Koululla angiina kierre, onko mitään tehtävissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tänään puhuin yhden äidin kanssa jolla lapset samassa koulussa meidän lasten kanssa. Kuulemma syksystä asti ollut angiinaa vuorotellen eri perheissä ja niin että aina koko perheellä sitte angiina. Meillä itellä oli vähän ennen joulua. Ja nyt on taas mulla itellä kurkku kipeänä.
Tosi oireetonta tuo angiina. Perheestä yhdellä saattaa olla kurkkukipua ja siltikin koko perheellä sit angiina. Millä tuon kierteen sais poikki? Nytkin kolmessa perheessä kuurit menossa. Ei kait tuota angiinaa voi jättää hoitamattakaan vaikkei niitä oireita olisikaan. Ja sit se että ne oireettomat tartuttaa aina uudestaan ne jotka saa oireita.
On siis aika pienestä kyläkoulusta kyse.

Kaikkea sitä oppii. Mulla oli toistuvastai kouluikäisenä angiina. Koskaan ei muita perheenjäseniä testattu. Eikä kyllä ainakaan samalla luokalla muita samassa taudissa ollut.

Leikatkaa nielurisat niin ei pitäisi enää tulla vaikkakin mulla tuli muutaman kerran senkin jälkeen. Eikai sen tuloa voi oikeen mitenkään estää. Paitsi sairastaessa pysyä kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Kaikkea sitä oppii. Mulla oli toistuvastai kouluikäisenä angiina. Koskaan ei muita perheenjäseniä testattu. Eikä kyllä ainakaan samalla luokalla muita samassa taudissa ollut.

Meillä todettiin niin että äitini joka on terveydenhoitaja ihmetteli pojan puuroutunutta ääntä. Puhe siis epäselvää ym. Käytiin sitte tk:ssa ja laitto nieluviljelyyn punaisen kurkun takia ja kun oli liikkeellä tuota angiinaa.
Silloin ei vielä muita testattu. Joku aika myöhemmin tuli pojalle kurkku kipeäksi ja kun ei muita oireita kiikutin nieluviljelyyn. Sitte sano jo toinenki lapsista että kurkkuun sattuu vähän. Kolmannelle nousi kuume ihan yks kaks. Siinä vaiheessa käytiin kaikki nieluviljelyssä. 7 sai lääkekuurin ja yks oli terveenä.
Niin ja siis tuo joka eka kuurin sai joutu syömään kolmannenki kuurin. Kolmannen kerran oireena oli oksentelu ja kuume.
Eli ei tämä kovin kivaa ole.
Nyt siis itellä taas kurkku kipeänä. Ei jaksais tuota souvia uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Leikatkaa nielurisat niin ei pitäisi enää tulla vaikkakin mulla tuli muutaman kerran senkin jälkeen. Eikai sen tuloa voi oikeen mitenkään estää. Paitsi sairastaessa pysyä kotona.

Tuolta vanhimmalta on nielurisat leikattu. Ja tosiaan ei saanu kuuria kun koko muu perhe sai. Tuskin onnistuu leikata kovin monelta. Meillä tosin 2 joilla aika isot nielurisat.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Meillä oli tytön päiväkodissa kanssa kierre.Kaikki lapset saivat lähetteen terveysasemalle nielunäytteeseen.Löytyikin sitten pari oireetonta kantajaa.

Mitä kautta saivat lähetteen?
Täällä tk:ssa vaan sanovat et sitä on liikkeelllä. Nieluviljelyyn pääsee sh:n lähetteellä. EIkä puhuta edes mistään hammasharjojen vaihtamisesta ym ite on pitäny nekin ottaa selville.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tänään puhuin yhden äidin kanssa jolla lapset samassa koulussa meidän lasten kanssa. Kuulemma syksystä asti ollut angiinaa vuorotellen eri perheissä ja niin että aina koko perheellä sitte angiina. Meillä itellä oli vähän ennen joulua. Ja nyt on taas mulla itellä kurkku kipeänä.
Tosi oireetonta tuo angiina. Perheestä yhdellä saattaa olla kurkkukipua ja siltikin koko perheellä sit angiina. Millä tuon kierteen sais poikki? Nytkin kolmessa perheessä kuurit menossa. Ei kait tuota angiinaa voi jättää hoitamattakaan vaikkei niitä oireita olisikaan. Ja sit se että ne oireettomat tartuttaa aina uudestaan ne jotka saa oireita.

Vastustuskyky pitää pitää korkealla:MAITOHAPPOJA, PAAALJON D3 VITAMIINIA, CEETÄ YM. Meillä ei koko talvena lentsuja! Vaikka tytön luokassa oli viime talvena hometta, ei ollut tulehduksia. Nyt rempattu.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄITI:

Vastustuskyky pitää pitää korkealla:MAITOHAPPOJA, PAAALJON D3 VITAMIINIA, CEETÄ YM. Meillä ei koko talvena lentsuja! Vaikka tytön luokassa oli viime talvena hometta, ei ollut tulehduksia. Nyt rempattu.

Voisin kyllä sanoa että me sairastetaan keskimäärin puolta vähemmän mitä kaverien perheissä. Eli ihan hyvä vastustuskyky on. Eli jostain muusta nyt tämä homma kiinni. Vai pitäiskö ehdottaa että alkavat koululla syöttää noita vitamiineja kaikille?

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Koko luokaltako?

Tarkemmin ottaen koko koululta. Kait se angiina on jollain oireettomalla ja sit tartuttaa aina uudestaan ne jotka saa oireita. Ja samalla tarttuu sit koko perheeseen. Argh.
Mut oikeasti miltä taholta voi alkaa vaatimaan testejä tai edes jonkinlaista seurantaa tilanteeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄITI:

Voisin kyllä sanoa että me sairastetaan keskimäärin puolta vähemmän mitä kaverien perheissä. Eli ihan hyvä vastustuskyky on. Eli jostain muusta nyt tämä homma kiinni. Vai pitäiskö ehdottaa että alkavat koululla syöttää noita vitamiineja kaikille?

Ei ollenkaan huonompi idea. Käy mittauttamassa Dee tasot (S-D-25 koe). Sen tulos on suoraanverrannollinen vastustuskykyyn .Jos alle sata, vastustuskyky on huono, reilusti yli sata on hyvä.