähikaupasta, se riittänee. Housuja on vielä turha inventoida, kotipihalla v
Lttävät ne huonommatkin ja jos ostan nyt uusia, ne ovat hajalla ennen koulunalkua.

"jaa"
Reput hommaattiin jo eka- ja kolmosluokkalaiselle. Vaate hankintoja ei taida tarvita, mutta tuo isompi ainakin uudet lenkkarit tarvii. Kyniä ja semmosia mennään joku päivä sitten yhdessä ostelemaan. Mutta nyt yritetään vielä ottaa kaikki irti lomasta.

Lex
Ihme kyllä, eipä oikeastaan mitään ostoslistalla tällä hetkellä =)

Esikoinen menee ekalle, ja työpöytä, reppu, penaali sisältöineen yms. on tarttunut matkaan pitkin vuotta. Ehkä uusia vaatteita, jumppakamoja ja sen sellaista mitä koulussa osoittautuu tarpeelliseksi.

vahi
Ekaluokkalaiselle penaaliin täytettä, haluaa mennä eskariin ostetulla repulla, joka onneksi on ihan koulureppu.....vaatetta on kaappi täynnä, että eiköhän sen puoleen pärjää :)

"vieras"
Meillä on muutto menossa joten varmaankin kaikki mikä katoaa kaaokseen on pakko hankkia. Meillä on vain yksi teinineiti joten osaa valita tarvitsemansa itsenäisesti.
Uskomatonta miten nopeasti lapset kasvavat! Juurihan hankittiin ensimmäistä koulureppua. Tavallaan aika haikeata.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26763193:
reppuja, kyniä, taskulaskimia, viivottimia, kansioita yms. vaatteita myös sekä itselle että lapsille, koska mustakin tulee koululainen:D
Oletko sä se entinen mölykylän jotain, jolla on 6 lasta? Ootteko luopunu karjan pidosta? Mitä sä lähdet opiskelemaan?

Yhteistyössä