Koulumatka ja kovat pakkaset

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
meillä
aamulla oli meillä -20 ja tyttö meni kävellen kouluun, ei oo muuta vaihtoehtoa. Aika kylän pinnassa asutaan mutta kyllä siitä ihan kiva raitis kävely matka tulee.
 
Mina
Mulla oli 2,5km ja 25 astetta pakkasta, plus jäätävä viima. Kävelin. En kyllä ala-asteikäistä laittaisi kävelemään tuollaisessa säässä, jäätyy se ressu matkalle.
 
vip
itse ainakin muistan kävelleeni -35 pakkasessa n 1km koulumatkan. ja etelässä asutaan ettei ole ihan jokapäiväisiä moiset pakkasest täällä. tuolloin olin yläaste ikäinen
 
Non compos mentis
700 m on tokaluokkalaisen astmaatikon koulumatka. Kehotin menemään bussilla tai vuoraamaan naaman, - 18 C oli aamulla. Muuta heikkoa ei ole kuin keuhkot, jotka eivät meinaa kestää pakkasta.
 
Rollolainen
Kävellen kakkos ja kolmasluokkalaiset, matka noin 1km. Eivät ole valittaneet kylmyyttä kun on tarpeeksi vaaatetta laitettu päälle
Yläasteikäiset ovat nyt menneet bussilla, matka noin 3kilsaa
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Mulla oli 2,5km ja 25 astetta pakkasta, plus jäätävä viima. Kävelin. En kyllä ala-asteikäistä laittaisi kävelemään tuollaisessa säässä, jäätyy se ressu matkalle.
Ei jäädy kun osa pukea sään mukaan.toppavaatteiden alle villakerasto ja lämpimät kuomat jalkaan ja villasukat kenkiin. piponpäälle huppu ja kaulahuivi tarvittaessa.
 

Yhteistyössä