Koulun naamiaiset - mistä asut ilman rahaa? ~Kuva lopputuloksesta~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madeleine02
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän ne lapset itse saa päättää mitä ne haluaa olla ja sitten sanot että toi ei onnistu ei ole rahaa, mutta oikeesti anna lasten päättää eläkä täältä kysele.
Meillä olis kyllä rahaa, mutta ko lapset ei halua pukeutua miksikään......

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä oon tehnyt puvut yleensä itte. Jos vaan on kangasta. Poika pukeutuu ravuksi.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1393955
Sinäkös se olit sen hienon merenneitopuvunkin tehnyt?

No, tytölle olen, mutta joku muu oli kans palstalta tehnyt tosi hienon, siitä oli joskus kuvakin, en muista vaan kuka.

Alkuperäinen kirjoittaja malla:
Inkkarihan on melko helppo toteuttaa.Sukkahousut tai trikoohousut jalkaan ja äidin tai isän vanha t-paita johon voi itse piirtää tussilla koristuksia.Vyöllä sitoo ja jättää hiukan pussille.Otsapantaan tai kangassuikaaleeseen kiinnität pääsisestä jääneitä sulkia mikäli löytyy.Poskiin sotamaalaus äidin huulipunalla mikäli kasvovärejä ei löydy :)

inkkarille voi vanhaan teepaitaan tehdä saksilla hapsuja hihoihin ja helmaan !

Tuossa värkättiin jo noita asuja.
Kuninkaalle viitta vanhasta verhosta, valtikka putken pätkästä ja kuusenpallosta mitkä päällystettiin foliolla. Kruunu vielä tekemättä.

Sheriffille lakki mustasta "olkihatusta" siihen foliosta iso tähti, paita miehen vanha kauluspaita missä olkapäillä raidat ja rinnuksessa merkkejä. Paitaan myös foliosta tähti. Jalkaan farkut ja leveä nahkavyö. leikkikäsiraudat. Pyssy pitää käydä ostamassa.

Intiaanille tehtiin villalangasta peruukki. Huivin sidoin merirosvotyyliin eli korvien päälle solmut. niiihin solmuihin sitten laitettiin sulkia. ruskeat paita ja housut. Paidassa intiaanin kuva. ruskea keraamikka helmistä tehty koru kaulaan. Ja poika aiko itse tehdä aseet (kirveen ja keihään).

Eskarilainen halusi myös olla intiaani. Omat hiukset yltää letille. Huivi samaan tyyliin kuin isoveljellä ja ruskeat vaatteet. Ruskeat puuhelmet kaulaan. veli lupasi tehdä aseet.

Pitää nuo aseet vielä kattoa voiko niitä kouluun viedä. Puukepeistä aikoi ne tehdä.

Onko mahdollisuus käydä kirpparilla? Niistä kun joskus tekee hyviä löytöjä ihan muutamilla kymmenillä senteillä. Meillä yksi poika löysi just kirpparilat seriffin merkin 20 sentillä...
Hong kongissa maksoi lännen hattu 2e. Mutta ymmärrän kyllä tuon rahapulan, kun on meillekin tuttua tutumpi vieras :/ Välillä ei vaan auta, vaikka joku maksaisi "vaan" 2e, jos sitä kahta euroa ei vaan ole..

Niin siis saa ehdottaa parannuksia noihin! Käyn huomenna kirpparilla/kaupassa, mutta asutaan maalla joten valikoimat rajalliset ja monesti sitten kallista.
Ja tuossa aikaisemminkin jo sanoin että jos yhdelle ostan jotain niin muutkin sitten vailla. Varsinkin kolmasluokkalainen (sheriffi) murehti jo että muut lähti kaupasta ostamaan tarvikkeita ja meillä pitää kaikki tehdä ite. Toivottavasti ei tuu naamiaispäivänä pahaa mieltä omasta asusta..

Siis tosi hienosti keksitty, kun mä nyt vasta tähän ketjuun törmäsin. Ajattelin ehdottaa, että osta jokaiselle jotain pientä uutta asuun kuuluvaa, niin tulee tasapuolista :)

Paras koskaan itse tekemäni naamiaisasu oli tytyn peikkoasu. Raidalliset sukkikset, ruudulliset shortsit, joihin punoin narusta hännän, hihoista ja helmasta repaleiseksi leikattu t-paita (alle poolo) ja peruukki sekä iso lippis päähän. Naamaan vähän punaa poskiin ja pisamia kajal-kynällä. Jos peruukkia ei ole, niin sullahan oli hyvä idea tehdä se villalangasta =)

Tallu. Joo kyllähän minä ostaisin mielellään kaikille jotain. Mutta se on äkkiä sen 20 e kun neljälle ostat edes jotain pientä. Ja ei ois edes sitä varaa laittaa.
Pitää vielä noita inkkariasuja kattoa löydänkö jotain vanhoja mihin raskii leikata hapsuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Madeleine02:
Tallu. Joo kyllähän minä ostaisin mielellään kaikille jotain. Mutta se on äkkiä sen 20 e kun neljälle ostat edes jotain pientä. Ja ei ois edes sitä varaa laittaa.
Pitää vielä noita inkkariasuja kattoa löydänkö jotain vanhoja mihin raskii leikata hapsuja.

Jospa kirppikseltä löytäisit jotain =) Tiedän, että rahasta voi olla tiukkaakin :hug: Hienosti olet saanut asut kuitenkin kehiteltyä :flower:

Pitää vielä lisätä, että ajattele asiaa myös sillä tavalla, että tuo pukeutuminen on hyvin ekologista =)

EN tiedä mitä tekisin. Neljällä lapsella olisi torstaina vappunaamiaiset koululla. Kolmella vanhimmalla vielä kilpailu parhaasta asusta.
Ensimmäiset naamiaiset kaikille eli varastossa ei mitään valmiiksi. Rahat on niin tiukilla ettei ole varaa laittaa mitään ylimääräistä.
Harmittaa lasten puolesta.
Antakaa ideoita mistä saan asut lapsille! Kolme vanhinta poikia ja nuorin tyttö (eskarissa).

meil vähä sama onkelma, muksuilla vaan päiväkodissa (saa pukeutua jos haluaa, no tottakai haluavat). Ja vasta tänään muistivat ilmottaa asiasta. Revippä sitte rahat jostaki ko reilu vkon pääst vasta tulee. Täytyy äipän varmaa vähä soveltaa meikkejä

Sisaruksille tai kaveruksille sopiva juttu on pukeutua jonkun toisen vaatteisiin. Siis jos yläkouluikäisillä kaveruksilla on erilaiset pukeutumistyylit esim. toinen on hoppari niin vaihtavat vaatteita, tai että alaluokilla oleva pukeutuu yläluokkalaisen sisaruksensa vaatteisiin, edellyttäen että muut samassa koulussa tietävät sen isomman sisaruksen.

Meidänkin koululaisella on naamiaiset...se on kyllä aina ollu onneks semmoinen ettei asuista perusta. Eikä nytkään meinaa laittaa kuin naamarin...Ei se halunnut pienempänäkään mitään ihmeellistä asua mihinkään.
Mitäs jos ne lapset ideois ja tekis asunsa ihan itse....keräät vaan materiaalia esiin, niin saavat touhuta...Sitten olis ainakin palkitsemisen arvoisia asuja...

Kurkkasin tähänkin viestiin taas. Asut alkaa olla kasassa. Ja kävin sitten siellä kaupassa eilen. Ja täytyy myöntää että "oli pakko" ostaa intiaani päähine ja cowboy hattu sinne naamiaisiin. Rahaa meni 13 e niihin. Lisäksi kartonkia ja jalokiviä kuninkaan kruunuun ja sitte se leikkipyssy.
Itse nuo lapset on ollu mukana tekemässä ja ideoimassa. Ite auttanu että onnistuu kohtuudella.
Eilen käytiin sitten kylässä jossa lapsia samoilla luokilla kuin meidän lapset. Ja äiti sanoi että oli tilannu netistä kaikille asut. Lapset sitte siitä mulle sanoivat että kun niilläkin sitte niin hienot asut ja heillä vaan tämmöset ite tehdyt. Jännittää kyllä huominen itteäkin että millä mielellä lapset tulee kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja surkea äiti:
Unohdin ne naamiaiset.
Ehdotin kyllä jotain nopeaa mutta ei kelvannut kun ei ollut täydellinen, kun vasta aamulla muistin.

Kyllä meilläkin nuo lapset sano että osa ei aikonut pukeutua miksikään. Meillä ei päässy unohtumaan kun lapset piti muistamisesta huolen.

Kiitokset kehuista! Meillä tuo neiti ei halunnu mitään prinsessa/keiju juttuja vaikka äiti kyllä ois halunnu. Eli saivat ite valita miksi pukeutuu. Kaitpa se on vaikea poikien keskellä yrittää olla prinsessana.

Kiitokset kehuista! Meillä tuo neiti ei halunnu mitään prinsessa/keiju juttuja vaikka äiti kyllä ois halunnu. Eli saivat ite valita miksi pukeutuu. Kaitpa se on vaikea poikien keskellä yrittää olla prinsessana.

En miekä esikon asuvalintaan puuttunu :) meikin tein :D mun puolesta saa olla vaikka ankka kuhan ajoissa ilmottaa ettäkerkeen askarteleen :) mut nyt ei onneks tarennu